Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica XIII NR 7:

Rowerowa Bernatka

Projekt odrzucony: W opinii pozyskanej z Zarządu Transportu Publicznego stan oznakowania poziomego i pionowego jest oceniony jako prawidłowy i czytelny. Odnośnie zastosowania dodatkowego oznakowania poziomego w postaci naklejek na ścieżkach rowerowych Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu opiniuje negatywnie ich użycie, gdyż stosuje się je jedynie podczas czasowej organizacji ruchu. Poza tym zastosowanie ich na i tak już śliskiej nawierzchni na kładce Bernatka spowodowałoby pogorszenie bezpieczeństwa użytkowników ruchu. Dodatkowo zgodnie z harmonogramem odnowy oznakowania poziomego tutejszy Zarząd Dróg Miasta Krakowa corocznie odnawia oznakowanie poziome ścieżek rowerowych w technologii malowania cienkowarstwowego (warstwa farby o gr. 0,3-0,8mm) Dlatego też brak jest przesłanek do podjęcia dodatkowych działań w kwestii poprawy oznakowania poziomego ścieżek rowerowych w wymienionym we wniosku rejonie. Wniosek projektu budżetu obywatelskiego BO.D13.7/19 zostaje odrzucony na podstawie §16.1. pkt 4 i 6 regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa. (Uchwała RMK nr XI/179/19 z dnia 13.03.2019)

Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - Dzielnica XIII - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

8 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kładka Bernatka

Dodatkowe lokalizacje: Głowna lokalizacja: Kładka Bernatka Pozostałe lokalizacje: ul. Nadwiślańska, Plac Bohaterów Getta (przejazd rowerowy przez ul. Na Zjeździe), ul. Krakusa, ul. Węgierska, ul. Józefińska, ul. Piwna, ul. Kącik, ul. Rękawka, ul. Targowa, ul. Przy Moście, ul. Zamoyskiego

Krótki opis projektu

Poprawa oznakowania poziomego ścieżek rowerowych na Podgórzu a w szczególności przejazdu rowerowego przez kładkę Bernatka.

Opis projektu

Coraz większy udział rowerzystów w ruchu kołowym nie przekłada się na poprawne oznakowanie poziome ścieżek rowerowych. Najczęściej dochodzi do poruszania się po ścieżkach i pasach rowerowych przez pieszych i auta oraz nieprawidłowe korzystanie ze ścieżek przez samych rowerzystów nie znających zasad kontrapasów i kontraruchu. 

 
Najbardziej zapalnym miejscem jest rowerowa część kładki Bernatka. Często bywa ona zablokowana na całej szerokości przez pieszych. Uniemożliwia to płynny przejazd rowerowy, a także stanowi zagrożenie dla rowerzystów i pieszych przeciskających się między sobą.
 
Proponujemy wprowadzenie trwałych farb dla oznakowania poziomego, naklejek widocznych dla wszystkich uczestników ruchu oraz zwiększenia zagęszczenia oznakowania na jezdniach, ścieżkach i pasach rowerowych. 
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

  • Poprawa bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych
  • Uniknięcie potencjalnych kolizji samochodów z rowerzystami i pieszymi

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Zakup materiałów Kupno farby, druk naklejek 5 000,00 PLN
Montaż elementów Malowanie znaków, montaż naklejek 3 000,00 PLN
8 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Zakup materiałów i montaż Kupno i montaż druga połowa 2019

Galeria

powrót