Szerzej, bezpieczniej, płynniej - poszerzenie pasa ruchu
Edycja Budżet Obywatelski 2022 Projekt lokalny - Dzielnica XI Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: ulica Pala-Telekiego przy połączeniu z ulicą Turowicza
Opis projektu
Projekt zakłada poszerzenie istniejącego pasa ruchu ulicy Pala-Telekiego przy dojeździe do skrzyżowania z ulicą Turowicza.
Po zakończeniu przebudowy skrzyżowania Pala-Telekiego/Strumienna/Tarnobrzeska/Pierzchówka, w związku z planowaną tam organizacją ruchu jeszcze ważniejsze będzie aby korek do Turowicza był jak najmniejszy, w przeciwnym razie w godzinach szczytu Pierzchówka zatka się całkowicie jako ostatnia w kwestii pierwszeństwa na skrzyżowaniu.
Projekt do BO obejmuje więc ingerencję w obecny stan na dystansie ok. 50-70m (licząc wraz z chodnikiem i ścieżką w ciągu Turowicza) i poszerzenie pasa ruchu w ciągu Pala-Telekiego do np. 4m przy równoczesnym przesunięciu/zawężeniu chodnika w kierunku północnym z wykorzystaniem działek 160/10,159/5/158/3 i może nawet 155/15 – zależnie od kosztów), tak aby zmieścić się w zakresie działek miejskich.
Wpływ na działki: 161, 160/3, 160/11, 160/10, 160/8, 159/5, 159/2, 155/13, 158/3, 158/2, 155/15
Wszystkie działki znajdują się w rękach miejskich, najprawdopodobniej pod zarządem ZDMK.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Ulica Pala-Telekiego, obok ulicy Witosa, jest głównym szlakiem komunikacyjnym wyprowadzającym ruch na zachód oraz równocześnie ważnym szlakiem na północ z terenu osiedla Wola Duchacka Zachód. W związku z ograniczonymi możliwościami ustawienia sygnalizacji świetlnej, bardzo istotne jest jak największe wykorzystanie dostępnych cyklów. W związku z kolizyjnością lewoskrętu w Turowicza bardzo często sznur samochodów jadących na wprost i w prawo nie może przejechać bo jest blokowany przez skręcających w lewo i mimo zielonego światła pojazdy stoją. Obecnie coraz częściej mają miejsce sytuacje, że pojazdy chcące skręcić w prawo wjeżdżają prawą stroną na chodnik lub przeciskają się obok samochodów przytulonych do lewej krawędzi pasa (kierowcy regularnie jeżdżący tą ulicą nauczyli się już, że takie ustawienie pomaga pozostałym i zwiększa przepustowość skrzyżowania). Zwiększa to ryzyko obcierki między pojazdami oraz zmniejsza bezpieczeństwo pieszych na chodniku
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Wycena | Możliwy zakres działań będzie oceniony przez ZDMK, więc wypełniam jedynie w celu spełnienia wymogu formularza | 100 000,00 PLN |
100 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Projekt | Wykonanie projektu i przetarg (o ile wymagany) | Q1 |
Podpisanie umowy | Podpisanie umowy z wykonawcą oraz zakończenie wszystkich niezbędnych formalnośc | Q2 2023 |
Przebudowa ulicy | Zamknięcie ruchu na pasie objętym pracami przy równoczesnym utrzymaniu ruchu w przeciwnym kierunku oraz wykonanie przebudowy w okresie wakacyjnym aby możliwie zredukować niedogodności komunikacyjne. | Q3 2023 (okres wakacyjny) |