Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica IX NR 26:

Połączenia ciagów pieszo-rowerowych n/rzeka Wilgą

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica IX Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

330 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Zadanie a działkach łączących ciąg konczący się na działca nr 289/6 . poprzez działki nr292/17 i 289/7 do połączenia z ciągami zlokalizowanymi na działce nr 287/17 obr.32 Podgórze.

Krótki opis projektu

Na prawobrzeżnej stronie rzeki Wilgi, poniżej ul.Zakopiańskiej są wybudowane ciągi pieszy i rowerowy (2x po ok.2,5m szer.), które nie są połączone z istniejącymi ciągami idącymi od strony os. Cegielniane. Zadanie obejmuje połączenie tych ciągów.

Opis projektu

Zadanie obejmuje budowę połączenia ciągów: pieszego i rowerowego, istniejących na prawobrzeżnej stronie rzeki Wilgi, poniżej ul. Zakopiańskiej (szer. 2 x ok.2,5 m), zbudowanych w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej.
Połączenie ciągów pieszych i rowerowych biegnących nad Wilgą przy ogrodzeniu nieruchomości wielorodzinnej przy ul.Do Wilgi (szer. 2x ok.1,6m).
Obecnie brak kontynuacji ciągów na odcinku około 50m. 
Ciągi na odcinku połączenia należy wykonać w konstrukcji utwardzonej. 
Wnioskuje się też o zabezpieczenie go barierą ochronną stalową, wprowadzenie oświetlenia i odwodnienia. Zwiększy to warunki bezpieczeństwa.
Wykonanie odcinka łączącego nie może kolidować z rosnącymi tu drzewami.
 

Podane obiekty stanowią przykład elementów wskazówkę dla projektantów projektu budowlanego. Konkretne typy obiektów i ich ilości zostaną doprecyzowane na etapie uzgodnień branżowych (dostosowanie do przepisów prawa, m.in. odległości od budynków, dróg, strefy bezpieczeństwa, sieci infrastruktury technicznej). Docelowy projekt zagospodarowania terenu zostanie skonsultowany z autorem projektu Budżetu Obywatelskiego.

Autor projektu wyraża zgodę na zastosowanie alternatywnych rozwiązań nieprzewidzianych w tym projekcie, które spełniłyby jego podstawowe założenia. Wszystkie elementy zagospodarowania terenu, jak także konkretne lokalizacje, zostaną poddane analizie możliwości realizacji pod względem obowiązujących przepisów prawa na etapie sporządzania dokumentacji projektowej wraz z uzgodnieniami. Docelowy projekt zagospodarowania terenu zostanie skonsultowany z autorem projektu Budżetu Obywatelskiego.

Projekt zostanie zrealizowany do wysokości wyznaczonych środków finansowych.

 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Ciągi piesze, nad rzeką Wilgą stanowią element rekreacji i wypoczynku dla mieszkańców pobliskiego Osiedla. Ich przyjazny, utwardzony charakter kończy się na wysokości ogrodzenia placu zabaw. Dalej w kierunku ul.Zakopiańskiej brakuje połączenia z istniejącymi ciągami biegnącymi od strony ul. Zakopiańskiej. Są tu dzikie przedepty.

Budowa trasy Łagiewnickiej nie doprowadziła do połączenia wybudowanej w ramach jej ciągów pieszo-rowerowych. 
Dlatego proponowane jest połączenie istniejących ciągów pieszo-rowerowych.
 

 Charakterystyka długoterminowych skutków: Przedmiotowy projekt zakłada połączenie istniejących na tym terenie (w rejonie ul. Do Wilgi) ciągów pieszego i rowerowego. Zadanie poprawi warunki funkcjonalno- przestrzenne związane z komunikacją pieszą i rowerową, na wskazanym terenie, wpłynie również pozytywnie na jego odbiór estetyczny.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami. 30 000,00 PLN
Realizacja Wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania. 300 000,00 PLN
330 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekt Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami. 2025
Realizacja Wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji zadania. 2026

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Projekt zakłada połączenie ciągu pieszego i rowerowego przy rzece Wildze, przy ul. Zakopiańskiej. Realizacja projektu poprawi warunki funkcjonalno-przestrzenne związane z komunikacją pieszą i rowerową. Dodatkowo projekt poprawi bezpieczeństwo i komfort poruszania się po ciągach, jak również poprawi estetykę.
powrót