Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica VI
NR 1:
Czas na Kino Konkursy Wycieczki Warsztaty i Zabawy Logiczne
Edycja Budżet Obywatelski 2022 Projekt lokalny - Dzielnica VI Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Dzielnica VI
Opis projektu
W naszym kompleksowym projekcie dla mieszkańców dzielnicy VI można wyróżnić następujące części składowe:
2. "Wycieczki z Kulturą" –to zaplanowanie i przeprowadzenie autokarowych wycieczek krajoznawczych z przewodnikiem. Wycieczki powinny zawierać znaczny "komponent kulturalny i edukacyjny" zakładając również zwiedzanie m.in. miast, zamków, kościołów, klasztorów, muzeów, galerii artystycznych, skansenów i innych tego typu miejsc. Możliwe jest również uczestnictwo w wydarzeniach o charakterze społeczno-kulturalnym i integracyjnym.
3. Cykl konkursów "Bronowickie Malwy" i Gra Terenowa z nagrodami:
a. W konkursach jak i w Grze udział mogą wziąć osoby dorosłe i młodzież.
b. Konkursy artystyczne będą przeznaczone dla amatorów tj. osób dla których działalność artystyczna nie jest głównym źródłem dochodów.
c. Tematyka konkursu artystycznego powinna przynajmniej częściowo nawiązywać do regionów krakowskiego i podkrakowskiego z preferowaniem spraw lokalnych tj. Bronowic, Mydlnik i terenów okolicznych.
d. Dla konkursów i Gry zostaną wyłonione jury, które powinny składać się z osób z instytucji i NGO działających w sferze edukacji i kultury na terenie dzielnicy VI oraz cieszących się szacunkiem w lokalnej społeczności. W jury mogą zasiadać np. Klubu Kultury Mydlniki, Towarzystwa Przyjaciół Bronowic oraz Bronowickiego Stowarzyszenia Sztuk Wszelkich.
e. Prace przedstawiane do konkursu powinny posiadać posmak nowości i nie powinny być wcześniej
prezentowane szerszej publiczności w środkach masowego przekazu, na festiwalach, innych konkursach, ani wydane drukiem.
f. Organizatorzy konkursów mogą zastrzec sobie prawo wykorzystania prac biorących udział w konkursie dla celów edukacyjnych i promocyjnych.
g. Dla konkursów zostaną opracowane profesjonalne Regulaminy.
h. Przy organizacji projektu dobrze byłoby konsultować jego ogólne zarysy z Zarządem Towarzystwa Przyjaciół Bronowic, które posiada dobre rozeznanie w lokalnych uwarunkowaniach.
4. Warsztaty z aktorstwa oraz folkloru, tańca, pieśni i muzyki ludowej mają być kontynuacją projektu dotyczącego funkcjonowania Teatru Regionalnego "Złoty Róg" w Bronowicach Małych. Z pozyskanych funduszy sfinansujemy m.in. uczestnictwo wszystkich chętnych w warsztatach, koszty lokalowe, opracowanie i wystawienie dotychczasowych oraz nowych spektakli i widowisk przed publicznością.
5. Wykłady popularnonaukowe w Muzeum Rydlówka
Cykl10 wykładów poświęconych Młodej Polsce i związkom ówczesnych artystów z podkrakowskimi miejscowościami (dzisiejszym obszarem Dzielnicy VI Bronowice). Wykłady będą odbywały się raz w miesiącu z uwzględnianiem przerwy wakacyjnej. Wykłady będą odbywały się stacjonarnie z udziałem publiczności w Muzeum Rydlówce i będą również na żywo transmitowane przez internet.
6. Działania artystyczno-edukacyjne poświęcone Włodzimierzowi Tetmajerowi
Cykl spotkań warsztatowych wokół różnych obszarów działalności i twórczości artystycznej Włodzimierza Tetmajera. Spotkania będą odbywały się w kilku grupach i ich celem będzie wspólne przygotowanie przez uczestników pracy inspirowanej zdobytymi podczas spotkań umiejętnościami i wiedzą o Włodzimierzu Tetmajerze.
