Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski NR 163:

Żyjemy w XXI wieku! Usługa doradcza dla ZDMK!

Projekt odrzucony: Zarząd Dróg Miasta Krakowa to samodzielna jednostka organizacyjna Gminy Miejskiej Kraków powołana do życia uchwałą Rady Miasta Krakowa z dnia 29 sierpnia 2018 roku. Działalność ZDMK reguluje Uchwała nr CVIII/2809/18 (z późn. zm.) w sprawie reorganizacji jednostki budżetowej Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, zmiany jej nazwy i nadania statutu oraz upoważnienia Dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa do załatwiania indywidulanych spraw z zakresu administracji publicznej. Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa posiada stosowne pełnomocnictwa i upoważnienia Prezydenta Miasta Krakowa. Zgodnie ze Statutem Zarządu Dróg Miasta Krakowa, stanowiącym załącznik do Uchwały Rady Miasta Krakowa nr CVIII/2809/18 z dnia 29 sierpnia 2018 roku, szczegółowy zakres działania, w tym strukturę organizacyjną określa regulamin organizacyjny nadawany przez Dyrektora ZDMK.Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym ZDMK zatwierdzonym Zarządzeniem nr 164/2021 Dyrektora Zarządu Dróg Miasta Krakowa z dnia 31.12.2021 r. (z późn. zm.). Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa odpowiada za kierowanie pracą i zapewnienie prawidłowego funkcjonowania jednostki, w tym za wydatkowanie środków publicznych na realizację zadań w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów oraz czuwanie nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych, zgodnie z Ustawą o finansach publicznych, która szczegółowo określa zasady gospodarowania środkami publicznymi.Również zgodnie z Regulaminem jw., w ramach działalności jednostki, prowadzona jest analiza i identyfikacja potrzeb szkoleniowych pracowników ZDMK, celem podnoszenia poziomu zawodowego pracowników poprzez organizację szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych oraz kierowanie na naukę w formach szkolnych i pozaszkolnych. W związku z powyższym to Dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa (a nie mieszkańcy), jako Dyrektor samodzielnej jednostki organizacyjnej Gminy Miejskiej Kraków, decyduje o potrzebie przeprowadzenia szkoleń w ramach środków finansowych przewidzianych na funkcjonowanie jednostki. Podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez organizację szkoleń wpisuje się zatem w istniejącą politykę zarządzania jednostką miejską.Wydatkowanie środków publicznych przeznaczonych na budżet obywatelski na organizację szkoleń (w tym wyjazdów zagranicznych) dla kadry zarządzającej ZDMK w ilości ok. 12 osób, czyli dla konkretnych osób, i przeznaczenie na ten cel dodatkowych środków z budżetu Miasta Krakowa (jako dofinansowane działalności jednostki), zdaniem Zarządu Dróg Miasta Krakowa jest niecelowe, narusza ustawę o finansach publicznych i spowoduje negatywny odbiór społeczny. Należy podkreślić, że Dyrektorzy i Kierownicy, odpowiadający za realizowanie inwestycji na terenie Miasta Krakowa w ramach kompetencji ZDMK, to osoby z wieloletnim stażem i doświadczeniem.Oprócz powyższego proponowane zadanie nie przyniesie konkretnych, wymiernych i widocznych korzyści w postaci zrealizowanego projektu w ramach budżetu obywatelskiego i jego efekt nie spełni kryterium ogólnodostępności (w głównej mierze zadanie planowane jest tylko dla konkretnych osób – pracowników ZDMK). W związku z powyższym złożony projekt ,,Żyjemy w XXI wieku! Usługa doradcza dla ZDMK!” opiniuje się negatywnie w oparciu o §17 ust. 1 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, zgodnie z którym w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty: pkt 1) których efekty nie spełniają kryterium ogólnodostępności, pkt 4) które stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta, pkt 6) które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa.

Edycja Budżet Obywatelski 2022 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kraków

Dodatkowe lokalizacje: Kraków

Opis projektu

Ponad 7 mld pln tylko w 2022 roku - tyle wynosi budżet miasta Krakowa, Spora jego część przeznaczona jest na realizację nowych inwestycji miejskich, które w swoich założeniach powinny poprawiać komfort życia jego mieszkańców oraz jakość przestrzeni miejskiej. Czy jednak inwestycje te realizowane są w sposób odpowiadający obecnym standardom? Czy osoby odpowiedzialne za wydatkowanie nierzadko setek milionów złotych posiadają wiedzę na temat obecnych trendów projektowania miasta oraz... wiedzę dotyczącą obowiązujących przepisów? 

