Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica XIII NR 35:

Gładko pedałujemy przez Płaszów

Brak zaakceptowanej zgody na wyświetlanie informacji zewnętrznych. (Mapa Google)

Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt lokalny - Dzielnica XIII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

270 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Drogi rowerowe w ciągu ulic: Lipska, Surzyckiego, Rybitwy i Christo Botewa

Dodatkowe lokalizacje: Wszystkie przejazdy rowerowe, które mają odczuwalne uskoki na drodze rowerowej od stacji benzynowej BP przy ul. Lipskiej aż do skrzyżowania z ul. Półłanki, po południowej stronie. Również przejazdy rowerowe po północnej stronie na skrzyżowaniach z ul. Golikówka oraz Albatrosów.

Krótki opis projektu

Wyrównanie najazdów i krawężników przejazdów rowerowych na obustronnych drogach rowerowych na ulicach: Lipska, Surzyckiego, Rybitwy i Christo Botewa tak, aby przejazdy były dla rowerzystów bezpieczne, komfortowe i zgodne z przepisami i standardami.

Opis projektu

Celem jest wyrównanie kolejno wszystkich krawężników przejazdów rowerowych w ciągu ul. Lipskiej, Surzyckiego, Rybitwy i Christo Botewa od wjazdów do stacji benzynowej przy ul. Lipskiej (po południowej stronie), obok skrzyżowania z Saską, aż do skrzyżowania z ul. Półłanki.
W miarę dostępnych środków także wyrównanie krawężników przejazdów rowerowych po północnej stronie na skrzyżowaniach z ul. Golikówka oraz z ul. Albatrosów.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Obecnie krawężniki nie spełniają ani przepisów Rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogi publiczne ani Zarządzenia Prezydenta Krakowa w sprawie Standardów technicznych i wykonawczych dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa z dnia 15.11.2018. Są one również niebezpieczne i niekomfortowe. Przejeżdżając na nie nawet z niedużą prędkością rowerzyści czują uderzenie i duży dyskomfort. W wielu przypadkach jest to także niebezpieczne. Powinny być one wyrównane tak, aby nie było żadnego uskoku. 

Natomiast wjazdy na teren posesji powinny być wyrównane z jednoczesnym wyniesieniem tak, aby przejazd i ciąg pieszy były w jednym poziomie. Za przykład takiego mogą posłużyć wjazdy na teren stacji benzynowej po północnej stronie ul. Rybitwy (w załączeniu zrzut z Google Maps)

 

Krawężnik przy wjeździe do wyrównania:

 

Zdjęcie 1

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Krawężniki przejazdów rowerowych na głównych skrzyżowaniach Obniżenie krawężników przejazdów rowerowych na głównych skrzyżowaniach i wyrównanie poziomów na wjazdach na teren posesji 270 000,00 PLN
270 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Przygotowanie i realizacja zadania Wyrównanie przejazdów wg szczegółowego opisu propozycji zadania I-IV kwartał 2022

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Wyrównanie uskoków na ścieżkach rowerowych w miejscach przejazdów wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i komfortu poruszających się po nich rowerzystów,rolkarzy itp.
powrót