7. Warsztaty z kultury logicznego myślenia pomogą w sprawniejszym funkcjonowaniu i prawidłowym rozwoju młodzieży szkół podstawowych dzielnicy VI Bronowice.
Zajęcia dedykowane uczniom w wieku 6-15 lat będą polegać na nauce rozwiązywania różnorodnych zadań i łamigłówek logicznych. Stopień trudności i rodzaj łamigłówek będzie dostosowany do wieku oraz postępów uczestników.
W zajęciach będą mogły wziąć udział wszystkie dzieci z szkół podstawowych Dzielnicy VI.
Najlepiej gdyby zajęcia miały miejsce przynajmniej w dwóch lokalizacjach, np.
1. Szkoła Podstawowa nr 50, ul. Katowickiej 28
2. Szkoła Podstawowa nr 153 z ZSO nr 8, ul. Na Błonie 15d
Dodatkowo dzięki kampanii reklamowej chcielibyśmy dotrzeć do uczniów mieszkających na terenie Dzielnicy VI, ale nie uczęszczających do szkół w tej dzielnicy .
Planowana liczba grup to 12. Ze względu na rodzaj zajęć każda grupa może liczyć maksymalnie 10 dzieci. Czas trwania zajęć dla dzieci szkolnych to ok. 60 min. Ponieważ w zajęciach może wziąć udział każde dziecko, niezależnie od uzdolnień o naborze będzie decydowała kolejność zgłoszeń. Przed rozpoczęciem realizacji projektu konieczne jest zorganizowanie szkoleń dla trenerów mających prowadzić zajęcia. Celem tych szkoleń będzie zapoznanie przyszłych trenerów z zestawem łamigłówek logicznych, sposobami ich rozwiązywania jak i metodami pracy z dziećmi.
Beneficjentami wszystkich opisanych powyżej części składowych projektu są mieszkający w dzielnicy VI. Uczestnictwo we wszystkich powyżej opisanych wydarzeniach będzie bezpłatne.
Sugeruję aby głównym realizatorem całego niniejszego projektu dzielnicowego zostało Muzeum Krakowa, które ma swoją filę – Rydlówkę w Bronowicach.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Ostatnie dwa lata to czas tragiczny dla życia społeczno-kulturalnego. Ze względu na epidemię COVID-19 mieszkańcy zostali odseparowani, zamknięci w mieszkaniach, a życie towarzyskie i kulturalne zamarło. Wszystko to grozi nieodwracalnymi zmianami w psychice ludzi. Może to doprowadzić do następnych epidemii - tym razem traum, depresji i nerwic. Jednak odkrycie szczepionki i masowa akcja szczepień umożliwia odbudowywanie zerwanych więzów społecznych i towarzyskich. Projekt wpisuje się w tą potrzebę odbudowy życia społeczno-kulturalnego dla mieszkańców dzielnicy VI. Ma również integrować i edukować. Planowany program działań ma być atrakcyjny i urozmaicony, a udział w prezentowanych poniżej wydarzeniach będzie bezpłatny co powinno zachęcić mieszkańców do uczestnictwa.
1. Otwarte seanse kinowe w plenerze cieszą się dużą popularnością wśród Krakowian. Na osiedlu Widok znajduje się słabo wykorzystany, a nadający się do pokazów kina plenerowego amfiteatr. Okres letni to optymalny czas na tego rodzaju przedsięwzięcie. Ciepłe wieczory zachęcają mieszkańców do tego typu aktywności.