 
Przykłady realizacji wielu ostatnich inwestycji miejskich (zarówno tych zrealizowanych, jak również tych będących obecnie na etapie projektowania), każą sądzić, iż znaczna część kadry zarządzającej jednostkami miejskimi, w tym w szczególności ZDMK, nie posiada zarówno wiedzy na temat obecnych trendów projektowania przyjaznych mieszkańcom miast, jak również nierzadko - o zgrozo - również wiedzy na temat obowiazujących obecnie przepisów i wytycznych dot. realizowanych przez miejskie jednostki projektów (w tym m.in. tzw. polityk miejskich). Nie bez znaczenia pozostaje również brak realnej umiejętności współpracy pomiędzy poszczególnymi jednostkami, jak również korzystania z najlepszych dostępnych obecnie przykładów i wiedzy (know how), dotyczącej sposobu realizacji projektów infrastrukturalnych na szeroko pojętym "Zachodzie".
 
Projekty nierzadko realizowane są w oparciu o niemającego odzwierciedlenia w obecnych realiach koncepcje, niezgodnie z aktualnymi zarządzeniami, bez należytej współpracy pomiędzy poszczególnymi jednostkami, jak również z nieracjonalym sposobem wydatkowania środków publicznych.
 
Realizacja projektu ma na celu przeprowadzenie kompleksowej usługi doradczej dla kadry zarządzającej Zarządem Dróg Miasta Krakowa, pozwalającej zarówno na zaznajomienie się obecnymi trendami (XXI w.) w zakresie projektowania przestrzeni miejskiej (usługa szkoleniowa, spotkania z uznanymi architektami i urbanistami), poznania obecnych trendów oraz dobrych praktyk w zakresie realizacji projektów w innych miastach (2 wyjazdy studyjne w celu obejrzenia na żywo inwestycji w miastach "zachodnich" - czy zobaczenia "na żywo", jak realnie można zaprojektować przestrzeń miejską), przeszkolenia z zakresu zarządzania projektami, jak również przygotowania zestawienia obecnie obowiązujących przepisów, w tym prawa lokalnego, pod kątem realizowanych inwestycji (tak, aby inwestycje te były zgodne z obecnie obowiązującym prawem).
 
W ramach projektu przewidziane jest:
 
(1) realizacja szkoleń dla kadry zarządzającej ZDMK z zakresu:
- /a/ aktualnych trendów dot. architektury i urbanistyki - min. 7h;
- /b/ obowiązujących aktualnie na terenie miasta Krakowa tzw. polityk miejskich i zarządzeń PMK - min. 7h;
- /c/ polityki transportowej realizowanej przez "zachodnie" miasta UE - min. 7h;
- /d/ kosztorysowania - min. 3,5h;
- /e/ zmian klimatycznych zachodzących na terenie planety - min. 7h;
- /f/ zarządzania projektami, w tym współpracy w grupie -  min. 10,5h;
 
Łącznie min. 42h szkolenia (6 dni), rozłożone w czasie np. po 1 dzień / tydzień przez okres ok. 1,5 miesiąca.
 
Dla każdej z tematyki zakłada się przeprowadzenie szkolenia dla min. 12 osób (kierownicy / dyrektorzy), którzy następnie posiadaną wiedzę powinni przekazać "w dół" - podległym im pracownikom.
 
Szkolenia powinny być również transmitowane w formie zdalnej (online), na jednej z ogólnodostępnych i darmowych platform elearningaowych (np. Zoom, Google Meet, MS Teams), tak, aby były dostępne również dla ogółu Krakowian.
 
