Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica II NR 22:

Lepsze parkowanie, bezpieczniejsza droga dla rowerów

Brak zaakceptowanej zgody na wyświetlanie informacji zewnętrznych. (Mapa Google)

Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt lokalny - Dzielnica II Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

60 200,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Aleja Powstania Warszawskiego na odcinku od Ronda Grzegórzeckiego do Ronda Mogilskiego po prawej stronie jadąc od Ronda Grzegórzeckiego wzdłuż zatok parkingowych, miejsca postojowe od drogi dla rowerów i chodnika

Krótki opis projektu

Montaż ograniczników (separatorów) parkingowych. Potrzeba fizycznego i optycznego odgraniczenia zwisu samochodów parkujących w Strefie Płatnego Parkowania. Samochody dojeżdżające kołami do krawężnika zabierają nawet 40-50 cm drogi rowerowej.

Opis projektu

Montaż ograniczników (separatorów) parkingowych na łącznej długości ok około 310mb  po zewnętrznej stronie zatok parkingowych zlokalizowanych  po stronie wschodniej Alei Powstania Warszawskiego na odcinku od Ronda Grzegórzeckiego do Ronda Mogilskiego, po prawej stronie wzdłuż drogi dla rowerów i chodnika. Aktualne parkowanie i dojeżdżanie przez kierujących kołami do samego krawężnika, nie tylko optycznie, ale i fizycznie zawęża mocno uczęszczaną drogę dla rowerów i znajdujący się wzdłuż drogi rowerowej chodnik.

Zawężenie to czasem występuje nawet  0,4-0,5 m z 2,5-3,0 metrów drogi rowerowej.

Zakres wnioskowanej realizacji wiąże się z koniecznością opracowania projektu „organizacji ruch” wraz z pozyskaniem stosownych uzgodnień i prawomocności ,uwzględniającej w zakresie rzeczowym:

- montaż separatorów

- wykonanie stosownego oznakowania pionowego ni poziomego

UZASADNIENIE PROJEKTU

Montaż ograniczników (separatorów) parkingowych wynika z potrzeby fizycznego ograniczenia zwisu parkujących samochodów. Samochody dojeżdżające kołami do krawężnika zabierają nawet 40-50 cm drogi rowerowej. Zwisanie samochodu jest niebezpieczne dla rowerzystów, w szczególności dla dzieci. Gorzej widać też osoby wysiadające z samochodów, które nagle wchodzą na drogę dla rowerów. Dzięki odsunięciu pojazdu, uzyska się przestrzeń przed samochodem. Separator parkingowy jest zwyczajowo stosowany do uporządkowania pojazdów na parkingach.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Dokumentacja projektowa Opracowanie projektu organizacji ruchu wraz z pozyskaniem stosownych uzgodnień i zatwierdzenia 2 000,00 PLN
Realizacja Realizacja na podstawie opracowanego i zatwierdzonego projektu organizacji ruch 58 200,00 PLN
60 200,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Dokumentacja projektowa Opracowanie projektu organizacji ruchu w raz pozyskaniem jego zatwierdzeniaania I-II kw.2022 r.
Realizacja Realizacja na podstawie opracowanego i zatwierdzonego projektu organizacji ruchu III-IV kw.2022 r.

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Celem projektu jest montaż ograniczników (separatorów) parkingowych po zewnętrznej stronie zatok parkingowych zlokalizowanych po stronie wschodniej Alei Powstania Warszawskiego na odcinku od Ronda Grzegórzeckiego do Ronda Mogilskiego, które uporządkuje parkujące samochody a w szczególności znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych. Aktualne parkowanie i dojeżdżanie przez kierujących kołami do samego krawężnika, fizycznie zawęża mocno uczęszczaną drogę dla rowerów i znajdujący się wzdłuż drogi rowerowej chodnik
powrót