2. "Wycieczki z Kulturą" mają rozwijać umysły, pobudzać wyobraźnie, ale też integrować mieszkańców. Profesjonalny przewodnik prowadząc uczestników przez "miejsca i czasy przeszłe" zachęci do sięgnięcia do źródeł, lektury, przemyśleń i refleksji. Dla młodzieży szkolnej program wycieczek będzie rozbudowany o aspekty wychowawcze, obywatelskie, patriotyczne i edukacyjne.
a. Zainteresowanie mieszkańców twórczością artystyczną, poprzez bezpośrednie uczestnictwo..
b. Próba uchwycenia i zachowania dla potomnych świadectwa o naszej "małej ojczyźnie - Bronowicach" – ich krajobrazie, historii, tradycji, opowieściach i wspomnieniach mieszkańców.
c. Wzbudzenie ducha obywatelskiego, poprzez angażowanie mieszkańców w sprawy dzielnicy.
d. Zainteresowanie mieszkańców innymi sposobami spędzania wolnego czasu i walka z nałogami cywilizacyjnymi (pasywność, TV, gadżety elektroniczne)
e. Integracja mieszkańców dzielnicy VI w tym również osób niepełnosprawnych i seniorów, którym projekt również jest dedykowany..
f. Promowanie i zwiększenie rozpoznawalności wśród mieszkańców lokalnych instytucji kultury tj. Towarzystwa Przyjaciół Bronowic, Biblioteki Kraków, Klubu Kultury Mydlniki (filia CK Dworek Białoprądnicki), Muzeum w Rydlówce i Bronowickiego Stowarzyszenia Sztuk Wszelkich.
Gra Terenowa zachęci do poznawania przeszłości naszej dzielnicy w aktywnej formie rywalizacji indywidualnej oraz drużynowej.
W ramach zadania planuje się również sfinansować warsztaty teatralne dla dzieci szkolnych.
5. Wykłady popularnonaukowe w Muzeum Rydlówka stanowią świetną propozycję dla nowych mieszkańców Dzielnicy VI na poznanie lokalnej historii oraz nawiązanie sąsiedzkich relacji. To także oferta aktywizująca mieszkających w Dzielnicy VI seniorów
6. Działania edukacyjno-artystyczne poświęcone Włodzimierzowi Tetmajerowi będą powiązane z ważną dla lokalnej społeczności setną rocznicą śmierci mieszkającego w Bronowicach młodopolskiego malarza. Działania edukacyjno-artystyczne będą okazją do międzypokoleniowej integracji oraz do propagowania dziedzictwa okresu Młodej Polski, który wywarł tak ważny wpływ na rozwój tego obszaru.
Nie bez znaczenia jest również fakt, że w przypadku dzieci w wieku szkolnym będą to dodatkowe zajęcia wolne od komputera. Rodzice mogą mieć pewność, że ich dzieci spędzą pożytecznie czas pod fachową opieką.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
4b Wynagrodzenie trenerów | Prowadzący warsztaty aktorskie, tańca, śpiewu, reżyseria, choreografia | 26 000,00 PLN |
4c Koordynacja | Koordynacja działań warsztatowo-teatralnych | 10 000,00 PLN |
1a Obsługa techniczna Kina letniego + Konferansjer. | Cztery seanse z dużym ekranem, projektor, dźwięk, leżaki, itp., Konferansjer zapowiadający film. | 22 000,00 PLN |
1b Licencje filmowe, prawne (ZAiKS). | Min. cztery seanse kinowe. | 6 000,00 PLN |
1c Promocja wydarzenia | Plakaty, ulotki, Wiadomości w portalach internetowych i mediach. | 500,00 PLN |
2a Wynajem autokaru 1 z kierowcą. | 10 x Wycieczka całodzienna dla mieszkańców Dz. VI 10 x 2000 zł | 20 000,00 PLN |
2b Wynajem autokaru 2 z kierowcą. | 12 x Wycieczka całodzienna dla uczniów SP z Dz. VI 12 x 2000 zł | 24 000,00 PLN |
2c Opłacenie pilotów wycieczek, przewodników i biletów do wybranych atrakcji tur. | 22 wycieczki całodzienne 22 x 1000 zł | 28 600,00 PLN |
