Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 2 NR 20:

Szkieletor pieszo-rowerowy

Projekt odrzucony: Zadanie odrzucone na podstawie §17.1 pkt. 4 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa. Uzasadnienie: Droga wewnętrzna od ulicy Beliny -Prażmowskiego prowadząca do Unity Centre i Uniwersytetu Ekonomicznego będzie przebudowana przez inwestora zewnętrznego, na chwilę obecną nie jest jeszcze sporządzany projekt umowy i nie ma innego porozumienia, pomiędzy GMK-ZDMK, a inwestorem, które umożliwiłoby inwestorowi, jako inwestorowi zastępczemu ZDMK realizację przebudowy ulicy. Powstała koncepcja firmy ARG, która dotyczy poprawy obsługi komunikacyjnej dla nowo wybudowanego Unity Centre, a jednocześnie zakres wynikający z tej koncepcji pokrywa się z obszarem zadania budżetu obywatelskiego. Koncepcja została zaopiniowana pismem znak: RW.460.3.276.2020 z dnia 30.06.2021r. w którym poinformowano o złożonym projekcie Budżetu Obywatelskiego. Ponadto wg ZDMK występuje konieczność przebudowy drogi, sygnalizacji świetlnej , dobudowy oświetlenia dedykowanego oraz przesunięcia szafy teletechnicznej wraz z okablowaniem dla proponowanego wykonania przejścia pieszo- rowerowego. W związku z powyższym docelowe rozwiązanie sytuacyjne oraz organizacja ruchu dla tego rejonu będzie możliwe do rozważenia dopiero po przedstawieniu rozwiązań projektowych dla wjazdu i obsługi komunikacyjnej do Unit Center i Uniwersytetu Ekonomicznego.

Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt lokalny - 2 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Beliny-Prażmowskiego

Opis projektu

Celem projektu jest stworzenie współdzielonej przestrzeni umożliwiającej bezpieczne i wygodne dojście pieszo oraz dojazd rowerem lub samochodem do Unity Centre i Uniwersytetu Ekonomicznego od strony al. Beliny-Prażmowskiego. W ramach zadania przewiduje się:

  • Wyznaczenie przejazdu dla rowerzystów wzdłuż przejścia dla pieszych przez al. Beliny-Prażmowskiego na wysokości wjazdu na parkingi Unity Centre i Uniwersytetu Ekonomicznego.
  • Wyznaczenie tzw. "strefy zamieszkania" (oznakowanie D-40) na łączniku pomiędzy główną częścią al. Beliny-Prażmowskiego a wjazdem na parkingi Unity Centre i Uniwersytetu Ekonomicznego, co oznacza m.in. ograniczenie prędkości do 20 km/h i możliwość poruszania się pieszych na całej szerokości drogi.
  • W celu fizycznego wymuszenia przestrzegania ograniczenia prędkości (do 20 km/h) - montaż stojaków rowerowych (w miarę dostępnej szerokości drogi) na łączniku pomiędzy główną częścią al. Beliny-Prażmowskiego a wjazdem na parkingi Unity Centre i Uniwersytetu Ekonomicznego.
Przejazd dla rowerzystów wyznaczony byłby podobnie do istniejącego już przejazdu dla rowerzystów w okolicach wylotu ul. Smoleńsk w ul. Straszewskiego (i który to przejazd z powodzeniem funkcjonuje już od kilku lat: https://twitter.com/oficerkrk/status/998481862631854080?s=21):
Sytuacja w terenie dla tych miejsc jest podobna.
Mapka sytuacyjna dla al. Beliny-Prażmowskiego:
Mapka sytuacyjna dla ul. Smoleńsk/ul. Straszewskiego:

UZASADNIENIE PROJEKTU

Uniwersytet Ekonomiczny zatrudnia około 1000 pracowników, a na studia uczęszcza tam około 15000 studentów. Otwierające się Unity Centre będzie dodatkowo miejscem pracy dla kolejnych kilku tysięcy pracowników. `

Możliwości parkingowe tego obszaru są dużo mniejsze, więc większość tych osób dociera do celu komunikacją miejską (a następnie pieszo) albo rowerem lub innymi środkami transportu indywidualnego. 
Obszar obsługiwany jest od strony ul. Rakowickiej (tylko Uniwersytet Ekonomiczny), ul. Lubomirskiego i al. Beliny Prażmowskiego. Niestety dojazd i dojście od strony al. Beliny-Prażmowskiego nie jest jednak przyjazny dla pieszych i rowerzystów. Celem projektu jest poprawa obecnej sytuacji.  Łącznik pomiędzy główną częścią al. Beliny-Prażmowskiego a wjazdem na parkingi Unity Centre i Uniwersytetu Ekonomicznego pozbawiony jest nieprzygotowany na ruch pieszy - brakuje chodników. Co więcej, dostęp rowerem możliwy jest wyłącznie od strony zachodniej jezdni al. Beliny-Prażmowskiego (w kierunku na południe). Nie ma możliwości wjazdu dla osób poruszający się od południa, ani wyjazdu dla osób poruszających się na północ.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt nowej organizacji ruchu projekt 3 000,00 PLN
Montaż stojaków rowerowych zakup i montaz 5 000,00 PLN
Malowanie znak poziomych i montaż pionowych zakup i montaz 2 000,00 PLN
Poszerzenie przejścia przez pas zieleni projekt i roboty budowlane 4 000,00 PLN
14 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekty wykonanie wymaganych projektów branzowych 1 kwartał 2022
Roboty budowlane i montaż wykonanie robot w terenie 2 kwartał 2022

Galeria

powrót