/a/ aktualnych trendów dot. architektury i urbanistyki - szkolenie przeprowadzane na miejscu w Krakowie, w celu minimalizacji kosztów zakłada się wykorzystanie sal należących do ZDMK (ul. Centralna i/lub os. Złotej Jesieni). Szkolenie przeprowadzone powinno być przez osoby pracujące na stanowiskach architektów, posiadające doświadczenie merytoryczne i zawodowe (np. członków Stowarzyszenia Architektów Polskich, pracowników naukowych krakowskich uczelni itd.) - zakłada się przeprowadzenie szkolenia dla min. 12 osób (kierownicy / dyrektorzy), którzy następnie posiadaną wiedzę powinni przekazać "w dół" - podległym im pracownikom. W ramach szkolenia uczestniczące w nim osoby powinny posiąść wiedzę dot. obecnych trendów dot. projektowania przestrzeni publicznej w miastach, w tym na bazie przestawionych realnych przykładów realizacji projektów infrastrukturalnych na terenie miast UE. Min. ilość godzin szkolenia: 1 dzień x 7 h (+ 1h przerwy w trakcie);
 
/b/ obowiązujących aktualnie na terenie miasta Krakowa tzw. polityk miejskich i zarządzeń PMK dot. projektowania infrastruktury - w celu zaznajomienia kadry zarządzające ZDMK z obecnie obowiązującym prawem lokalnym. Szkolenie przeprowadzane na miejscu w Krakowie, w celu minimalizacji kosztów zakłada się wykorzystanie sal należących do ZDMK (ul. Centralna i/lub os. Złotej Jesieni). Szkolenie przeprowadzone może być np. przez pracowników wydziału prawnego UMK, lub przez krakowskie NGOsy. Zakłada się zaznajomienie kadry zarządzającej ZDMK z zapisami "podstawowych" polityk miejskich, tj. np. zapisy Polityki Transportowej Miasta Krakowa, Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego itd. Uczestnicy szkolenia po jego zakończeniu powinni posiadać wiedzę nt. obowiązujących zapisów prawa lokalnego, którą powinni następnie przekazać "w dół" - podległym im pracownikom. Min. ilość godzin szkolenia: 1 dzień x 7 h (+ 1h przerwy w trakcie);
 
/c/ polityki transportowej realizowanej przez "zachodnie" miasta UE, w tym przekazanie tzw. "dobrych praktyk"w tym zakresie, wraz z przedstawienie realnie osiągniętych rezultatów. Szkolenie przeprowadzane na miejscu w Krakowie, w celu minimalizacji kosztów zakłada się wykorzystanie sal należących do ZDMK (ul. Centralna i/lub os. Złotej Jesieni). Z racji sporego zaplecza merytorycznego na terenie m. Krakowa, sugeruje się przeprowadzenie szkolenia przez pracowników dydaktycznych Politechniki Krakowskiej, z Wydziału Transportu. Zakłada  się zaznajomienie kadry zarządzającej ZDMK z tematami omawianymi przez studentów studiów licencjackich PK w Krakowie na wydziale transportu, tj. np. w jaki sposób zwiększenie ilości pojazdów samochodowych powoduje zwiększenie korków, w jaki sposób szybszy transport publiczny potrafi zniwelować zatłoczenie miasta itd. Min. ilość godzin szkolenia: 1 dzień x 7 h (+ 1h przerwy w trakcie);
 
/d/ kosztorysowania, w tym przekazanie wiedzy nt. kosztów zakupu "sztandarowych" elementów składowych inwestycji infrastrukturalnych. Szkolenie przeprowadzane na miejscu w Krakowie, w celu minimalizacji kosztów zakłada się wykorzystanie sal należących do ZDMK (ul. Centralna i/lub os. Złotej Jesieni). Podczas szkolenia kadra zarządzająca powinna zaznajomić się z aktualnymi cenami produktów budowlanych, elementów małej architektury itd. Min. ilość godzin szkolenia: 0,5 dnia (ok. 3,5h)
 
/e/ zmian klimatycznych zachodzących na terenie planety, w tym wpływu wycinki zieleni na ocieplanie się miasta, wpływu tzw. :betonowania" przestrzeni publicznej na sposób odprowadzania wody itd.. Szkolenie przeprowadzane na miejscu w Krakowie, w celu minimalizacji kosztów zakłada się wykorzystanie sal należących do ZDMK (ul. Centralna i/lub os. Złotej Jesieni). Uczestnicy szkolenia po jego zakończeniu powinni posiadać wiedzę nt. min. obecnie zachodzących zmian klimatycznych oraz sposobu dostosowania zakresu inwestycji w taki sposób, aby im przeciwdziałać, którą to wiedzę powinni następnie przekazać "w dół" - podległym im pracownikom. Min. ilość godzin szkolenia: 1 dzień x 7 h (+ 1h przerwy w trakcie);
 