2d Ubezpieczenie uczestników wycieczek (mieszkańców). | 10 wycieczek x 30 uczestników x 4 zł | 1 200,00 PLN |
2e Ubezpieczenie uczestników wycieczek (uczniów SP). | 12 wycieczek x 50 uczestników x 4 zł | 2 400,00 PLN |
2f Promocja wycieczek | Projekt materiałów informacyjnych, drukowanie, dystrybucja, artykuły w mediach, itp. | 500,00 PLN |
2g Koszty planowania, koordynacji, administracyjne, księgowe, prawne. | Opracowanie spójnej koncepcji wszystkich wycieczek. Zaplanowanie wycieczek, Koordynowanie zapisów, Nadzór i kontrola, administrowanie, Koszty księgowo-kadrowe i prawne. | 11 600,00 PLN |
4a Wydatki na marketing, promocję ireklamę, stronę int, social media itp. | Wydatki na promocję i reklamę, social-media, druk plakatów i materiałów informacyjnych, itp. | 1 000,00 PLN |
7b Wynagrodzenia koordynatora | Stawka godzinowa 75,00 zł brutto, 2 godziny tygodniowo przez 30 tygodni, opracowywanie zestawów łamigłówek | 4 500,00 PLN |
7c Materiały dydaktyczne | Drukarka, materiały eksploatacyjne, papier ksero, ołówki, pisaki, teczki tekturowe, gumki do mazania itp. | 3 000,00 PLN |
7d Wynajem pomieszczeń | W SP Dz. VI (preferowane SP153 i SP50) Koszt zużycia mediów przez uczestników projektu (opcjonalnie, w przypadku, gdy wymagać będzie refundacji za zwiększone zużycie mediów) | 5 000,00 PLN |
7e Promocja i nagrody | Plakaty, ulotki, kampania mailowa, ew. strona internetowa, nagrody w konkursie podsumowującym projekt | 1 000,00 PLN |
7a Wynagrodzenia prowadzących warsztaty z logiki | Stawka godzinowa 75,00 zł brutto, 12 godzin tygodniowo przez 30 tygodni | 27 000,00 PLN |
3a Koszt promocji konkursów | "Projektowanie, drukowanie ulotek, plakatów,oplakatowanie dzielnicy, Ogłoszenia w lokalnychmediach, Informacje w social-mediach." | 2 000,00 PLN |
3b Gra Terenowa | Przygotowanie scenariusza Gry Terenowej. Przygotowanie koncepcji graficznej. Wydruk materiałów. Przeprowadzenie Gry. | 7 000,00 PLN |
3c Jury Konkursów i Jury Gry Terenowej | Wynagrodzenie Jury konkursów i Jury Gry Terenowej | 9 000,00 PLN |
3d Nagrody, statuetki dla laureatów oraz nagrody pocieszenia. | Nagrody i statuetki dla laureatów Konkursów. Nagrody dla laureatów Gry Terenowej. Nagrody pocieszenia dla młodych uczestników konkursów. | 20 000,00 PLN |
3e Finały konkursów w czasie których wyłonimy i nagrodzimy zwycięzców. | Finałowe gale z udziałem publiczności, koszt wynajmu sal, cateringu, konferansjera itp. | 10 000,00 PLN |
3f Koszty wynajmu i wyposażenia biurakonkursowego. | Konkursy są rozłożone na znaczną część roku 2023. W celu zbierania, wystawiania, magazynowania nadsyłanych prac, obrad członków jury w tym oceniania i dyskusji nad dostarczonymi pracami niezbędne jest niewielkie biuro konkursowe. | 6 000,00 PLN |
3g Koszty koordynacji Konkursów | Koszty koordynacji Konkursów | 8 000,00 PLN |
3h Koszty: administracyjne, organizacji, obsługi techn. | Koszty: administracyjne, organizacji, obsługi technicznej, światła, nagłośnienia, logistycznej, księgowo-kadrowej, prawnej, koszt materiałów biurowych. Koszt fotografa i realizacji filmu dokumentalnego. Przeprowadzanie transmisji on-line. Wypożyczenie lub zakup niezbędnego sprzętu na powyższe zadania. Inne koszty. | 6 000,00 PLN |
