Edycja Budżet Obywatelski 2023
Projekt ogólnomiejski
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
1 520 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Rondo Grzegórzeckie
Dodatkowe lokalizacje: Perony tramwajowo-autobusowe na wylocie skrzyżowania tj.: al. Powstania Warszawskiego, Kotlarska.
Krótki opis projektu
Projekt zakłada wydłużenie peronów tramwajowo-autobusowych na Rondzie Grzegórzeckim(aleja Powstania Warszawskiego, ul. Kotlarska) w celu skrócenia czasu przejazdu i umożliwienia obsługi przystanków przez dwa tramwaje/autobusy jednocześnie. Obecna długość peronów ogranicza przepustowość ronda.
Opis projektu
Wydłużenie istniejących peronów tramwajowo-autobusowych bez ingerencji w lokalizację słupów trakcyjnych.
1. Peron na al. Powstania Warszawskiego: wydłużenie o około 23 metry tj. o całą powierzchnię zieleńca wraz z korektą geometrii wyjazdu autobusów z torowiska na jezdnię. Słup trakcyjny, z uwagi na lokalizację, pozostaje bez zmian w lokalizacji co pozwoli na znaczne ograniczenie kosztów wykonania. Taka długość peronów pozwoli na obsługę przez dwa tramwaje typu NGT8 (32,8 m długości) jednocześnie. Obecnie jest to niemożliwe i każdy kolejny tramwaj musi oczekiwać na miejsce przy peronie, co wydłuża czas przejazdu i blokuje tarczę ronda. Jednocześnie jest to relacja KST linii nr 50, dla której zachowanie czasu przejazdu jest kluczowe.
2. Peron na ul. Kotlarskiej: wydłużenie peronu o około 23 metry. tj. o całą powierzchnię zieleńca wraz z geometrią wyjazdu z torowiska na jezdnię. Taka długość peronów pozwoli na obsługę przez dwa tramwaje typu NGT8 (32,8 m długości) jednocześnie. Obecnie jest to niemożliwe i każdy kolejny tramwaj musi oczekiwać na miejsce przy peronie, co wydłuża czas przejazdu i blokuje tarczę ronda. Jednocześnie jest to relacja KST linii nr 50, dla której zachowanie czasu przejazdu jest kluczowe.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Istniejąca długość peronów nie jest dostosowana do natężenia ruchu tramwajów i autobusów w tej lokalizacji. Kluczowy węzeł komunikacyjny, obsługujący dużą część połączeń tramwajowych miasta znacznie ogranicza przepustowość całej sieci i wydłuża czas podróży pasażerów do celu. Ponadto, notorycznie dochodzi do blokowania tarczy ronda przez tramwaje oczekujące na wjazd na perony przystankowe, co skutkuje rosnącą kolejką pojazdów, utrudnia ruch pieszych i irytuje wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Wydłużenie peronów pozwoli na:
- skrócenie czasu podróży miedzy przystankami, a w konsekwencji skrócenie czasu dotarcia pasażera do celu
- poprawę komfortu przesiadek pomiędzy tramwajami
- poprawę przepustowości ronda i zmniejszenie korków samochodów blokowanych przez tramwaje
- poprawę warunków ruchu pieszych oraz rowerzystów
Kosztorys
| Nazwa |
Opis |
Koszt |
| Opracowanie dokumentacji projektowej |
opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnej decyzji administracyjnej i uzyskaniem stosownej decyzji administracyjnej |
100 000,00 PLN |
| Peron na ul. Grzegórzeckiej |
budowa peronu wraz przebudową drogi i infrastrukturą towarzyszącą (odwodnienie, oświetlenie, przekładki uzbrojenia) |
1 420 000,00 PLN |
|
|
1 520 000,00 PLN |
Harmonogram działań
| Nazwa |
Opis |
Data |
| Opracowanie dokumentacji projektowej |
przeprowadzenie procedury przetargowej na wyłonienie wykonawcy na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnej decyzji administracyjnej |
2024 r. |
| Realizacja zadania |
realizacja robót budowlanych |
2025 r. |
Galeria
Charakterystyka długoterminowych
skutków: Projekt zakłada wydłużenie peronów przystankowych w celu skrócenia czasu przejazdu i poprawy przepustowości ronda.
Ta inwestycja poprawi również komfort przesiadek między tramwajami, skróci czas dotarcia pasażera do celu oraz wpłynie na poprawę warunków ruchu pieszych oraz rowerzystów.