Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica III NR 42:

Niech murki (separatory) runą, a beton zniknie

Projekt odrzucony: Zadanie odrzucone na podstawie §17 ust. 1 pkt 4, 6 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa. Propozycja zadania budżetu obywatelskiego zakłada likwidację betonowych separatorów dzielących ul. Jana Sabały na dwie części z zachowaniem otworu o szerokości ok. 1 metra dla pieszych. Zamiana separatorów na metalowe słupki oraz wyznaczenie przejścia dla pieszych na jezdni, aby przejście nie było blokowane. Ul. J. Sabały i ul. Marchołta w Krakowie nie zostały zaliczone do jednej z kategorii dróg publicznych i stanowią drogi wewnętrzne, które pozostają w zarządzie ZDMK. Z uwagi na powyższe oraz zapisy zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach /Dz. U. 2003 nr 220 poz. 2181, tekst jednolity Dz. U. 2019 poz. 2311 z dnia 9 września 2019 r. z późn. zm./, wskazujące m.in., że przejścia dla pieszych należy lokalizować przede wszystkim przy skrzyżowaniach dróg, a w miastach należy wyznaczać je w zasadzie tylko przez ulice układu podstawowego uznane za trasy z pierwszeństwem, brak jest możliwości w chwili obecnej na wprowadzenie zmian w obowiązującej stałej organizacji ruchu na dotyczącym treści odcinku ww. drogi wewnętrznej w postaci wyznaczenia przejścia dla pieszych. Wskazać należy jednocześnie, iż przedłożony wniosek w ramach ww. projektu stoi w sprzeczności z Uchwałą Nr IX/134/2019 Rady Dzielnicy III Prądnik Czerwony z dnia 2 lipca 2019 r. w sprawie: wniosku do Prezydenta Miasta Krakowa, Zarządu Dróg Miasta Krakowa o utrzymanie obecnie istniejących rozwiązań komunikacyjnych w obrębie skrzyżowania ulic Sabały i Marchołta oraz może powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wskazane przez Wnioskodawcę proponowane rozwiązanie w stałej organizacji ruchu w postaci demontażu istniejących w rejonie połączenia ww. dróg wewnętrznych, barier żelbetonowych typ. U-14b i montaż urządzeń brd (pojedyncze słupki blokujące typ U-12b bez uchwytów łańcuchowych), z uwagi na brak odpowiedniej podbudowy drogi w rejonie ww. połączenia i jednocześnie nietrwałego proponowanego zamiennego rozwiązania w organizacji ruchu (słupki blokujące) w przypadku powstania zdarzenia drogowego kolizja/wypadek, dotyczącego ww. słupków lub aktów wandalizmu, mogłoby doprowadzić do utworzenia przejazdu w przedmiotowej lokalizacji na ul. J. Sabały pomiędzy ul. Marchołta i ul. J. Brzechwy, stwarzając zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego również z uwagi na brak skanalizowania ruchu niechronionych uczestników ruchu drogowego w rejonie połączenia ww. dróg. W ocenie ZDMK ruch niechronionych uczestników ruchu drogowego przez i w rejonie istniejących barier żelbetonowych typ. U-14b nie jest utrudniony, a tut. Zarząd nie otrzymywał wniosków w zakresie konieczności wprowadzenia zmian w stałej organizacji ruchu. Zgodnie z opisem zadania demontaż barier żelbetonowych typ. U-14b i montaż w ich miejsce pojedynczych słupków blokujących typ U-12b bez uchwytów łańcuchowych przy zachowaniu przejścia o istniejącej szerokości, nie znajduje uzasadnienia. Tut. Jednostka uprzejmie zawiadamia, iż w listopadzie 2018 r., wdrożono na części drogi wewnętrznej ul. J. Sabały wraz z sięgaczami drogowymi i części ul. Marchołta, strefę zamieszkania. Poprawiono tym samym bezpieczeństwo w ruchu drogowym w tym ruchu niechronionych uczestników ruchu drogowego poruszających się w obrębie wskazanej strefy i połączenia m.in. drogi wewnętrznej ul. J. Sabały i drogi wewnętrznej ul. Marchołta. Niechroniony uczestnik ruchu drogowego może poruszać się po północnej stronie istniejących barier żelbetonowych typ. U-14b, całą szerokością jezdni (drogi) w obrębie istniejącej strefy zamieszkania, w której obowiązuje również ograniczenie prędkości do 20 km/h. W związku z powyższym z uwagi, iż postój pojazdów w wyznaczonej strefie zamieszkania odbywać się może wyłącznie w miejscach wyznaczonych, wprowadzenie proponowanych zmian w organizacji ruchu, nie znajduje uzasadnienia i jest niezgodne z ww. Uchwałą Nr IX/134/2019 Rady Dzielnicy III Prądnik Czerwony. W związku z powyższym wniosek opiniuje się negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica III Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

60 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: teren pomiędzy posesjami Jana Sabały 9, 11 i 14

Krótki opis projektu

Likwidacja betonowych separatorów dzielących ul. Jana Sabały na dwie części z zachowaniem otworu o szerokości ok. 1 metra dla pieszych. Zamiana separatorów na metalowe słupki oraz wyznaczenie przejścia dla pieszych na jezdni, aby nie było blokowane.

Opis projektu

Przejście z jednej części ul. Sabały w drugą część ul. Sabały jest utrudnione. Kilkanaście lat temu postawiono tam separatory z wąskim przesmykiem dla pieszych i rowerzystów, gdzie nie mieszczą się dwie osoby. Dodatkowo obszar przy posesji Sabały 9 wykorzystywany jest na parking, co często blokuje przesmyk i utrudnia przejście. Czasami parkujące samochody stają po drugiej stronie murku i też utrudniają lub wręcz uniemożliwiają przejście.
Propozycja obejmuje:
1. wymiany separatorów na słupki (bez ich łączenia łańcuchami), aby uniemożliwiały ruch pojazdów pomiędzy obiema częściami ulicy Sabały, ale umożliwiały pieszym i rowerzystom przejście w więcej niż jednym miejscu. I aby przejścia były szersze.
2. namalowanie znaków poziomych na asfalcie po obu stronach obecnej blokady betonowej, aby wyraźnie zaznaczyć przejścia dla pieszych i uniemożliwić parkowanie w tym rejonie.
3. przejście dla pieszych powinno być też wyznaczone po stronie posesji Sabały 9, dociągając zebrę do chodnika przy posesji Sabały 7 z zachowaniem możliwości parkowania przy ogrodzeniu posesji Sabały 9

UZASADNIENIE PROJEKTU

Poprawa bezpieczeństwa pieszych.
Uporządkowanie ruchu pieszego i samochodowego w okolicy.
Likwidacja murku stygmatyzującego przechodzących i dzielących osiedle na dwie części.

Galeria

powrót