4d Koszty osobowe prowadzenia kółek teatralnych dla dzieci. | Koszt roczny kadry prowadzącej warsztaty dla szkół podstawowych w Dzielnicy VI.. | 9 000,00 PLN |
4e Koszt wynajęcia sal na ćwiczenia, próby generalne i spektakle | Koszt wynajęcia sal na ćwiczenia, próby generalne i spektakle | 5 000,00 PLN |
4f Koszt muzyków i zespołów muzycznych | Koszty prób muzycznych, akompaniamentu podczas warsztatów i spektakli | 10 000,00 PLN |
4g Koszty obsługi technicznej | Obsługi techn, Koszty nagrywania muzyki, oświetlenia i nagłośnienia | 2 800,00 PLN |
4h Koszt cateringu | Catering dla aktorów podczas prób generalnych i spektakli | 2 000,00 PLN |
4i Koszt dekoracji i scenografii | Dekoracje teatralne i scenografia - zbieranie zapotrzebowania, poszukanie, projektowanie, wytworzenie, wypożyczanie+zakup, zwroty, rozliczanie | 4 000,00 PLN |
4j Koszt Strojów teatralnych | Stroje teatralne - wypożyczanie, projektowanie, przeróbki, naprawy i zakup, zwroty, rozliczanie, pranie | 4 000,00 PLN |
4k Koszty logistyki | Logistyka - dekoracje, scenografia, stroje na próby i spektakle, zwroty do magazynu itp. | 2 000,00 PLN |
4l Koszty administracyjne, obsługi prawnej, obsługi księgowo-kadrowej, materiałów biurowych. Koszt dokumentacji filmowo-fotograficznej działania zespołu muzycznego. Koszty druku materiałów edukacyjnych i inne koszty. | Koszty administracyjne, obsługi prawnej, obsługi księgowo-kadrowej, rozliczenia, sprawozdawczości, ubezpieczenia, materiałów biurowych. Koszt dokumentacji filmowo-fotograficznej, transmisji w internecie. Koszty druku materiałów edukacyjnych. Wypożyczenie lub zakup niezbędnego sprzętu. Inne koszty związane z warsztatami i spektaklami. | 7 000,00 PLN |
5a Wynagrodzenie prelegentów | 10 wykładów 10 x 500 zł | 5 000,00 PLN |
5b Promocja i reklama wykładów | Promocja i reklama wykładów | 500,00 PLN |
5c Catering | 10 wykładów x 100 zł | 1 000,00 PLN |
6a Wynagrodzenie prowadzących | 25 warsztatów x 500 zł | 12 500,00 PLN |
6b Materiały edukacyjne | Materiały edukacyjne | 2 000,00 PLN |
6c Promocja warsztatów | Promocja i reklama | 1 500,00 PLN |
6d Catering | 25 warsztatów x 100 zł | 2 500,00 PLN |
333 100,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
1a Tworzenie harmonogramu dla kina | Wybranie filmów, dopracowanie szczegółów, np. podział seansów między lokalizacjami | III - VI |
1b Akcja promocyjna | Plakaty, Portale lokalne, Lokalna gazetka | VII - VIII |
1c Seanse filmowe | Min. cztery seanse | VIII -1 poł. IX |
2a Opracowanie koncepcji i planów wycieczek | 2a Opracowanie koncepcji i planów wycieczek | I - IX |
2b Wybór kontrahentów | Firmy autokarowe, Przewodnicy, Firmy ubezpieczeniowe itp. | IV - X |
2c Zapisy na wycieczki i realizacja wycieczek | Zapisy na wycieczki i realizacja wycieczek | IV - X |
2d Podsumowania, rozliczenia, sprawozdawczość | Podsumowania, rozliczenie, sprawozdawczość | X - XII |
3a Opracowanie wstępnych koncepcji i planów konkursów | Opracowanie wstępnych koncepcji i planów konkursów | II - III |
3b Dopracowanie szczegółów konkursów | Wybór kategorii konkursowych i kategorii wiekowych na podstawie przeprowadzonych konkursów w r 2022 i sytuacji bieżącej. Opracowanie regulaminów. | IV - V |