/f/ zarządzania projektami, w tym współpracy w grupie. Szkolenie przeprowadzane na miejscu w Krakowie, w celu minimalizacji kosztów zakłada się wykorzystanie sal należących do ZDMK (ul. Centralna i/lub os. Złotej Jesieni). Szkolenie ma na celu przekazanie podstawowej wiedzy dot. zarządzania projektami, skutecznego dotrzymywania terminów, jak również przekazanie tzw. "umiejętności miękkich"< jak np. współpraca w grupie. Szkolenie powinno zostać zrealizowane przez osobę posiadającą doświadczenie w pracy na stanowisku project managera, w tym uwzględniać praktyczne ćwiczenia z zakresu zarządzania projektami (szkolenie częściowo formie ćwiczeń / warsztatów).  Min. ilość godzin szkolenia: 1 dzień x 7 h (+ 1h przerwy w trakcie) + ćwiczenia (min. 0,5 dnia, tj. 3,5h).
 
Realizacja całości usługi doradczej może zostać również zlecona (w formie np. zapytań ofertowych) wybranej firmie szkoleniowej (wybór na bazie min. określonych kryteriów, w oparciu o np. waga 100% - cena realizacji usług /przy założeniu zakładanego poziomu merytorycznego oraz poziomu prelegentów/).
 
(2) Dwa wyjazdy studyjne dla min. 6 osób każdy (dyrektorzy / kierownicy ZDMK, w tym dyrektor jednostki) do miasta zachodniej Europy, w celu zobaczenia "na żywo" realizacji dobrych praktyce w zakresie inwestycji infrastrukturalnych w miastach.
 
Miejsca docelowe powinny być wybrane wspólnie przez uczestników szkoleń z pkt. 1 (np. Paryż i realizacja nowoczesnych linii tramwajowych itd.)
 
Zakłada się realizację dwóch wyjazdów, dla min. 6 osób każdy (przelewy tam i powrót + 2 noclegi noclegi).
 
Uczestnicy wyjazdów dzięki ich realizacja powinni na własne oczy zobaczyć, iż infrastrukturę miejską da się projektować w sposób przyjazny okolicznym mieszkańcom, a nie jedynie w postaci autostradowej szerokości dróg oworocznych ekranami akustycznymi i betonowania "po horyzont" całej przestrzeni miejskiej w sposób żywcem wyjęty z projektów realizowanych w USA w latach 60 tych.
 
Realizacja wyjazdu powinna być również w części transmitowana na jednej z ogólnodostępnych i darmowych platform eleraningowych (np. Zoom, Google Meet, MS Teams), tak, aby mieszkańcy Krakowa również mogli zaznajomić się z dobrymi przykładami projektowania przestrzeni miejskiej. 
 
Realizacja zarówno pkt. 1, jak i pkt. 2, w niedługiej perspektywie powinna przyczynić się do znaczącego wzrostu kompetencji kadry zarządzającej ZDMK, poprawy terminowości realizacji projektów, współpracy pomiędzy miejskimi jednostkami, jak również racjonalności wydatkowania środków publicznych. Dzięki powyższemu realizowane projekty nie powinny w końcu odbiegać od obecnych standardów w zakresie urbanistyki i architektury, a także tzw. "dobrych praktyk", co w prosty sposób przełożyć się powinno na poprawę komfortu życia mieszkańców miasta.
 
Rezultaty projektu (m.in. wyższa jakość realizowanych inwestycji miejskich, terminowość realizacji inwestycji, racjonalność wydatkowania środków publicznych) będzie wprost dostępna dla każdego mieszkańca Krakowa.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Krakowską opinię publiczną w ostatnich miesiącach niejednokrotnie bulwersują wielomiesięczne (lub nawet wieloletnie) opóźnienia w realizacji inwestycji, wydatkowanie monstrualnej wielkości środków publicznych w nierzadko co najmniej niecodzienny sposób (np. sławna ostatnio ławka za 200 tys. pln), czy tez dokumentacja projektowa przygotowywana przez miejskie jednostki bardzo często totalnie na bakier z obecnymi trendami, a także, o zgrozo, z "pominięciem" obowiązujących polityk miejskich.
 
Realizacja inwestycji w ten sposób nierzadko prowadzi do degradacji przestrzeni miejskich (np. olbrzymia, niczym nieuzasadniona wycinka zieleni), jest realizowana bez prawdziwych, realnych konsultacji społecznych (konsultacja realizowane są nierzadko w sposób pozorny, aby jedynie "odhaczyć", iż się odbyły), jak również nie prowadzi do celów określonych w miejskich dokumentach planistycznych. Bardzo często kwestią dyskusyjną pozostaje również racjonalność sposobu wydatkowania środków publicznych, rozumiana jako "cena / jakość", lub bardziej -> zwrot z zainwestowanych środków, rozumiany jako poprawa jakości życia / przestrzeni miejskiej.
 
