Projekt lokalny - Dzielnica VII
NR 10:
Budowa e-wiaty rowerowej na Wiślanej Trasie Rowerowej
Projekt odrzucony:
Zgłoszony projekt zakłada budowę małej architektury dla rowerzystów z autonomicznym systemem ładowania urządzeń mobilnych, umożliwiającej odpoczynek, schronienie przed deszczem a także wykonanie drobnych napraw rowerowych przy pomocy stacjonarnych zestawów narzędzi.
Zgodnie z Art. 176 [katalog zakazanych robót lub czynności] ust. 1 pkt 4 Ustawy Prawo wodne z dnia 14 października 2021 r. (dz. U. z 2021 r. poz. 2233), w celu zapewnienia szczelności i stabilności wałów przeciwpowodziowych zakazuje się wykonywania robót lub czynności, które mogą wpływać na szczelność lub stabilność wałów przeciwpowodziowych, w tym wykonywania obiektów budowlanych, kopania studni, sadzawek, dołów oraz rowów w odległości mniejszej niż 50 m od stopy wału.
Zgodnie z § 17 ust.1 pkt. 6 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa stanowiącego Uchwałę Nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r, w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa.
W związku z powyższym nie ma możliwości realizacji budowy e-wiaty rowerowej w zaproponowanej przez wnioskodawczynię lokalizacji przy trasie alejki rowerowej biegnącej wałami wiślanymi w kierunku Kraków Przegorzały.
Zarząd Transportu Publicznego przeanalizował możliwość zaproponowania alternatywnej lokalizacji.
Niestety przy ul. Wioślarskiej najbliższy potencjalny teren nie należy do Gminy Miejskiej Kraków (zagospodarowany jest poprzez stację benzynową), natomiast działki nr 68/10, 94/17 i 83/21 obr. K- 15, zgodnie z informacją pozyskaną z Biura Przejmowania Mienia i Rewindykacji, zostały przeznaczone na inwestycją pn.: Budowa cerkwi wraz z zapleczem”. Powyższa inwestycja jest na etapie oczekiwania na ostateczność decyzji Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 24 kwietnia 2022 r. o ustaleniu warunków zabudowy, po czym ww. nieruchomości zostaną sprzedane w trybie bezprzetargowym na rzecz Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego.
Zgodnie z § 17 ust.1 pkt. 4 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa stanowiącego Uchwałę Nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r, w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami.
W związku z powyższym analizowana lokalizacja nie mogła zostać zaproponowana wnioskodawczyni jako alternatywa dla wskazanej przy trasie alejki rowerowej biegnącej wałami wiślanymi w kierunku Kraków Przegorzały.
Edycja Budżet Obywatelski 2022
Projekt lokalny - Dzielnica VII
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Kraków 30-206, ul. Księcia Józefa 24a
Opis projektu
Budowa małej architektury dla rowerzystów przy trasie alejki rowerowej biegnącej wałami wiślanymi w kierunku Kraków-Przegorzały. Punk wyposażony będzie w e-wiatę rowerową z możliwością ładowania jednośladów elektrycznych oraz urządzeń mobilnych (telefonów, tabletów, odtwarzaczy mp3 itp.)
Zaplanowano wyposażenie w ławy, stojaki rowerowe, sprzęt do samodzielnych napraw, turystyczną tablicę informacyjną. Sezonowo punkt będzie funkcjonował również jako wypożyczalnia rowerów miejskich.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Mieszkańcy Krakowa coraz częściej przemieszczają się rowerami do pracy, szkoły lub w celach rekreacyjnych. Punkt ten został wybrany ze względu na intensywny ruch rowerowy. Często przemieszczające się grupy wycieczek rowerzystów będą mogły bezpiecznie zatrzymać się nie blokując innym trasy. Alejka to doskonałe miejsce do uprawiania biegów czy nordic-walking. Osoby uprawiające te formy rekreacji również będą mogły skorzystać z rekreacyjnej infrastruktury na Wiślanej Trasie Rowerowej. Rozwój miejsc przyjaznych rowerzystom przyczynia się do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza w Krakowie. Rowerzyści w razie awarii lub zmęczenia będą mogli skorzystać z dogodnego dla nich miejsca. Inteligentne ekologiczne rozwiązania odzyskiwania energii fotowoltaicznej przyczynią się do ochrony środowiska i podniesienia jakości życia w mieście.
Kosztorys Nazwa | Opis | Koszt |
prace montażowe | wykonanie prac montażu | 40 000,00 PLN |
opracowanie projektu | Wykonanie projektu w uwzględnieniem nawierzchni i poszczególnych elementów przystanku rowerowego. | 7 000,00 PLN |
fotowoltaiczna wiata rowerowa | wiata z autonomicznym systemem ładowania urządzeń mobilnych i turystycznych podczas odpoczynku | 80 000,00 PLN |
drobna infrastruktura | ławy, stojaki rowerowe, sprzęt do samodzielnych napraw, turystyczna tablica informacyjna. | 50 000,00 PLN |
nawierzchnia | zakup nawierzchni utwardzonej | 30 000,00 PLN |
| | 207 000,00 PLN |
Harmonogram działań Nazwa | Opis | Data |
projekt | wykonanie projektu zagospodarowania przestrzeni | I-II 2023 |
zakup urządzeń | dokonanie zakupu wszystkich zaplanowanych w projekcie elementów | III-IV 2023 |
nawierzchnia | wykonanie nawierzchni utwardzonej | V-VI 2023 |
montaż | instalacja urządzeń | VII-VIII 2023 |