SZYBCIEJ TRAMWAJEM po krakowskich torach!
Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Rozjazd tramwajowy nr 5205 przy ul. Brożka
Opis projektu
Obecnie tramwaje jeżdżą bardzo wolno przez rozjazdy z prędkością 10 km/h. Projekt zakłada montaż nowoczesnego rozjazdu tramwajowego, który wraz z krzyżownicą głębokorowkową umożliwią przejazd tramwaju z prędkością nawet do 50 km/h. Dzięki realizacji tego pomysłu i stopniowemu wprowadzaniu tej technologii w Krakowie, skróci się czas podróży tramwajami, które znacznie szybciej opuszczą skrzyżowania, a mniejszy hałas i wibracje poprawią komfort życia mieszkańców.
Miejsce realizacji projektu wraz z obecnie obowiązującym ograniczeniem prędkości do 10 km/h – rozjazd tramwajowy nr 5205 przy ul. Brożka, gdzie na co dzień kursują linie 11, 22 oraz wyjeżdżają tramwaje z Zajezdni Podgórze.
Kluczowy element rozjazdu - krzyżownica głębokorowkowa - jest powszechnym rozwiązaniem w sieciach tramwajowych na świecie, powyżej przykład z Berlina.
W ZAŁĄCZNIKU 1 wymagania techniczne dla rozjazdu z krzyżownicą głębokorowkową i profilu obręczy.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Dzięki realizacji projektu i stopniowemu montażowi takich rozjazdów w całym mieście:
- pasażerowie komunikacji miejskiej zyskają na bezpieczeństwie, czasie i komforcie podróży;
- mieszkańcy docenią mniejszy hałas i wibracje wydawane przez przejeżdżające tramwaje;
- kierowcy samochodów przestaną narzekać na tramwaje zbyt długo opuszczające skrzyżowanie;
- zarządca infrastruktury doceni niższy koszty eksploatacji, łatwiejszą regenerację i wysoką trwałość.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Wymiana rozjazdu tramwajowego ze zwrotnicą zjazdową, krzyżownicą głębokorowkową i szynami łączącymi | 375 000,00 PLN | |
375 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Ogłoszenie przetargu i wyłonienie wykonawcy | I kwartał 2022 | |
Przygotowanie projektu i produkcja rozjazdu tramwajowego | II kwartał 2022 | |
Montaż nowego rozjazdu tramwajowego | III kwartał 2022 |