Edycja Budżet Obywatelski 2024
Projekt lokalny - Dzielnica XIII
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
1 000 001,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Dworcowa
Krótki opis projektu
Projekt ma za zadanie przywrócenie użyteczności Dworcowej, min. likwidacja porzuconego (odspawanego) torowiska; oznaczenie miejsc parkowania ukośnych; unormowanie i poszerzenie szlaków pieszych; nasadzenie niezbędnej zieleni
Opis projektu
Realizacja w następującej kolejności w zależności od dostępnych środków:
0. Korekta stanów prawnych umożliwiających przeprowadzenie działania, ewentualne wymiany terenów
1. Usunięcie porzuconego torowiska trójkąta torowego, wymianę zwrotnic na tor, zalanie braków w asfalcie
2. Nadlanie brakującego fragmentu asfaltu przy wlocie Wielickiej by wydłużyć miejsca parkingowe
3. Obniżenie krawężników, budowa miejsc parkingowych skośnych w miejscach które nie są przedłużeniem skrzyżowań. Dodatkowo przyłącze elektryczne i rezerwa terenu pod potencjalnie przyszłą strefę płatnego parkowania, po jednym na strefę parkingową.
4. Korekta jednego traktu pieszego zamiast 3 zygzakowatych chodników
5. Likwidacja chodników, które się dublują i usunięcie asfaltów które nie mogą pełnić funkcji parkingów
6. Osadzenie zieleni na przestrzeni, (głównie drzew, których zdecydowanie brak na betonowej pustyni) gdzie tylko się da.
7. Dobudowanie przejścia dla pieszych między wyjazdami Dworcowa 3a/Wodna
8. Przekazanie SM Kabel przestrzeni celem budowy szlabanu
Dodatek A: Przesunięcie sygnalizacji i przejścia dla pieszych w ciągu ul. Wielickiej na poziom przystanku tramwajowego
UZASADNIENIE PROJEKTU
1. Trójkąt torowy w ul. Dworcowej znacząco stracił na znaczeniu od momentu otworzenia estakady tramwajowej. Tym samym nie musi pełnić swojej funkcji, co więcej jest obecnie niemożliwe (wjazd w tory jest niemożliwy - tor północny jest całkowicie odłączony od regularnego torowiska za zwrotnicą, natomiast tor południowy jest zaspawany na krzyżownicy). Zadanie ma na celu regulację i poprawę wizualności terenu.
3. W okolicy znacząco brakuje miejsc parkingowych do okolicznych biur, urzędu marszałkowskiego, poczty, piekarnii, przedszkola. Tym samym kierowcy nieustająco porzucają pojazdy na torowisko (stając się kąskiem dla Straży Miejskiej) lub na terenie sąsiedniej spółdzieni mimo zakazów. Chodzi o usankcjonowanie miejsc do parkowania tam gdzie to możliwe i uniemożliwienie tam gdzie nie jest to wskazane.
4. Ciąg pieszy prowadzący do dworca Płaszów jest nieregularny i przez każdego zarządce terenu dla samego siebie. Chodzi o utworzenie jednego szerokiego traktu zamiast 3 równoległych chodników.
6. Patrząc w kierunku dworca ulica jest całą zabetonowana, chodzi o zmianę tego wizerunku.
7. Brakujące przejście regularnie powoduje łamanie przepisów z powodu znacznych odległości do przejść. Lokalizacja nowego przejścia idealnie wpasowuje się w i krajobraz umożliwając bezpieczne przekraczanie jezdni
8. Montaż szlabanu przez SM w dogodnym miejscu uniemożliwi porzucanie samochodów z powodu brak miejsc na parkingu należącym do SM.
Dodatek A: Przesunięcie przejścia ma na celu upłynnienie ciągu pojazdów Dworcowa-Wielicka-Malborska o znaczącym ruchu. Pozwoli to na zmieszcznie się większej ilości przed przejściem.
Harmonogram działań Nazwa | Opis | Data |
Rewitalizacja Dworcowej | Wykonanie projektu BO | 2025 |
Galeria