Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica II NR 7:

Strefa uspokojonego ruchu w okolicy Teatru Variete

Projekt odrzucony: Budżet obywatelski sam w sobie stanowi specyficzną formę konsultacji społecznych, zatem nie jest dopuszczalne, aby celem projektu było przeprowadzenie konsultacji społecznych na temat kształtu proponowanych rozwiązań. W związku z powyższym, przedstawiony zakres zadania nie może być realizowany w ramach budżetu obywatelskiego zgodnie z § 17 ust. 1 pkt 6 Regulaminu budżetu obywatelskiego. Rozwiązania organizacji ruchu muszą spełniać szereg wymagań formalnych regulujących zasady stosowania znaków, sygnałów i urządzeń brd w sposób jednoznaczny i spójny. Z tego względu organizacja ruchu jako czynność organizacyjno-techniczna nie podlega bezpośrednim uzgodnieniom zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 784). oraz Ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 988 z późn. zm.).

Edycja Budżet Obywatelski 2022 Projekt lokalny - Dzielnica II Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: kwartał ulic ograniczony od południa Bulwarami Wiślanymi, Aleją Pokoju od północy, ul. Kotlarską od Zachodu i Ofiar Dąbia od wschodu.

Opis projektu

 W oparciu o konsultacje społeczne zorganizowane przez ekspertów zarządzania ruchem wypracujemy lepszą organizację ruchu w naszym sąsiedztwie. Forma konsultacji społecznych zapewnia, że osiągniemy konsensus pomiędzy różnymi grupami interesu, a praca ze specjalistami pozwoli wdrożyć jak najlepszy projekt.

 
Postulaty wnioskodawcy, które powinny być punktem wyjścia do konsultacji społecznych i projektu uspokojenia ruchu to:
 
1. Bezpieczna droga do szkół rejonowych z osiedli wzdłuż Grzegórzeckiej (od nr 67), w tym szczególnie poprawa bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych: Grzegórzecka/Rogozińskiego, Grzegórzeckia/Bobrowskiego, Grzegórzecka/Fabryczna. Szykany oraz progi zwalniające nie są akcpetowane przez wieku mieszkanców. Potrzeba innych rozwiązań (np. azyl dla pieszych oraz poziome znaki na jezdni?) Przykładowy azyl z ulicy Wrocławskiej jest zaprezentowany na zdjęciu
2. Ustalenie rozwiązań, które wymuszą dostosowanie prędkości do strefy 30km/h, zwłaszcza na ulicach Stachowskiego i Zieleniewskiego, w tym poprawa bezpieczeństwa na styku obu tych dróg oraz bezpieczny zjazd rowerowy z ulicy Zieleniewskiego na Bulwary Wiślane i do Parku Grzegórzeckiego
3. Wprowadzenie zmian w organizacji ruchu, które zniechęcą do wykorzystywania wyżej wymienionych ulic jako objazdu Ronda Grzegórzeckiego
4. Wyznaczenie miejsc do chwilowego postoju dla kuriera czy taxi 
5. W przypadku wprowadzenia ruchu jednokierunkowego, wykorzystanie "uwolnionej jezdni" na dodatkowe miejsca postojowe dla aut oraz kontrapasy rowerowe.
6. Uniemożliwienie parkowania aut na chodnikach, w miejscach do tego niedozwolonych (przy rozważeniu czy jest alternatywa dla niestetycznych słupków)
7. Wyznaczenie miejsc do parkowania hulajnóg elektrycznych, np. obok stojaków rowerowych
 
W ramach realizacji projektu budżetu obywatelskiego powinny odbyć się 2 spotkania z mieszkańcami: jedno przed rozpoczęciem prac nad organizacją ruchu oraz drugie, na którym wyłożone zostaną główne założenia opracowanego projektu które muszą być zgodne z wnioskami z pierwszego spotkania konsultacyjnego. 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Strefa 30km/h, która w toerii obowiązuje w naszej okolicy jest nieprzestrzegana. Ta część dzielnicy gwałtownie się rozwija, przybywa bloków, ale nie ulic, a więc i ruch będzie się wzmagał. Na dodatek, dla wielu mieszkanców Krakowa ulice Stachowskiego, Zieleniewskiego, Grzegórzecka i Fabryczna aż do Alei Pokoju to doskonały objazd zakorkowanego Ronda Grzegórzeckiego. Tymczasem nasze sąsiedztwo to miejsce gdzie wiele osób przemieszcza się pieszo, choćby na zielone skwery, do punktów handlowo-usługowych, na place zabaw czy do kościoła. Wreszcie, rejonowa szkoła naszych dzieci znajduje się po drugiej stronie Alei Pokoju i dojście do niej pomimo strefy 30km/h nie jest wystarczająco bezpieczne. Wnioskodawca nie chce eliminować czy uprzykrzać życia kierowcom (sam nim zresztą jest). Celem jest jedynie poprawić komfort innych, mniej chronionych uczestników ruchu, głównie pieszych. 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Konsultacje społeczne i projekt przeprowadzenie konsultacji społecznych przygotowanie na ich podstawie projektu organizacji ruchu 100 000,00 PLN
Wykonanie projektu 250 000,00 PLN
350 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Konsultacje społeczne oraz opracowanie projektu uspokojenia ruchu Finalny krok to zaakceptowanie i przyjęcie do realizacji przez Miasto projektu Jednakże szkic projektu zostanie przedstawiony w ramach konsultacji społecznych (przykładowo podczas drugiego spotkania) 31.08.2023
wykonanie prac w terenie wykonanie wszystkich prac założonych w projekcie 31.12.2023

Galeria

powrót