Gładko po Jana Pawła
Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Jana Pawła II
Krótki opis projektu
Projekt zakłada likwidację części utrudnień infrastrukturalnych w ciągu drogi rowerowej wzdłuż ulicy Jana Pawła II. Dodatkowo dostosuje infrastrukturę do wymagań jakie stawiają Standardy Rowerowe Miasta Krakowa.
Opis projektu
Projekt zakłada wykonanie serii robót budowlanych mających na celu podniesienie bezpieczeństwa i komfortu rowerzystów na jednej z najważniejszych tras rowerowych w mieście (głównej drodze rowerowej nr 4).
- Likwidacja "pumptracka"-korekta wyniesionych ścieżek rowerowych na rondzie Czyżyńskim. Wyrównanie niwelety (wysokości względem ulicy) przejazdów rowerowych i ulicy. Obecnie DDR jest wyniesiona niepotrzebnie na wysokość około 10 cm a najazdy są bardzo krótkie. Powoduje to bardzo duży dyskomfort dla rowerzystów na rowerach innych niż górskie i uniemożliwia sprawne pokonanie ronda na jednej zmianie świateł. Jedyny chlubny wyjątek to krótki przejazd przy wschodniej części ulicy Bieńczyckiej.
- Wymiana nawierzchni wyjazdu z kostki na nawierzchnię bitumiczną z zachowaniem krawężników na h=0 na wysokości wyniesionego przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów na wysokości wjazdu do restauracji McDonald’s.
- Wymiana nawierzchni wyjazdu z kostki na nawierzchnię bitumiczną z zachowaniem krawężników na h=0 ,na wysokości wyniesionego przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów na wysokości wyjazdu ze stacji benzynowej.
- Montaż liczydła rowerowego (pętli zliczającej rowerzystów) pomiędzy Węzłem Rayskiego a Rondem Czyżyńskim i podpięcie jej pod aktualnie działający system.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Celem projektu jest zwiększenie wygody i oraz zapewnienie bezpieczeństwa rowerzystom korzystającym z głównej trasy rowerowej nr 4. Podczas jej projektowania obowiązywały znacznie skromniejsze wymagania i czas pokazał, że w wielu miejscach konieczne są pewne modyfikacje. W zeszłym roku zakończył się okres trwałości projektu i możliwe są zmiany dostosowujące infrastrukturę do wymagań rowerowej trasy głównej.
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| Projekt -Rondo Czyżyńskie | Opracowanie dokumentacji projektowej dla korekty wyniesionych przejść-Rondo Czyżyńskie | 75 000,00 PLN |
| Przejazdy przy McDonald’s-remont | wymiana nawierzchni z kostki na asfalt | 15 000,00 PLN |
| Przejazd przy stacji benzynowej | wymiana nawierzchni z kostki na asfalt-remont | 7 500,00 PLN |
| Liczydło | montaż | 30 000,00 PLN |
| Realizacja na podstawie projektu | Likwidacja pumptracka-korekta wyniesionych przejść na Rondzie Czyżyńskim | 225 000,00 PLN |
| 352 500,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| Opracowanie dokumentacji projektowej-Rondo Czyżyńskie | Opracowanie dokumentacji projektowej dla korekty wyniesionych przejść | 2022 r. |
| Realizacja | Realizacja zdania | 2023 r. |
| Przejazd przy MCDonald's | wymiana nawierzchni z kostki na asfalt -remont | 2022 r. |
| Przejazd przy stacji benzynowej | wymiana nawerzchni z kostki na asfalt-remont | 2022 r. |
| Montaż liczydła | Montaż liczydła | 2022 r. |