Projekt lokalny - Dzielnica VI
NR 3:
Dolina Rudawy dla pieszych i rowerzystów! Ostatni etap!
Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica VI Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
800 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji
Lokalizacja
Główna lokalizacja: ul. Zygmunta Starego
Dodatkowe lokalizacje: ul. Filtrowa, ul. Na Błonie
Krótki opis projektu
Utworzenie największego w Krakowie obszaru sportowo-rekreacyjnego.
Opis projektu
1. Kolejny etap pieszego połączenia Młynówki Królewskiej i wałów Rudawy przy ul. Na Błonie.
2. Nowy park w sercu Bronowic przy zbiegu ulic Zygmunta Starego i Filtrowej - dalsze prace na działkach 325,326 oraz 328 obr. K-1 - realizacja do wysokości środków finansowych.
3. Remont ul. Zygmunta Starego na odcinku od strefy rekreacji Młynówki Królewskiej przy ul.Lindego w stronę Mydlnik - wykonanie nawierzchni tłuczniowej w pasie drogowym w kierunku ul. Brzegowej - do wysokości środków.
UZASADNIENIE PROJEKTU
1. Nowa ścieżka połączy trasy Młynówki Królewskiej na północy z projektowaną kładką dla pieszych i ścieżkami rekreacyjnymi wałów Rudawy na południu. Będzie najważniejszym połączeniem Bronowic i Woli Justowskiej oraz jedynym pieszym połączeniem planowanych nowych terenów sportowych z pozostałą częścią miasta.
2. Park otworzy nowe tereny zielone dla mieszkańców i zapewni dodatkowe miejsca wypoczynku. Podniesie walory estetyczne okolicy i zwiększy bezpieczeństwo.
3. Szlak pieszo-rowerowy na ul. Zygmunta Starego jest niezbędny, aby park Młynówka Królewska tworzył spójną całość atrakcyjną dla rowerzystów i pieszych. Zachodzi konieczność remontu wybranych fragmentów drogi.
autor projektu: Michał Płaza (michalplaza@gmail.com)
Galeria
Charakterystyka długoterminowych
skutków: Projekt zakłada utworzenie ścieżki dla pieszych w rejonie ul. Na Błonie po terenie zielonym, utworzenie nowego parku w rejonie ulicy Filtrowej oraz poprawę nawierzchni na fragmentach ul. Zygmunta Starego. Realizacja projektu przyczyni się to do poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu, w szczególności pieszych, poprawi infrastrukturę miejską i estetykę otoczenia, zwiększy ilość zadbanych terenów zielonych w tym rejonie.