Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 4
NR 57:
EKOchodnik przy Fieldorfa-Nila
Edycja Budżet Obywatelski 2019 Projekt lokalny - 4 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Remont chodnika od przystanku autobusowego Szpital Jana Pawła II wzdłuż ogrodzenia Szpitala aż do głównego wjazdu do Szpitala (dz. nr 563/7)
Opis projektu
EKOchodnik przy Fieldorfa-Nila to innowacyjny sposób na walkę ze smogiem, a dokładniej tlenkami azotu (NOx) ze spalin samochodowych, które są bardzo szkodliwe dla zdrowia. Dzięki zastosowaniu specjalnych betonowych płyt, pochłaniających zanieczyszczenia z powietrza, zostanie ograniczony negatywny wpływ spalin samochodów, które bardzo często tworzą w tej części ulicy korek do świateł. Innowacyjna technologia betonu (dzięki promieniom słonecznym) rozkłada szkodliwe cząsteczki NOx na neutralne związki azotu. Dotychczas takie rozwiązanie zastosowano tylko w Warszawie. Przekonajmy wspólnie władze miasta Krakowa, że to efektywne narzędzie w walce o czystsze powietrze w Krakowie. Chodnik powstanie wzdłuż ogrodzenia Szpitala Jana Pawła II, gdzie codziennie uczęszcza wielu mieszkańców Dzielnicy IV, a także pacjentów, pracowników oraz odwiedzających szpital. Chodnik pochłaniający zanieczyszczenia z pewnością wpłynie na lepszą jakość życia jego użytkowników.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Obecny stan chodnika przy ul. Fieldorfa-Nila wymaga remontu, a Kraków wciąż boryka się ze smogiem. Ten projekt rozwiązuje oba problemy. Remont chodnika zakłada wykorzystanie innowacyjnych płyt betonowych, które niwelują szkodliwe dla zdrowia związki pochodzące ze spalin samochodowych.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Wymiana nawierzchni na ekologiczne płyty betonowe | długość chodnika do remontu ok. 175 m x 2m szer. | 300 000,00 PLN |
300 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Wymiana nawierzchni na ekologiczne płyty betonowe | Wymina nawierzchni na ekologiczne płyty betonowe | II kw. 2020 r. |
Charakterystyka długoterminowych
skutków: Poprawa estetyki oraz ograniczenie negatywnego wpływu spalin samochodowych dla ludzi poruszających się chodnikiem.