Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica V NR 17:

Poprawmy bezpieczeństwo pieszych na ul. Wrocławskiej

Projekt odrzucony: Propozycja zadania odrzucona na podstawie § 17 ust. 1 pkt. 4 który stanowi, że w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta. Uzasadnienie: Zarząd Dróg Miasta Krakowa w roku bieżącym w oparciu o art. 16 Ustawy o drogach publicznych (Dz.U. 2021, poz. 1376 ze zm.) zobligował Inwestora zewnętrznego w ramach inwestycji niedrogowej do realizacji inwestycji drogowej tj. przebudowy ul. Wrocławskiej, polegającej na przebudowie peronów przystanków wraz z niezbędnym przełożeniem kolidującego uzbrojenia. Wskazane, w złożonej propozycji zadania w ramach Budżetu Obywatelskiego, przejście dla pieszych objęte jest przytoczoną umową inwestorską - lokalizacja wszystkich elementów pasa drogowego (w tym np. oznakowanie, obniżenia krawężników, konstrukcje poszczególnych nawierzchni, zastosowanie azyli itp.) zostanie określona na etapie sporządzania projektu budowlanego dla inwestycji drogowej.

Edycja Budżet Obywatelski 2022 Projekt lokalny - Dzielnica V Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Ul. Wrocławska przy przystanku Urząd Marszałkowski

Opis projektu

Projekt zakłada montaż wyspowych progów zwalniajacych (tzw. poduszek berlińskich) po obu stronach przejścia dla pieszych na ul. Wrocławskiej przy przystanku autobusowym "Urząd Marszałkowski".

UZASADNIENIE PROJEKTU

Przejście dla pieszych na ul. Wrocławskiej przy przystanku autobusowym „Urząd Marszałkowski” (w rejonie ul. Kmiecej) jest jednym z najbardziej popularnych w tym rejonie. Licznie korzystają z niego mieszkańcy okolicznych osiedli, klienci sklepów i zakładów usługowych oraz pasażerowie linii autobusowej nr 130. Co ważne, przejście to leży na codziennej trasie wielu uczniów pobliskich szkół i przedszkoli, dopiero uczących się samodzielnego poruszania się po mieście.

Bezpieczeństwo pieszych uczestników ruchu – a zwłaszcza dzieci – nie jest tam zapewnione w sposób wystarczający. Istniejące rozwiązanie infrastrukturalne nie wymusza ograniczenia szybkości jazdy samochodów, a część kierowców wciąż nie ustępuje pierwszeństwa osobom wchodzącym na pasy. Ponadto istnieje ryzyko, że sytuacja ta ulegnie dalszemu pogorszeniu w związku ze zbliżającą się przebudową ul. Wrocławskiej, w ramach której planowana jest m.in. likwidacja azylu w obrębie przedmiotowego przejścia (https://ztp.krakow.pl/rower/audyty/audyt/pasy-rowerowe-wzdluz-ul-wroclawskiej).
 
Niezależnie od tego, czy azyl zostanie ostatecznie zlikwidowany czy utrzymany, tanim i łatwym w realizacji sposobem poprawy bezpieczeństwa pieszych jest montaż wyspowych progów zwalniających (tzw. poduszek berlińskich) po obu stronach tego przejścia. Rozwiązanie to pozwoli na  uspokojenie ruchu samochodów, jednocześnie nie zmniejszając komfortu jazdy pasażerów komunikacji miejskiej (szerokość progu można dobrać w taki sposób, aby autobusy na niego nie najeżdżały) oraz rowerzystów.
 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt Wykonanie projektu organizacji ruchu 1 000,00 PLN
Próg zwalniający Wyspowy prób zwalniający o wymiarach 1800x2000x65 mm (2 szt.) 4 000,00 PLN
Oznakowanie pionowe Znak A-11 a (2 szt.) 1 000,00 PLN
6 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wykonanie projektu Wykonanie projektu organizacji ruchu z uwzględnieniem progów, wraz z dokumentacją 1.03.2023
Montaż progów i oznakowania Montaż wyspowych progów zwalniających wraz z oznakowaniem pionowym 1.04.2023

Galeria

powrót