Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica XV NR 25:

Zielona Aleja Bora Komorowskiego w Dzielnicy Mistrzejowice

Brak zaakceptowanej zgody na wyświetlanie informacji zewnętrznych. (Mapa Google)

Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt lokalny - Dzielnica XV Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

80 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Ul. Bora-Komorowskiego i okolice na terenie Dzielnicy XV Mistrzejowice

Krótki opis projektu

Projekt zakłada zmianę charakteru ruchliwej i uciążliwej ul. Bora-Komorowskiego poprzez nasadzenia drzew, krzewów, kwiatów i pnączy w pasie drogowym ul. Bora-Komorowskiego i w jego sąsiedztwie.

Opis projektu

Projekt zakłada zmianę charakteru ruchliwej i uciążliwej ul. Bora-Komorowskiego poprzez nasadzenia drzew, krzewów, kwiatów i pnączy w pasie drogowym ul. Bora-Komorowskiego i w jego sąsiedztwie.
 

Najwięcej nasadzeń powinno być zlokalizowanych w rejonie osiedla Oświecenia, nie tylko w pasie drogowym. Jest tam sporo miejsca, by tak zagęścić zieleń, by utworzyć coś w rodzaju niewielkiego zagajnika ("lasu kieszonkowego"), który skutecznie odizoluje osiedle od spalin i hałasu z ruchliwej arterii. Rośliny zostaną dobrane na etapie realizacji przez Ogrodników Miejskich ZZM i zostaną posadzone tak, by stworzyć szczelną zieloną barierę izolującą ruchliwą arterię od otoczenia.

 

Należy też posadzić szpaler drzew w pasie zieleni pomiędzy chodnikiem i ścieżką rowerową a jezdnią. Najlepiej, aby były to takie drzewa, które w przyszłości będą tworzyć niebanalny szpaler drzew, który skutecznie odizoluje strefę pieszo-rowerową od jezdni i sprawi, że arteria zmieni swój charakter na przyjemny do spacerów. Autor proponuje rozważyć dęby lub lipy, ale o tym jakie będą to drzewa zdecydują Ogrodnicy Miejscy ZZM.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Obecny charakter ul. Bora-Komorowskiego to ruchliwa "bieda-autostrada" śródmiejska - z samochodami przekraczającymi dopuszczalną prędkość, dominacją betonu i asfaltu, znikomym udziałem zieleni, spalinami i hałasem. Celem projektu jest zrobienie pierwszego kroku, aby zmienić charakter tej ulicy z arterii o charakterze obwodnicowym na przyjazną pieszym i rowerzystom aleję śródmiejską, wzdłuż której przyjemnie się spaceruje,

jeździ na rowerze lub rolkach. Ulica powinna zmienić stopniowo swój charakter by upodobnić się do zielonych arterii w pobliżu - ul. Andersa i Meissnera - na zdjęciu poniżej.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt Opracowanie dokumentacji projektowej 20 000,00 PLN
Realizacja Wykonanie nasadzeń 60 000,00 PLN
80 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Realizacja projektu Realizacja projektu 2021

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Projekt zakłada nasadzenia drzew, krzewów, bylin i pnączy w pasie drogowym. Inwestycja przyczyni się do zwiększenia ilości zieleni przydrożnej co pozytywnie wpłynie na poprawę estetyki i jakości czystości powietrza. Ponadto zieleń poprawi jakość życia osób korzystających ze ścieżek na co dzień.
powrót