Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica VIII NR 19:

Zagospodarowanie dzikiego parkingu - ul. Pszczelna/Pastelowa

Projekt odrzucony: Zadanie opiniuje się negatywnie na podstawie § 17.1 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, zatwierdzonego uchwałą nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13.01.2021 r. punkty jak poniżej, które stanowią, że w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania: Pkt. 4) które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta pkt. 6) które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności pkt 7) które są planowane do realizacji na gruntach nienależących i niepozostających we władaniu Miasta. Dodatkowo brak jest możliwości zachowania terminów wskazanych w § 2, który stanowi, że realizacja projektów w ramach budżetu obywatelskiego odbywa się w cyklu jednorocznym lub w cyklu dwuletnim na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych. Propozycja zadania zakłada zagospodarowanie „dzikiego parkingu” znajdującego się przy skrzyżowaniu ulic Pszczelnej oraz Pastelowej, poprzez wybudowanie faktycznego parkingu oraz brakującego odcinka chodnika. Wskazany we wniosku obszar objęty jest ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Kobierzyńska”, zgodnie z którymi jest on przeznaczony pod: -zabudowę budynkami wielorodzinnymi lub budynkami usługowymi. Zapisy przytoczonego mpzp dla obszaru MW/U.1 – MW/U.6 dopuszczają realizację miejsc podziemnych, dlatego brak jest możliwości wykonania wnioskowanych miejsc postojowych naziemnych: • 194/6, 193/2, 193/3, obręb 33, jednostka ewidencyjna Podgórze, które pozostają własnością Gminy Miejskiej Kraków (GMK), • 190/1, obręb 33, jednostka ewidencyjna Podgórze pozostaje własnością GMK i osób fizycznych. -Teren drogi publicznej klasy głównej ruchu przyspieszonego (KDGP.1) • 195/1, obręb 33, jednostka ewidencyjna Podgórze – pozostaje własnością GMK -Tereny dróg publicznych klasy dojazdowej (na wysokości zakresu wskazanego w propozycji zadania w ramach budżetu obywatelskiego) – KDD.6 • 684/12, obręb 33, jednostka ewidencyjna Podgórze – pozostaje własnością GMK. Zatem z uwagi na zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Kobierzyńska”, zadanie nie może być zaopiniowane pozytywnie na podstawie § 17.1 pkt. 6) Regulaminu budżetu obywatelskiego. Należy zwrócić uwagę, że pas zieleni pomiędzy krawędzią ul. Pszczelnej, a granicą działek nr 190/1, 193/2, 194/6, obręb 33, jednostka ewidencyjna Podgórze jest zbyt wąski, aby można było wybudować na nim normatywny chodnik oraz mając na uwadze konieczność wejścia w teren o nieuregulowanym stanie prawnym (dz. nr 190/1, obr. 33, j. ewid. Podgórze) niezbędne byłoby opracowanie dokumentacji, celem sporządzenia wniosku o uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wskazane działanie nie pozwoliłoby na dotrzymanie terminu wskazanego w § 2 Regulaminu budżetu obywatelskiego, zgodnie z którym realizacja zadania powinna zamknąć się maksymalnie w cyklu dwuletnim. Dodatkowo, wejście w teren działki o nieuregulowanym stanie prawnym sprzeczne jest z § 17.1 pkt. 6) oraz 7) przytoczonego regulaminu. Należy podkreślić, że na wysokości zakresu objętego omawianym wnioskiem, Zarząd Dróg Miasta Krakowa już w 2019 r. zawarł umowę w ramach art. 16 ustawy o drogach publicznych – inwestycja drogowa obejmuje rozbudowę odcinka ul. Pszczelnej do parametrów drogi klasy dojazdowej, jezdnia m.in. 5,0 m i obustronne chodniki wraz z oświetleniem i z uwzględnieniem przebudowy lub przełożeniem kolidującego uzbrojenia. Mając powyższe na uwadze, złożona propozycja zadania stoi w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta (§ 17.1 pkt. 4).

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica VIII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

635 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Skrzyżowanie ulic Pszczelnej i Pastelowej (okolice kładki pieszej nad Trasą Łagiewnicką)

Krótki opis projektu

Celem projektu jest zagospodarowanie "dzikiego parkingu" znajdującego się przy skrzyżowaniu ulic Pszczelnej oraz Pastelowej (na przeciwko szkoły podstawowej nr 40), poprzez wybudowanie faktycznego parkingu oraz brakującego odcinka chodnika.

Opis projektu

Ulica Pszczelna na wielu odcinkach nie posiada chodników, ani nawet poboczy. Sytuacja wygląda lepiej w północnej części ulicy gdzie znajdują się nowsze budynki, jednak wciąż brakuje krótkiego odcinka chodnika pomiędzy blokiem nr 30, a ciągiem piszo-rowerowym wzdłuż Trasy Łagiewnickiej (zaraz obok znajdują się również kładka nad Trasą oraz Szkoła Podstawowa nr 40). W okolicy brakuje także miejsc parkingowych, czego dowodem są samochody parkujące na placu błota na przeciwko szkoły.

Celem projektu jest zagospodarowanie opisanej przestrzeni poprzez wybudowanie utwardzonego parkingu oraz brakującego odcinka chodnika. Parking powinien pomieścić ok. 10 standardowych miejsc parkingowych. Chodnik natomiast połączy obecny ciąg pieszy wzdłuż ulicy Pszczelnej z ciągem pieszo-rowerowym oraz kładką przy Trasie Łagiewnickiej.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Budowa brakującego odcinka chodnika zwiększy bezpieczeństwo oraz komfort mieszkańców. W pobliżu znajduje się szkoła podstawowa, a ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż Trasy Łagiewnickiej prowadzi do niedawno wybudowanego zespołu boisk i placów zabaw nad Trasą. Rejon jest więc w dużej mierze uczęszczany przez dzieci oraz rodziny, a także pieszych którzy potrzebują przejść na drugą stronę Trasy Łagiewnickiej pobliską kładką. Obecnie piesi często poruszają się skrajem jezdni wzdłuż opisywanego rejonu, co ze względu na niewielką szerokość jezdni powoduje ryzyko wypadków.

Budowa dodatkowych miejsc parkingowych ułatwiłaby parkowanie rodzicom podwożącym dzieci do szkoły i uczęszczającym na szkolne zebrania, sportowcom korzystającym wieczorami ze szkolnego boiska oraz okolicznym mieszkańcom. Obecnie samochody są pozostawianie na pobliskich chodnikach, wolnych połaciach przyulicznego błota, a nierzadko na samej jezdni. Prowadzi to do powstawania zatorów drogowych, niebezpiecznych sytuacji i zwyczajnie utrudnia przejazd.

Zagospodarowanie opisywanego rejonu na pewno poprawiłoby również estetykę okolicy, która jak widać na załączonych zdjęciach, nie jest bliska ideału.

Na fragmencie załączonej mapy zaznaczono poglądowo proponowany obszar parkingu (kolor czerwony) oraz chodnika (kolor pomarańczowy).

Galeria

powrót