Jako przykład posłużyć może projektowana obecnie inwestycja w postaci budowy nowej nitki tzw. Krakowskiego Szybkiego Tramwaju (KST IV) w ciągu ulic Meissnera - Młyńska - Dobrego Pasterza, na którą z niecierpliwością czekają tysiące Krakowian i Krakowianek, która jednak od wielu miesięcy nie potrafi doczekać się projektu zgodnego z obecną "sztuką" projektowania miast, obowiązującymi przepisami, politykami miejskimi, jak również uzyskać... wszystkich wymaganych opinii i uzgodnień innych jednostek miejskich.
 
Realizacja inwestycji w obecnie proponowanej formule prowadzić będzie do budowy przeskalowanej infrastruktury drogowej, wycinki całej zieleni, czy też obudowy całej inwestycji kilometrami szpecących krajobraz ekranów akustycznych. W przypadku analizowanej inwestycji doskonałym przykładem, iż "można inaczej", jest natomiast szereg nowych inwestycji tramwajowych realizowanych zarówno w miastach zachodniej Europy, jak i w wybranych miastach w Polsce.
 
Trudno oczywiście zarzucić komukolwiek złą wolę, czy też chęć realizacji ponad miliardowej inwestycji w sposób "byle szybciej, aby skończyć". Zasadnym jest więc pytanie, czy osoby odpowiadają za realizację tego typu inwestycji (jak i oczywiście wielu innych), wykazując (jak wynika z PRowych sloganów) najszczerszą chęć jej sprawnej realizacji, posiadają podstawową wiedzę z zakresu zarządzania projektami, urbanistyki, architektury, uzgodnień, a także, czy są w ogóle zaznajomione z tym, jak tego typu inwestycje są obecnie (w XXI wieku) projektowane i realizowane w wielu innych miastach.
 
W przypadku ww. projektu, inwestycja realizowana w tzw. formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP), która miała być na wiele lat przykładem owocnej formuły współpracy samorządu z podmiotami prywatnymi, okazać się może nie tylko blamażem z punktu widzenia miasta, jak również, poprzez szereg nieprawidłowości, przekreślić szansę na realizację inwestycji w tej formule w skali całej Polski.
 
Po ponad roku "projektowania", wymienić można już "na szybko" szereg nieprawidłowości, w który o zgrozo - zamiast wyciągać wnioski ze składanych pism i wniosków - jednostka miejska jaką jest ZDMK stara się nie zauważać błędów i brnie dalej (z niewiedzy?) w realizacje projektu niezgodnego niejednokrotnie nie tylko z obowiązującymi przepisami, co wręcz szkodliwego dla otaczającej przestrzeni miejskiej.
 
Są to m.in.:
- niezgodność projektu z zapisami tzw. Programu Funkcjonalno-Użytkowego dla inwestycji (będącego dokumentacją przetargową);
- niezgodność projektu z zapisami aktualnych Warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
(Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r.)
- niezgodność projektu z zapisami  Programu ochrony środowiska przed hałasem dla Miasta Krakowa na lata 2019 - 2023 (uchwała
RMK nr CXV/3014/18 z dnia 7 listopada 2018 r.'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''');
- niezgodność projektu z zapisami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego “Mogilska-Chałupnika”;
- niezgodność projektu z zapisami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego “Olsza”;
- niezgodność projektu z zapisami  Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego “Ugorek - Fiołkowa”;
- oparcie się na pomiarach natężenia ruchu i hałasu przeprowadzonych na ul. Meissnera przed jej przebudową;
- brak analizy wielu alternatywnych możliwości ochrony przed hałasem;
- brak transparentności realizacji projektu (brak udostępniania dokumentacji mieszkańcom);
- brak uaktualnionej dokumentacji środowiskowej;
skutków zachodzących zmian klimatu;
- brak dopasowania projektu do skutków planowanej do wdrożenia na terenie miasta Krakowa Strefy Czystego Transportu;
- brak uwzględnienia wielu założeń Polityki Transportowej Miasta Krakowa;
 
Są to jedynie barsizje istotne uchybienia i "przez grzeczność" nie są wymieniane w tym miejscu nadal pozostające w projekcie rozwiązania, jak np. wycinka szpaleru wysokich drzew, z racji faktu, iż projektant nie potrafi w "CADzie" przesunąć kabla o metr w prawo lub lewo.
 
