Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica XI NR 18:

Małe smoki w kimonach- bezpłatne zajęcia dla dzieci

Edycja Budżet Obywatelski 2022 Projekt lokalny - Dzielnica XI Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ul. Czarnogórska 14

Opis projektu

Nadrzędnym celem w realizacji projektu jest wyrównywanie szans dzieci i młodzieży w wszechstronnym rozwoju
psychofizycznym. W procesie wyrównywania szans istotną rolę odgrywa kultura fizyczna, a w szczególności sport.
Wyzwala on nadmiar energii wychowanków, rozładowuje napięcie emocjonalne. W sporcie młodzież widzi drogę
do sławy, aprobaty i uznania w społeczeństwie. Nawet niewielkie efekty sportowe poprawiają samoocenę, dają
zadowolenie oraz satysfakcję i mogą doprowadzić do wiary w możliwości uzyskania lepszych wyników także w
innej dziedzinie życia. Systematyczne zajęcia sportowe odciągają od zachowań destruktywnych, wykraczających
poza przyjęte normy społeczno-moralne. Dostarczają natomiast właściwych form spędzania wolnego czasu i
wprowadzają w prawidłowe środowisko rówieśnicze, koleżeńskie, społeczne. Projekt będzie polegał na
przeprowadzeniu bezpłatnych zajęć ju-jitsu dla dzieci uczęszczających do szkół podstawowych .  Programem
nieodpłatnych zajęć sportowych objęte zostaną uczniowie ze szkół podstawowych.
Zajęcia będą się odbywał minimum dwa razy w tygodniu w wymiarze 60 minut dla 5 grup treningowych. Na podstawie wieloletniego
doświadczenia w prowadzeniu szkoleń jesteśmy przekonani, iż treningi z dyscypliny jaką jest ju-jitsu stanowią
doskonałą bazę do realizacji celów takich jak przeciwdziałanie patologiom oraz budowanie prospołecznych postaw
i właściwego kodeksu moralnego. Sport ten to zajęcia ogólnorozwojowe, kształtujące wytrzymałość, szybkość,
siłę, zręczność, koordynację oraz orientację przestrzenną. Zajęcia mają na celu wszechstronne rozwijanie tych
cech poprzez gry i zabawy ruchowe, czyli jedną z najbardziej atrakcyjnych form zajęć ruchowych dla dzieci.
Podczas ćwiczeń oprócz zabawy, dzieci uczą się umiejętności upadania, co gwarantuje bezpieczeństwo podczas
zajęć. Stopień intensywności ćwiczeń dostosowany jest do możliwości rozwojowych dzieci. Od najmłodszy lat,
dziecko rozwija wszystkie podstawowe cechy motoryczne, a także uczy się wzajemnego szacunku, godnego
zachowania oraz wzmacnia poczucie własnej wartości.
Prowadzone działania ukierunkowane są na faktyczną walkę ze zjawiskami przemocy oraz patologii społecznych
zarówno w tradycyjnych formach jak i poprzez innowacyjne działania.
Szeroka kampania informacyjna dokumentująca bieżącą pracę projektu pozwoli na dotarcie to szerokiego grona
odbiorców.
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Zadanie, które będzie realizowane, wpłynie na zainteresowanie sportem, umożliwi spędzanie wolnego czasu w
sposób aktywny z pożytkiem dla zdrowia, a co za tym idzie zaspokoi naturalną potrzebę ruchu. Wzmocnienie
poczucia własnej wartości, wiary w siebie i swoje możliwości, nauczy właściwego wyrażania własnych uczuć,
emocji i zachowań asertywnych. Wpłynie na zmniejszenie agresji wśród dzieci i młodzieży. Ponadto wpłynie na:
- zmniejszenie zachowań ryzykownych .
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z zagrożeniami
- przeciwdziałanie uzależnieniom -pomoc w zdobyciu wiedzy na temat uzależnień i innych zagrożeń dla zdrowia
oraz w nabywaniu umiejętności przeciwdziałania tym zagrożeniom
- właściwe radzenie sobie z przyjmowaniem porażki i sukcesu.
Atrakcyjne poszukiwane przez młode osoby zajęcia są doskonałą formą zarówno zagospodarowania nadmiarów
energii jakie pojawiają się w młodych ludziach, jak i pozwalają doskonale wyładować często ogromne pokłady
negatywnych emocji. Za większością agresywnych zachowań do jakich dochodzi wśród młodych ludzi stoją trudne
przeżycia oraz brak odpowiednich umiejętności w kontrolowaniu gniewu jaki się z nimi często wiąże.
Poprzez treningi jak również sportową rywalizację pokazuje się młodym ludziom, że każda relacja może opierać się
na uczciwych zasadach fair-play, a ciężka praca i wysiłek w coś wkładany dają wymierne efekty.
Wiele osób przypadkowo poznających prawdziwy świat sportów walki odnajduje w nich swoją drogę życia, jednak
celem samego projektu jest zaszczepienie w młodych ludziach przede wszystkim poczucia własnej wartości, które
jest solidnym fundamentem budowania asertywnych postaw i odpowiedzialnego decydowania o sobie.
Nabycie poczucia własnej wartości (często utraconego lub zbudowanego jedynie na przynależności do grupy)
