Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica X NR 24:

Przyroda-bawi, wychowuje, inspiruje

Edycja Budżet Obywatelski 2022 Projekt lokalny - Dzielnica X Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Klub Wróblowice, filia Centrum Kultury Podgórza, ul. Niewodniczańskiego 74

Opis projektu

Projekt zawiera kilka elementów edukacyjnych: uczy dostrzegania dobrodziejstw płynacych z natury w zalezności od zmieniajacych sie pór roku, wykorzystaniem ich w sposób konstruktywny czyli w powiązaniu z  wydarzeniam,świetami kalendarza, uczy robienia "coś z niczego" uruchamia kreatywność niezależnie od wieku i sprawności intelektualnej, uczy róznorodności kształtów, kolorów, zapachów, dzwięków czyli poznawanie świata za pomocą zmysłów sensorycznych, uczy podstawowych słów języka angielskiego oraz ogranicza uzycie nieprzyjaznych dla środowiska materiałów.
Autorskie warsztaty mogą być prowadzone dla róznych grup społecznych i wybranej tematyce, związanej ze świetami obchodzonymi w Polsce tj, wianek bożnarodzeniowy, wianek wielkanocny, kompozycja przy użyciu gąbki florystycznej dla mamy, wykonanie bukietu w mikrofonie dla babci czy wykonanie kompozycji jesiennej z użyciem darów natury.
Praca z kwiatami oraz roślinnością pobudza sferę uczuciową i emocjonalną dla każdej grupy społecznej może stać się elementem wyrażenia swoich uczuć, swojej kreatywności czy postrzegania piękna. Warsztaty florystyczne przeprowadzone dla 8 klasistów szkół podstawowych mogą być wskazówką do dalszej edukacji w kierunku florystyki czy ogrodnictwa.
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Celem warsztatów ma być integracja: dzieci w szkole, na poziomie klasy,  rodziców z dziećmi na zajęciach w szkole czy klubie, babci i dziadków z wnukami/ wnuczkami na zajęciach organizowanych w szkole czy klubie osiedlowym. Potrzeba zorganizowania wspólnych warsztatów wynika z chęci spędzenia wspólnego czasu, oderwania się na 1,5 h od codziennych obowiązków rodziców, dziadków, aby skierować uwagę na dziecko i razem uczestniczyć w zdobywaniu nowych umiejętności. Projekt angażuje również osoby z niepełnosprawnością, emigrantów, uchodzców ,aby podkreslić wychowawczy aspekt  różnorodnośći otaczającego nas świata.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
warsztaty materiały 5 tematycznych warsztatów x 3 klasy lub grupy x 4szkoły podstawowe liczba uczestników w grupie 20 osób koszt jednego uczestnika 40 zł obejmuje materiały, wynagrodzenie dla prowadzącego 60 warsztatów x 20 osób x40 zł 48 000,00 PLN
udostępnienie sali w szkołach 60 warsztatów x 1,5 h 30 zł +23%Vat=37,00 zł za 1 h 60 warsztatów x55, 60 zł=3330 zł 3 330,00 PLN
mikrofon mikrofon bezprzewodowy krawatowy 1 235,00 PLN
laptop laptop 3 000,00 PLN
petla indukcyjna stanowiskowa pętla indukcyjna dla osób słabosłyszących 1 500,00 PLN
napisy napisy dla słabosłyszących do materiału wideo 30 minut 450,00 PLN
audiodeskrypcja materiału wideo audiodeskrypcja materiału wideo 3 500,00 PLN
61 015,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
1. Dzień babci i dziadka przygotowanie Przytulanki, breloczka na klucze, posianie pomidorów czy papryki z nasion lub kompozycji w naczyniu 16 styczeń 2023
2. Wianek wielkanocny przygotowanie kompozycji wielkanocnej używając roslin i matriałów ogrodowych 3 kwietnia 2022
3.Dzień Ziemi przygtowanie kompozycji roslinnej wykorzystując materiały recycling w połaczeniu z materiałami roslinnymi 22 kwietnia 2023
4. Dzień Nauczyciela przygotowanie kompozycji uzywając materiałów roślinnych i ogrodowych jesiennych 13 października 2023
5.Wieniec adwentowy przygotowanie kompozycji w kształcie wianka wykorzystując 4 świece adwentowe oraz materiały roślinne 1 grudnia 2023
Charakterystyka długoterminowych skutków: Realizacja projektu skutkować będzie integracją dzieci w szkole, na poziomie klasy, rodziców z dziećmi na zajęciach, babć i dziadków z wnukami/wnuczkami. Potrzeba zorganizowania wspólnych warsztatów wynika z chęci spędzenia wspólnego czasu, oderwania się od codziennych obowiązków rodziców, dziadków, aby skierować uwagę na dziecko i razem uczestniczyć w zdobywaniu nowych umiejętności. Projekt angażuje również osoby z niepełnosprawnościami, emigrantów, uchodźców, aby podkreślić wychowawczy aspekt różnorodności otaczającego nas świata.
powrót