Powyższa inwestycja i wyszczególnione nieprawidłowości stanowią niestety jedynie "wierzchołek góry lodowej", a inwestycje realizowane w ten sposób na terenie naszego miasta liczyć można nie tyle na palcach ręki, dwóch rąk, czy też rąk i nóg - do ich wyliczenia potrzeba by niestety większej ilości osób. Mowa tutaj zarówno o dużych, miejskich inwestycjach strategicznych, realizowanych przez różne miejskie jednostki (wspomniana wyżej planowana budowa KST IV, ale również osiągająca już wielomiesięczne opóźnienia budowa tramwaju n Górkę NArodową, ślimacząca się budowa Trasy Łagiewnickiej, opóźniająca się o wiele lat przebudowa ulicy Igołomskiej), jak również mniejszych inwestycjach lokalnych, które przez brak uwzględnienia potrzeb okolicznej społeczności, nierzadko wcale nie stanowią sposobu na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
(1a) Szkolenie z zakresu aktualnych trendów dot. architektury i urbanistyki - min. 7h Przeprowadzenie min. 7h zegarowych szkolenia plus przygotowanie materiałów. Zakłada się stawkę 250,00 pln /1h przeprowadzonego szkolenia (rozliczane w oparciu o umowę B2B lub um. zleć wraz z kosztami Zleceniowdawcy) + przygotowanie materiałów (prezentacja, skrypty dla uczestników) w kwocie ok. 200,00 pln /1h planowanego szkolenia. Kwoty podane wraz ze wszystkimi kosztami Zleceniodawcy. Łączna kwota 7h x 250,00 pln + 7 x 200,00 pln = 3150,00 pln za całe szkolenia. Założono wykorzystanie własnych sal należących do ZDMK w Krakowie. Szkolenie dla min. 12 osób z kadry zarządzającej ZDMK (dyrektorzy / kierownicy). 3 150,00 PLN
(1b) Szkolenie z zakresu obowiązujących aktualnie na terenie miasta Krakowa tzw. polityk miejskich i zarządzeń PMK - min. 7h Przeprowadzenie min. 7h zegarowych szkolenia plus przygotowanie materiałów. Zakłada się stawkę 250,00 pln /1h przeprowadzonego szkolenia (rozliczane w oparciu o umowę B2B lub um. zleć wraz z kosztami Zleceniowdawcy) + przygotowanie materiałów (prezentacja, skrypty dla uczestników) w kwocie ok. 200,00 pln /1h planowanego szkolenia. Kwoty podane wraz ze wszystkimi kosztami Zleceniodawcy. Łączna kwota 7h x 250,00 pln + 7 x 200,00 pln = 3150,00 pln za całe szkolenia. Założono wykorzystanie własnych sal należących do ZDMK w Krakowie. Szkolenie dla min. 12 osób z kadry zarządzającej ZDMK (dyrektorzy / kierownicy). 3 150,00 PLN
(1c) Szkolenie z zakresu polityk transportowych realizowanych przez "zachodnie" miasta UE - min. 7h Przeprowadzenie min. 7h zegarowych szkolenia plus przygotowanie materiałów. Zakłada się stawkę 250,00 pln /1h przeprowadzonego szkolenia (rozliczane w oparciu o umowę B2B lub um. zleć wraz z kosztami Zleceniowdawcy) + przygotowanie materiałów (prezentacja, skrypty dla uczestników) w kwocie ok. 200,00 pln /1h planowanego szkolenia. Kwoty podane wraz ze wszystkimi kosztami Zleceniodawcy. Łączna kwota 7h x 250,00 pln + 7 x 200,00 pln = 3150,00 pln za całe szkolenia. Założono wykorzystanie własnych sal należących do ZDMK w Krakowie. Szkolenie dla min. 12 osób z kadry zarządzającej ZDMK (dyrektorzy / kierownicy). 3 150,00 PLN
