Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica XVII NR 11:

Piekny umysł poprzez logopedię dla dzieci naukę angielskiego

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica XVII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

40 700,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Program Aktywności Lokalnej ul. Gustawa Morcinka 40

Krótki opis projektu

Piękny umysł poprzez logopedię dla dzieci i naukę angielskiego dla dzieci i dorosłych - zakłada bezpłatne zajęcia logopedyczne dla dzieci w wieku 5 plus oraz warsztaty z języka angielskiego dla dzieci i dorosłych. w dwóch grupach zaawansowania.

Opis projektu

W ramach realizacji logopedii dla dzieci przewidziane są następujące obszary działań: diagnostyka zaburzeń mowy - trwające około 60 minut spotkanie ze specjalistą, który określi rodzaj zaburzeń aparatu mowy. Zajęcia indywidulane logopedyczne - trwające około 60 minut zajęcia w łącznej liczbie 10 spotkań dla każdego dziecka. Zajęcia te mają za zadanie ukierunkowanie działań indywidualnych w domu przez rodziców dziecka. Nie są to klasyczne zajęcia logopedyczne, a jedynie wskazówki do ćwiczeń domowych. Zajęcia ogólnorozwojowe w grupie - trwające około 60 minut zajęcia w grupie 4 dzieci z podobnymi zaburzeniami mowy. Dzieci z zaburzeniami mowy są często wycofane w grupie przedszkolnej, ponieważ są nierozumiane przez rówieśników, a w grupie wczesnoszkolnej bywają wyśmiewane z uwagi na niewyraźną wymowę. Zajęcia w małej grupie dają szansę na przełamanie wstydu i nabycie otwartości w grupie rówieśniczej. Takie ćwiczenia w formie zabaw grupowych kształtują pewność siebie i uczą odpowiedniego zachowania w grupie, co zapobiegnie w przyszłości wykluczeniu w relacjach szkolnych, na wyższych etapach edukacji.
Bezpłatne zajęcia nauki języka angielskiego będą skierowane do dzieci, młodzieży oraz dorosłych dla 2 grup - w zakresie podstawowym i zakresie zaawansowanym. W jednej grupie będzie maksymalnie 12 osób. O uczestnictwie w zajęciach będzie decydować kolejność zgłoszeń. Zajęcia będą odbywać się od marca do grudnia z przerwą na miesiące wakacyjne, 1x w tygodniu. Zajęcia będą trwały 60 minut , godziny spotkań będą dopasowane do możliwości mieszkańców Dzielnicy XVII.
Warsztaty będą odbywać się w Programie Aktywności Lokalnej ul. Morcinka 40.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Celem głównym projektu jest nabywanie przez dzieci z wadami wymowy kompetencji społecznych. Dlatego też
oprócz diagnostyki logopedycznej i zajęć indywidulanych projekt oparty jest głównie na zajęciach ogólnorozwojowych w grupach. U dzieci, które do tej pory miały problemy z adaptacją stan pandemii oraz nauka zdalna spowodowała wykluczenie społeczne. Dzieci przedszkolne i wczesnoszkolne z dzielnicy XVII często są dowożone przez rodziców do placówek oświatowych poza własną dzielnicą, co w przypadku dzieci z dysfunkcjami pogłębiać może poczucie izolacji. Nie ma takiej oferty na rynku, która łączyłaby indywidulane ćwiczenia logopedyczne zbudowaniem poczucia własnej wartości i nauką odpowiednich zachowań w grupie. Dodatkowo ważne jest, wszystkie etapy projektu prowadzone były przez tego samego specjalistę z zakresu logopedii, który od etapu diagnostycznego poprzez etap zajęć ogólnorozwojowych aż po zajęcia indywidualne, konsekwentnie posługiwał się będzie narzędziami tej samej szkoły logopedycznej. Często zdarza się tak bowiem, że kto inny diagnozuje, a kto inny prowadzi ćwiczenia co prowadzi do błędów w realizacji ćwiczeń logopedycznych i może zaszkodzić, a nie pomóc w niwelacji zaburzeń mowy i zaburzeń społecznych.

Osiedla peryferyjne cierpią na deficyt oferty rozwoju dla ich mieszkanców. Dojazdy do centrum miasta ograniczają możliwości skorzystania z oferty tamtejszych ośrodków. Bezpłatne zajęcia językowe będą się odbywały w siedzibie PAL, ponieważ lokal ten stanowi ogromny zasób tego osiedla. Pomysł zorganizowania nauki języka angielskiego zrodził się z uwagi na ogromne zainteresowanie poprzednimi edycjami tego projektu natomiast w najbliższej okolicy osiedla brakuje takiej oferty. Uczestnicy którzy skorzystają z nauki języka angielskiego doszlifują zdobyte umiejętności komunikatywnego porozumiewania się tym językiem w związku z czym podniosą swoje kwalifikacje zawodowe. Ponadto uczestnictwo w tego typu warsztatach pozytywnie wpłynie na integrację, nawiązanie nowych znajomości lub podtrzymanie nawiązanych podczas wcześniejszych edycji projektu.
Realizacja projektu przyczyni się do nabycia przez uczestników nowych kompetencji zawodowych związanych ze znajomością języka angielskiego , co wpłynie pozytywnie na ich sytuację na rynku pracy, ponadto zajęcia grupowe ułatwią nawiązywanie nowych relacji społecznych oraz pomogą w wymianie doświadczeń między uczestnikami kursu. Tym samym realizacja projektu wpłynie na wzrost poczucia przynależności, integracji społeczności lokalnej i integracji międzypokoleniowej.
 
 

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Realizacja projektu przyczyni się do nabycia przez dzieci z wadami wymowy kompetencji społecznych. Projekt zakłada połączenie zajęć logopedycznych z budowaniem poczucia własnej wartości i nauką odpowiednich zachowań w grupie. Natomiast zajęcia z języka angielskiego przyczynią się do nabycia przez uczestników nowych kompetencji zawodowych związanych ze znajomością języka obcego. Ponadto zajęcia grupowe ułatwiają nawiązywanie nowych relacji społecznych oraz pomagają w wymianie doświadczeń między uczestnikami kursu. Tym samym realizacja projektu wpłynie na wzrost poczucia przynależności, integracji społeczności lokalnej i integracji międzypokoleniowej.
powrót