Projekt ogólnomiejski
NR 59:
Pieszo i rowerem na Fabryczną
Projekt odrzucony:
Zadanie odrzucone na podstawie §2, §17 ust. 1 pkt. 2, 4, 6, 7 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa.
Złożony projekt zakłada rozbudowę m.in. obecnego chodnika w ciąg pieszo-rowerowy. Biorąc pod uwagę istniejące uwarunkowania, w szczególności ograniczenia terenowe, konieczne byłoby
w pierwszej kolejności wykonanie projektu koncepcyjnego, na podstawie którego będzie możliwe sprawdzenie rozwiązań technicznych i możliwości wykonawczych oraz określenie docelowych parametrów projektowanej infrastruktury. Kolejnym etapem byłoby opracowanie dokumentacji projektowej i finalnie realizacja prac w terenie, co w takim przypadku wydłuża proces inwestycyjny. Regulamin budżetu obywatelskiego zakłada realizację projektów w cyklu jednorocznym lub dwuletnim, gdzie w tym przypadku należałoby założyć cykl przynajmniej trzyletni. Przy czym, mając również na uwadze prawne oraz techniczne względy związane z realizacją złożonego wniosku, koszt realizacji zadania szacuje się na kwotę wyższą niż 1.520.000,00 zł, tj. maksymalną kwotę dla realizacji jednego projektu ogólnomiejskiego.
Złożony wniosek dotyczy wykonania infrastruktury rowerowej po południowej stronie
ul. Mogilskiej od przecięcia ze zjazdem do Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie do
ul. Fabrycznej – jednak w terenie ul. Mogilska nie łączy się z ul. Fabryczną przez drogi publiczne, a zakończenie drogi dla rowerów na wysokości zjazdu nie jest prawidłowym sposobem kształtowania infrastruktury z uwagi na brak możliwości kontynuacji jazdy przez kierujących rowerem. Każdy tego typu projekt powinien obejmować właściwe powiązania ruchu rowerowego na końcach opracowania, co może istotnie zwiększyć jego zakres terytorialny.
Realizacja złożonego wniosku wiązałaby się również z koniecznością wykonania przebudowy/rozbudowy istniejących przecięć ul. Mogilskiej z ul. Kosynierów oraz z wjazdem do Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie, przy czym realizacja tego drugiego wiązałaby się również z koniecznością przebudowy sygnalizacji świetlnej.
Równocześnie, z uwagi na stan własności działek, rozbudowa chodnika kosztem terenu zielonego, m.in. na wysokości parkingu przy Komendzie Wojewódzkiej Policji w Krakowie oraz w obszarze torów kolejowych nad ul. Mogilską nie jest możliwa. Gmina Miejska Kraków nie posiada prawa do tych terenów.
Ponadto, w tym rejonie, obowiązująca jest umowa o zastępstwo inwestycyjne realizacji inwestycji drogowej oraz umowa o współfinansowanie, której jednym z elementów jest rozbudowa
ul. Mogilskiej w zakresie budowy drogi dla rowerów i ciągu pieszego.
Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
PLN
kwota potrzebna do realizacji
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Ul. Mogilska w kierunku al. Jana Pawła II na odcinku od przejścia przy Komendzie Wojewódzkiej Policji do ulicy Fabrycznej
Krótki opis projektu
Utworzenie brakującej infrastruktury pieszo-rowerowej w ciągu ulicy Mogilskiej na odcinku od przejścia pieszo-rowerowego przy Komendzie Wojewódzkiej Policji do ulicy Fabrycznej.
Opis projektu
Projekt zakłada uzupełnienie brakującej infrastruktury pieszo-rowerowej wraz z rozbudową chodnika w ciągu ulicy Mogilskiej w kierunku Jana Pawła II na odcinku od przejścia pieszo-rowerowego przy Komendzie Wojewódzkiej Policji do ul. Fabrycznej.Projekt ma na celu rozbudowę obecnego chodnika w ciąg pieszo-rowerowy oraz postawienie oznaczeń drogowych C-13/C-16 na podanym odcinku.
Rozbudowa jest możliwa dzięki obszernemu niezagospodarowanemu pasowi zieleni, który graniczy z obecnym wąskim chodnikiem.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Ze względu do budowę i rozwój kompleksu mieszkalno-usługowego Miasto w Mieście przy ul. Fabrycznej istniejąca infrastruktura piesza prowadząca od przystanku Białucha w stronę ulicy Fabrycznej jest niewystarczająca. W godzinach szczytu chodnikiem poruszają się mieszkańcy osiedli oraz pracownicy znajdujących się przy ulicy Fabrycznej kompleksów biurowych.
Ruch pieszych jest wzmożony a dodatkowo sytuację utrudnia fakt urywającej się w tym miejscu ścieżki rowerowej. Projekt ma na celu ułatwienie poruszania się i zwiększenia komfortu funkcjonowania mieszkańcom dzielnicy oraz dojeżdżającym do pracy w kompleksie Fabryczna mieszkańcom innych części Krakowa. Projekt wspiera bezpieczeństwo Krakowian oraz rozwój ekologicznego transportu.
Dodatkowym atutem projektu jest uzupełnienie brakującego szlaku rowerowego łączącego Dzielnice Grzegórzki z północnymi dzielnicami Krakowa oraz al. Pokoju.
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Sporządzenie dokumentacji projektowej | Opracowanie i niezbędne uzgodnienia | styczeń-luty 2025 |
Realizacja | Budowa ciągu pieszo-rowerowego wraz z oznaczeniem | marzec-czerwiec 2025 |