(1d) Szkolenie z zakresu kosztorysowania - min. 3,5h + materialno dalszej nauki Przeprowadzenie min. 7h zegarowych szkolenia plus przygotowanie materiałów. Zakłada się stawkę 250,00 pln /1h przeprowadzonego szkolenia (rozliczane w oparciu o umowę B2B lub um. zleć wraz z kosztami Zleceniowdawcy) + przygotowanie materiałów (prezentacja, skrypty dla uczestników) w kwocie ok. 200,00 pln /1h planowanego szkolenia. Kwoty podane wraz ze wszystkimi kosztami Zleceniodawcy. Łączna kwota 3,5h x 250,00 pln + 3,5 x 200,00 pln = 3150,00 pln za całe szkolenia. Założono wykorzystanie własnych sal należących do ZDMK w Krakowie. Szkolenie dla min. 12 osób z kadry zarządzającej ZDMK (dyrektorzy / kierownicy). 1 575,00 PLN
(1e) Szkolenie z zakresu zmian klimatycznych zachodzących na terenie planety - min. 7h Przeprowadzenie min. 7h zegarowych szkolenia plus przygotowanie materiałów. Zakłada się stawkę 250,00 pln /1h przeprowadzonego szkolenia (rozliczane w oparciu o umowę B2B lub um. zleć wraz z kosztami Zleceniowdawcy) + przygotowanie materiałów (prezentacja, skrypty dla uczestników) w kwocie ok. 200,00 pln /1h planowanego szkolenia. Kwoty podane wraz ze wszystkimi kosztami Zleceniodawcy. Łączna kwota 7h x 250,00 pln + 7 x 200,00 pln = 3150,00 pln za całe szkolenia. Założono wykorzystanie własnych sal należących do ZDMK w Krakowie. Szkolenie dla min. 12 osób z kadry zarządzającej ZDMK (dyrektorzy / kierownicy). 3 150,00 PLN
(1f) Szkolenie z zakresu zarządzania projektami, w tym współpracy w grupie - min. 10,5h Przeprowadzenie min. 7h zegarowych szkolenia plus przygotowanie materiałów. Zakłada się stawkę 250,00 pln /1h przeprowadzonego szkolenia (rozliczane w oparciu o umowę B2B lub um. zleć wraz z kosztami Zleceniowdawcy) + przygotowanie materiałów (prezentacja, skrypty dla uczestników) w kwocie ok. 200,00 pln /1h planowanego szkolenia. Kwoty podane wraz ze wszystkimi kosztami Zleceniodawcy. Łączna kwota 10,5h x 250,00 pln + 10,5 x 200,00 pln = 3150,00 pln za całe szkolenia. Założono wykorzystanie własnych sal należących do ZDMK w Krakowie. Szkolenie dla min. 12 osób z kadry zarządzającej ZDMK (dyrektorzy / kierownicy). 4 725,00 PLN
(2) Dwa wyjazdy studyjne dla kadry zarządzającej ZDMK w celu poznania dobrych praktyk w zakresie projektowania miast Dwa wyjazdy do miast zachodniej Europy, w celu zobaczenia "na żywo", w jaki sposób w obecnym (XXI) wieku mogą być realizowane nowoczesne inwestycje miejskie (np. budowa nowej linii tramwajowej itd.) - zgodnie z obecnymi trendami urbanistycznymi w zakresie projektowania miasta. Szacunkowe koszty każdego wyjazdu: - bilety lotnicze - 6 osób x 500,00 pln w jedną stronę = 12 biletów lotniczych po 500,00 pln każdy = 6000,00 płn - dwa noclegi w pokojach dwuosobowych na miejscu, w hotelach min. 3* = 3 pokoje x 2 dni x 800 pln = 4800,00 pln; Łącznie koszt jednego wyjazdu 6000,00 płn + 4800,00 płn / 6 osób x 2 wyjazdy. Jedzenie we własnym zakresie. 21 600,00 PLN
40 500,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Przeprowadzenie usług szkoleniowych dla kadry zarządzającej ZDMK Łącznie min. 42h szkolenia (6 dni), rozłożone w czasie np. po 1 dzień / tydzień przez okres ok. 1,5 miesiąca. Tematyka z pkt. 1a - 1f z zakresu rzeczowego powyżej. II. kwartał 2023
Dwa wyjazdy studyjne dla kadry zarządzającej ZDMK w celu poznania dobrych praktyk w zakresie projektowania miast Łącznie dwa wyjazdy po dwa dni każdy, np. po 1 wyjazd/ m-c, w III kwartale 2023 roku. III. kwartał 2023
powrót