Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica VI NR 30:

Bezpieczny przejazd w Parku Młynówka Królewska

Edycja Budżet Obywatelski 2022 Projekt lokalny - Dzielnica VI Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Przejazd i przejście w parku Młynówka Królewska przez ulicę Jabłonkowską, przy skrzyżowaniu z ulicą Zarzecze

Opis projektu

Młynówka Królewska jest popularną trasą spacerową oraz rowerową. Pomiędzy ulicami Armii Krajowej i Jabłonkowskiej chodnik i droga rowerowa są szerokie z wyraźnie rozdzielonym ruchem. Niestety zaraz po przekroczeniu ulicy Jabłonkowskiej droga rowerowa gwałtownie skręca w lewo zawężając ciąg pieszy i zaraz równie ostro skręca w prawo. W ten sposób, szykaną, omija słup oświetleniowy i słup sygnalizacji świetlnej położony po zachodniej stronie ulicy Jabłonkowskiej. Następnie ciąg pieszy się rozdziela. Jeden kontynuuje prosto na zachód wzdłuż ulicy Zarzecze, a drugi, główny ciąg pieszy Młynówki Królewskiej przecina drogę rowerową zaraz za jej zakrętami i kieruje się na północny-zachód. Miejsce jest niebezpieczne z uwagi na kolizję ruchu pieszego z rowerowym, tuż przy przejściu / przejeżdzie przez ulicę z ruchem samochodowym.

 
widok w kierunku zachodnim
 
 
Projekt przewiduje:
1) Wyprostowanie drogi rowerowej, usuwając niebezpieczne zakręty i kolizję z ruchem pieszym. Będzie to wymagało przesunięcia o około 2m na północ słupa oświetleniowego i słupa sygnalizacji świetlnej będących po zachodniej stronie ulicy Jabłonkowskiej
 
2) Przebudowę przejścia i przejazdu przez ulicę Jabłonkowską celem zachowania ciągłości ruchu pieszego i rowerowego, ciągłości nawierzchni i niwelety chodnika i ścieżki rowerowej. Zwiększy to bezpieczeństwo skrzyżowania i pozwoli na wyrównanie niwelety trasy Młynówki, która po obu stronach ulicy Jabłonkowskiej jest powyżej tej ulicy. Obecnie szczególnie po zachodniej stronie, przy zakrętach, trasa opada do poziomu ulicy. Ulicą Jabłonkowską nie jeździ komunikacja miejska, a nieco dalej są na niej progi zwalniające.
 
3) Oznaczenie przebiegu drogi rowerowej i miejsc kolizji z ruchem pieszym kolorem nawierzchni (tak jak niedaleko przy skrzyżowaniu z ulicą Armii Krajowej)
 
Proponowany plan po realizacji projektu (wyniesione przejście zaznaczone przerywaną linią)
 
 
i widok od skrzyżowania z Armii Krajowej

UZASADNIENIE PROJEKTU

Realizacja projektu przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu pieszym, rowerowym i samochodowym, przez likwidację niebezpiecznego miejsca. Rowerzyści nie będa musieli pokonać gwałtownych zakrętów i ryzykować utratę równowagi, kolizję z pieszymi lub samochodami. Trasa często jeżdzą dzieci i rowerzyści z przyczepkami, dla których pokonanie zakrętów nie jest łatwe bez wjazdu na ciąg pieszy.

 
Piesi odzyskają fragment chodnika po zachodniej stronie ulicy Jabłonkowskiej i nie będą musieli obawiać się rowerzystów wykonujących gwałtowne manewry.
 
Wszyscy użytkownicy ruchu zyskają na uspokojeniu przejścia i przejazdu przez ulicę Jabłonkowską.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt Opracowanie projektu 70 000,00 PLN
Realizacja wg projektu przebudowa przejazdu/przejścia 525 000,00 PLN
595 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekt Opracowanie projektu I-IV kw. 2023 r.
Realizacja wg projektu Przebudowa przejazdu/przejścia II-III kw.2024 r.

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Ciąg pieszo-rowerowy Młynówka Królewska jest popularną trasą spacerową oraz rowerową, cieszącą się dużym zainteresowaniem. Służy nie tylko do celów rekreacyjnych, ale również jest intensywnie uczęszczanym dojściem i dojazdem do szkół, przedszkoli, sklepów, miejsc pracy i zamieszkania. Projekt zakłada przebudowę przejścia i przejazdu przez ul. Jabłonkowską celem zachowania ciągłości ruchu pieszego i rowerowego wraz z zachowaniem ciągłości nawierzchni i niwelety. Przyczyni się to do poprawy bezpieczeństwa i komfortu pieszych i rowerzystów, usprawni ruch, poprawi infrastrukturę miejską i estetykę otoczenia.
powrót