Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica XIII NR 50:

Zmysły drogą do poprawy jakości życia - sala sensoryczna.

Brak zaakceptowanej zgody na wyświetlanie informacji zewnętrznych. (Mapa Google)

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica XIII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

319 700,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ZSP nr 1 ul. Myśliwska 64

Krótki opis projektu

Stworzenie sali sensorycznej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 dla dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym oraz starszych uczniów szkoły podstawowej. Wyposażenie miejsca w sprzęt wspierający prawidłowy rozwój.

Opis projektu

Przedstawiamy projekt, który zakłada remont obecnej sali gimnastycznej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 przy ulicy Myśliwskiej 64 i podniesienie jej standardów do możliwości organizacji w niej zajęć sensorycznych.
 

Projekt zakłada zakup i montaż sprzętu interaktywnego, elementów stałych do podwieszeń, akcesorii sensorycznych, wygłuszenia sali oraz dostosowania do użytkowania łazienki i pomieszczeń sąsiadujących dla chętnych korzystających z sali sensorycznej.

Dodatkowo w ramach promocji projektu proponujemy warsztaty dla zainteresowanych osób, które odbywałyby się pod okiem specjalisty 2 razy w miesiącu przez kolejne 10 miesięcy (1 godzina zajęć co 2 tygodnie w godzinach popołudniowych).
 
Sala będzie ogólnodostępna w godzinach 17-22 od poniedziałku do piątku.

UZASADNIENIE PROJEKTU

W obecnych czasach technologia ekranów, świateł i przeróżnych dźwięków towarzyszy nam i naszym dzieciom na każdym kroku.

Trzeba wiedzieć, że jakiekolwiek zakłócenia w odbiorze bodźców mogą skutkować licznymi problemami. Dzieci mogą mieć trudności z właściwym porozumiewaniem się, nawiązywaniem relacji z innymi osobami czy kontrolowaniem swoich emocji. Przez to ich zachowanie nie zawsze będzie adekwatne do sytuacji, w której się znaleźli.

Proponowana sala sensoryczna wyposażona w elementy do pracy nad każdym zmysłem będzie odpowiedzią na rosnące potrzeby dzieci w warstwie zdrowia psychicznego i fizycznego. Zapewni im prawidłowy rozmów dużej i małej motoryki. Dodatkowo będzie stanowić poszerzenie palety działań szkoły w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami takimi jak: autyzm, ADHD, niepełnosprawność ruchowa i inne. Będzie to wyjątkowa możliwość wyrównywania szans i zmniejszania barier. Pamiętajmy również, że czas spędzony na sali sensorycznej to również po prostu świetna zabawa.
 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Remont sali gimnastycznej, pomieszczenia sąsiadującego oraz łazienki przy sali gimnastycznej 1. Wykonanie prac remontowych sali gimnastycznej: naprawa podłogi i ścian, montaż paneli akustycznych na ścianach i suficie, dostosowanie oświetlenia, modernizacja instalacji elektrycznej, wymiana drzwi, malowanie ścian, wymiana zabezpieczeń okiennych, inne prace remontowe. 2. Wykonanie prac remontowych w łazience przy sali gimnastycznej: skucie starych płytek, naprawa ubytków ścian, przygotowanie pod flizowanie, flizowanie, montaż kabin toaletowych, montaż nowej armatury łazienkowej, malowanie ścian, modernizacja instalacji elektrycznej w tym oświetleniowej, dostosowanie do warunków korzystania z niej przez osoby niepełnosprawne, inne prace remontowe. 3. Wykonanie prac remontowych pomieszczenia sąsiadującego: naprawa ścian, przygotowanie pod malowanie, malowanie, montaż mat wygłuszających, modernizacja instalacji elektrycznej w tym oświetleniowej, montaż szafek do przechowywania odzieży oraz sprzętu sensorycznego, inne prace remontowe. 196 000,00 PLN
Elementy stałe sali sensorycznej Zakup stałych elementów sali sensorycznej tak jak: belki do zawiesi, drabinki, ściana wspinaczkowa i inne. Cel: Stymulacja bazowych systemów sensorycznych (system przedsionkowy, proprioceptywny, dotykowy) w celu normalizacji, rejestracji i przetwarzania bodźców wejściowych, normalizacja systemu nerwowego. 17 500,00 PLN
Akcesoria do zajęć sensorycznych Zakup akcesorii do sali sensorycznej: podwiesia, materace, stoliki, basen z kólkami, węże świetlne, pianki, huśtawki, zjeżdżalnie rolkowe, konsole do podwieszania, kładki, tory przeszków, worki do odreagowywania i inne produkty. Cel: Stymulacja bazowych systemów sensorycznych (system przedsionkowy, proprioceptywny, dotykowy) w celu normalizacji, rejestracji i przetwarzania bodźców wejściowych, normalizacja systemu nerwowego. 35 000,00 PLN
Sprzęt komputerowo-interaktywny Zakup sprzętu mulimedialnego: ekran multimedialny, laptop, zestaw nagłośnieniowy, magiczny dywan z oprogramowaniem. Cel: Ćwiczenie odpowiedniego reagowania na bodźce zewnętrzne i wrażenia zmysłowe. 24 700,00 PLN
Elementy wyposażenia pomieszczenia sąsiadującego Zakup innych elementów projektu: szafki na odzież oraz sprzęt, elementy informacyjne, inne produkty. Cel: Utrzymanie odpowiedniego porządku elementów aali sensorycznej, oddzielenie strefy ćwiczeń od szatni. 16 500,00 PLN
Dokumentacja oraz projekt Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji i uzgodnień. 10 000,00 PLN
Zajęcia promujące Przeprowadzenie zajęć pokazowo-edukacyjno-promocyjnych. 1 zajęcia co 2 tygodnie przez okres roku szkolnego 2025/26 . Cel: Promocja sali sensorycznej, edykacja prawidłowego korzystania z niej, wzmocnienie i rozwój emocjonalny i ruchowy uczestniczących w zajęciach dzieci i młodzieży. 20 000,00 PLN
319 700,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Realizacja projektu Realizacja projektu (prace budowlane i zakupy) do wysokości wnioskowanej kwoty. 2025
Działania ekukacyjno-promocyjne Kampania edukacyjno-informacyjna. 09.2025
Warsztaty Zajęcia pokazowo-edukacyjno-promocyjne (1h zajęć co 2 tygodnie w godzinach popołudniowych). 09.2025-06.2026
Charakterystyka długoterminowych skutków: Nowopowstała sala sensoryczna pozwoli na profesjonalne wsparcie rozwoju emocjonalnego, społecznego i ruchowego dzieci oraz młodzieży ze specjalnymi potrzebami, stanowić będzie miejsce do nauki, zabawy, przeprowadzania zajęć integracji sensorycznej, rewalidacji i rehabilitacji. Projekt wzbogacony w zajęcia pokazowo-edukacyjno-promocyjne może przyczynić się również do wczesnego zdiagnozowania problemów wśród pozostałych młodych mieszkańców dzielnicy XIII.
powrót