3c Sukcesywne ogłaszanie kolejnych konkursów | Aby uniknąć chaosu informacyjnego można ogłaszanie konkursów rozłożyć na okres kilku tygodni | V - VII |
3d Nabór do komisji konkursowych i Gry Terenowej | Będzie kilka komisji ze względu na specyfikę poszczególnych konkursów + komisja Gry Terenowej | V-VIII |
3e Napływ prac konkursowych | Napływ prac konkursowych | V - X |
3f Praca Komisji konkursowych | Praca Komisji konkursowych | IX - XI |
3g Finały konkursów, ogłaszanie i dekoracja zwycięzców | Uroczyste gale z udziałem publiczności | XI |
3f Rozliczenia, Podsumowania i Sprawozdawczość | Rozliczenia, Podsumowania i Sprawozdawczość | XI - XII |
4a Zajęcia warsztatowe w I półroczu | Zajęcia w 2 razy po 2 godz. w tygodniu, Dzieci w szkołach optymalnie - 1,5 godz/tydz. | III - VI |
4b Zajęcia warsztatowe w II półroczu | Zajęcia w 2 razy po 2 godz. w tygodniu, Dzieci w szkołach optymalnie - 1,5 godz/tydz. | IX - XII |
5a Wykłady popularnonaukowe w Muzeum Rydlówka I półrocze | 1 x miesiąc | I - VI |
5b Wykłady popularnonaukowe w Muzeum Rydlówka II półrocze | 1 x miesiąc | IX - XII |
6a Warsztaty artystyczno-edukacyjne | Przygotowanie i realizacja | I - XII |
7a Wyłonienie wykonawcy | Wyłonienie wykonawcy | I |
7b Nabór uczestników projektu | Kampania informacyjna, zajęcia pokazowe | I |
7c Nabór prowadzących | Informacja o rozpoczęciu naboru, rozmowy kwalifikacyjne, szkolenia | I - II |
Rozpoczęcie zajęć | Opracowanie harmonogramu zajęć na okres luty/czerwiec 2023 oraz zajęcia | II - VI |
Wznowienie zajęć po wakacjach | Opracowanie harmonogramu zajęć na okres wrzesień - grudzień 2023 oraz zajęcia | IX - poł.XII |
Zakończenie zajęć | Konkurs, rozdanie dyplomów i nagród, podsumowanie i rozliczenie | poł.XII |
Charakterystyka długoterminowych
skutków: Projekt stanowi kontynuację działań realizowanych już z powodzeniem w ubiegłych latach, które znacznie przyczyniły się do odbudowy życia społeczno-kulturalnego mieszkańców Dzielnicy VI.
Realizacja zadania w znaczącym stopniu przyczyni się do edukacji kulturalnej społeczeństwa, kultywowania dziedzictwa kulturalnego Bronowic oraz utrwalania tożsamości lokalnej tzw. małej ojczyzny, jej historii, tradycji.
Różnorodna, oryginalna i bardzo bogata oferta zawarta w projekcie to znakomita propozycja dla mieszkańców Bronowic i Krakowa na aktywne spędzanie czasu wolnego. Wśród licznych propozycji każdy – niezależnie od wieku czy zainteresowań ma szanse znaleźć atrakcyjne aktywności dla siebie. Poszczególne propozycje działań dają szanse zarówno na rozwijanie zainteresowań, poszerzanie wiedzy ale także rozrywkę i zwiedzanie, a przede wszystkim wspólne działanie. Okazja do nawiązywania czy zacieśniania relacji sąsiedzkich.
Projekt jest przemyślany, realistyczny i możliwy do realizacji. Jego ogromnym atutem jest fakt, że został oparty na dotychczasowych doświadczeniach oraz trafia w rzeczywiste potrzeby krakowian.
Po dokonaniu na podstawie § 15 ust. 1 i 5 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa (uchwała nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13.01.2021 r.), oceny merytoryczno – prawnej pod kątem spełnienia kryteriów wskazanych w § 1 ust. 2, § 2-3 i § 17 ust. 1 cyt. Regulaminu, Muzeum Krakowa pozytywnie opiniuje projekt, stwierdzając, że jest on zgodny z powołanymi przepisami.