pozwala uwolnić młodego człowieka od konieczności podporządkowania się presji otoczenia oraz umożliwia
podejmowanie własnych świadomych i moralnie uzasadnionych decyzji.
Istotną i ważną kwestią będzie zaopiekowanie się dziećmi z rodzin dysfunkcyjnych.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Materiały biurowe długopisy, papier, spinacze, tusze, segregatory itp 500,00 PLN
Koszt zatrudnienia instruktorów 210 godzin zajęć x 120 zł 25 200,00 PLN
Koszt zakupu sprzętu piłki lekarskie, skakanki, materac asekuracyjny, drabinki koordynacyjne, gumy do ćwiczeń, gwizdki, pachołki treningowe i znaczniki, szarfy gimnastyczne, stopery 3 500,00 PLN
Promocja strona internetowa, obsługa mediów społecznościowych, druk plakatów i ulotek, kolportaż 3 000,00 PLN
Koszt obsługi biurowej i księgowej 4 miesiące x 2 osoby x 350 złotych 2 800,00 PLN
Zakup kimon 150 szt x 220 zł 33 000,00 PLN
68 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Organizacja Biura Projektu Rekrutacja Szkolenia Przekazanie kompletu maty do sportów walki Promocja efektów projektu Ewaluacja projektu 1. Organizacja Biura Projektu -druga połowa roku W ramach tego działania utworzone zostanie biuro projektu w skład którego wejdzie koordynator projektu oraz obsługa księgowo-biurowa. Podpisane zostaną umowy oraz rozdzielone zostaną kompetencje i obowiązki do obsługi przez każdego z pracowników. Biuro projektu koordynować będzie całość działań związanych z organizacją zajęć na każdym etapie. Podpisane zostaną stosowne umowy z pracownikami biura projektu oraz trenerami. Biuro projektu prowadzić będzie promocję projektu oraz rekrutację uczestników, jak również zadba o właściwe rozliczenie oraz ewaluację projektu. 2. Rekrutacja- druga połowa roku Rekrutacja będzie prowadzona poprzez kontakty ze szkołą ZSP I7 przy ul. Czarnogórskiej. Do szkoły rozesłane zostaną plakaty oraz ulotki opisujące projekt, następnie odbędą się spotkanie w ramach którego zostanie podpisana stosowna umowa. Uruchomiony zostanie profil społecznościowy, który będzie pomagał w komunikacji z uczestnikami zajęć oraz strona internetowa. W działania podpisane zostaną również stosowne deklaracje uczestnictwa w projekcie, uzgodnione zostaną grupy szkoleniowe oraz godziny zajęć. 3. Szkolenie - druga połowa roku W dzielnicy przeprowadzonych zostanie łącznie 210 godzin szkoleń Ju-Jitstu. Zajęcia trwać będą każdorazowo 60 min i będą się odbywały dwa razy w tygodniu. Program treningowy zakłada naukę podstawowych technik ju-jitsu tj. nauka padów i zajmowanie pozycji dominujących oraz ucieczki z tych pozycji, rzuty oraz techniki obronne i kontrujące. Typowy trening podzielony będzie na cztery elementy: rozgrzewka, nauka technik, zadania i sparingi. Rozgrzewka z elementami gimnastyki i ćwiczeń wzmacniających pozwala zarówno unikać kontuzji jak i poprzez dużą intensywność fizyczną stanowi dobre przygotowanie kondycyjne. Techniki nauczane w ramach zajęć charakteryzują się wysoką skutecznością w warunkach zarówno sportowej rywalizacji jak i samoobrony. W procesie dydaktycznym skierowanym do grup początkujących (zwłaszcza do grup dziecięcych) szczególnie duży nacisk kładzie się na nauczanie skutecznego zajmowania pozycji dominujących. Pozwalają one na kontrolowanie silniejszych fizycznie przeciwników bez ryzyka kontuzji żadnego z walczących. 4. Promocja efektów projektu- druga połowa roku Zarówno poprzez stronę internetową jak i społecznościowe profile prowadzona będzie kampania informacyjna dokumentująca działania prowadzone w ramach projektu oraz promująca jego efekty. Materiały podsumowujące projekt będą rozesłane do szkoły uczestniczącej w projekcie jak i do lokalnych i regionalnych mediów. 5. Ewaluacja projektu- druga połowa roku Zakończenie i ocena efektów realizacji projektu pozwoli wyciągnąć potrzebne do kontynuacji działań projektu w przyszłości. Odpowiednia ocena jakości pracy prowadzonej w projekcie obejmować będzie zarówno pracę biura projektu jak i zajęcia dydaktyczne. Kontrola wewnętrzna pozwoli usprawniać w przyszłości program projektu tak kontynuacja działań podjęta w ramach ewentualnego kolejnego naboru, odbyła się na jeszcze wyższym poziomie. II połowa 2023
Charakterystyka długoterminowych skutków: Wyrównanie szans dzieci i młodzieży w wszechstronnym rozwoju psychofizycznym poprzez sport. Projekt będzie polegał na przeprowadzeniu bezpłatnych zajęć ju-jitsu dla dzieci uczęszczających do szkół.
powrót