"Logopedia dla dzieci"
Edycja Budżet Obywatelski 2022 Projekt lokalny - Dzielnica XVII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: ul. Gustawa Morcinka 40
Opis projektu
W ramach realizacji projektu przewidziane są następujące obszary działań:
Diagnostyka zaburzeń mowy - trwające około 60 minut spotkanie ze specjalistą, który określi rodzaj zaburzeń aparatu mowy. Zajęcia indywidulane logopedyczne - trwające około 60 minut zajęcia w łącznej liczbie 10 spotkań dla każdego dziecka. Zajęcia te mają za zadanie ukierunkowanie działań indywidualnych w domu przez rodziców dziecka. Nie są to klasyczne zajęcia logopedyczne, a jedynie wskazówki do ćwiczeń domowych. Zajęcia ogólnorozwojowe w grupie - trwające około 60 minut zajęcia w grupie 4 dzieci z podobnymi zaburzeniami mowy. Te zajęcia stanowią sedno projektu. Dzieci z zaburzeniami mowy są często wycofane w grupie przedszkolnej, ponieważ są nierozumiane przez rówieśników, a w grupie wczesnoszkolnej bywają wyśmiewane z uwagi na niewyraźną wymowę. Zajęcia w małej grupie dają szansę na przełamanie wstydu i nabycie otwartości w grupie rówieśniczej. Takie ćwiczenia w formie zabaw grupowych kształtują pewność siebie i uczą odpowiedniego zachowania w grupie, co zapobiegnie w przyszłości wykluczeniu w relacjach szkolnych, na wyższych etapach edukacji.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Celem głównym projektu jest nabywanie przez dzieci z wadami wymowy kompetencji społecznych. Dlatego też oprócz diagnostyki logopedycznej i zajęć indywidulanych projekt oparty jest głównie na zajęciach ogólnorozwojowych w grupach. U dzieci, które do tej pory miały problemy z adaptacją stan pandemii oraz nauka zdalna powodują wykluczenie społeczne. Dzieci przedszkolne i wczesnoszkolne z dzielnicy XVII często są dowożone przez rodziców do placówek oświatowych poza własną dzielnicą, co w przypadku dzieci z dysfunkcjami pogłębiać może poczucie izolacji. Nie ma takiej oferty na rynku, która łączyłaby indywidulane ćwiczenia logopedyczne zbudowaniem poczucia własnej wartości i nauką odpowiednich zachowań w grupie. Dodatkowo ważne jest, wszystkie etapy projektu prowadzone były przez tego samego specjalistę z zakresu logopedii, który od etapu diagnostycznego poprzez etap zajęć ogólnorozwojowych aż po zajęcia indywidualne, konsekwentnie posługiwał się będzie narzędziami tej samej szkoły logopedycznej. Często zdarza się tak bowiem, że kto inny diagnozuje, a kto inny prowadzi ćwiczenia co prowadzi do błędów w realizacji ćwiczeń logopedycznych i może zaszkodzić, a nie pomóc w niwelacji zaburzeń mowy i zaburzeń społecznych.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
wynagrodzenie dla logopedy - diagnoza | 12 dzieci x 1 spotkanie x 150,00 | 1 800,00 PLN |
wynagrodzenie dla logopedy - zajęcia indywidualne | 12 dzieci x 10 spotkań x 150,00 | 18 000,00 PLN |
wynagrodzenie dla logopedy za zajęcia grupowe | 2 spotkania grupowe x 100,00złx 3 grupy | 600,00 PLN |
napoje i żywność długotrwała | zakup | 500,00 PLN |
20 900,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
realizacja zakupów i wybór specjalisty zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych | realizacja zakupów oraz wybór neurologopedy w toku przetargu nieograniczonego na stronie instytucji współorganizującej projekt | styczeń-marzec2023 |
diagnostyka zaburzeń mowy | indywidualne spotkania z dziećmi w toku których zostanie przeprowadzona profesjonalna diagnostyka logopedyczna | kwiecień 2023 |
zajęcia ogólnorozwojowe | zajęcia dla grupy 12 dzieci, polegać będą na ćwiczeniach manualnych mających przełożenie na sprawność narządu mowy - 2 spotkania grupowe | maj - grudzień 2023 |
zajęcia indywidualne | zajęcia ćwiczące aparat mowy dla danej wady logopedycznej - 10 spotkań | maj - grudzień 2023 |