Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica XV NR 34:

Wiaty rowerowe przy osiedlu Tysiąclecia

Projekt odrzucony: Projekt zakłada budowę trzech wiat rowerowych wraz ze stojakami (na 30 miejsc postojowych) zlokalizowanych w rejonie osiedla Tysiąclecia. Wszystkie wskazane przez wnioskodawczynię lokalizacje na częściach działek nr 14/2, 30/4, 267/5 i 269/2 obr. 2 Nowa Huta położone na os. Tysiąclecia podlegają ustaleniom obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Mistrzejowice – Południe” zatwierdzonego Uchwałą nr XLVII/1293/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 14 października 2020 r. Lokalizacja nr 1 - działka 30/4 NH-2 na terenie zielonym przy chodniku prowadzącym z przystanku (na wprost warzywniaka) znajduje się w terenach zieleni urządzonej ZP.18, lokalizacja nr 2 - działka 14/2 NH-2 przy boisku i ogródku na terenach zieleni urządzonej ZP.19, lokalizacja 3 działka 269/2 NH-2 teren zielony przy wjeździe na osiedle i lokalizacja alternatywna 2 267/5NH-2 teren zielony wzdłuż chodnika na wprost ulicy Nieszawskiej na terenach komunikacji - dróg publicznych klasy lokalnej - DKL.2, oraz lokalizacja alternatywna nr 1 30/4 NH-2 teren zielony przy parkingu obok Spółdzielni Mieszkaniowej i Biblioteki na terenach komunikacji – dróg wewnętrznych – KDW.23. W przeznaczeniu poszczególnych terenów mieści się zieleń towarzysząca oraz obiekty i urządzenia budowlane, takie jak [m. in.]: 3) miejsca postojowe i garaże, zgodnie z zapisami zawartymi w § 14 ust. 8 [6) dopuszcza się lokalizowanie dodatkowych, poza bilansem [...] stanowisk postojowych dla rowerów w obrębie terenów dróg publicznych – dojazdowych i lokalnych, jako pasów i zatok postojowych, lub na wydzielonych terenach, dla których dopuszczone jest przeznaczenie na parkingi i garaże] i ust. 9 [1) zakazuje się lokalizacji miejsc postojowych w terenach ... ZP.18, ZP.19 ... KDGP.1, KDGP.2, KDZT.1, KDZT.2, KDZT.3, KDZ.1, KDX.1 – KDX.4]; 5) wiaty, z wyłączeniem terenów: dróg publicznych, dróg wewnętrznych [...] (§ 16 ust. 1). Dodatkowo na terenie działki nr 269/2 NH-2 wskazane są szpalery drzew do ochrony i kształtowania (kolizja w proponowaną lokalizacją wiaty). Ponadto informujemy, że proponowane lokalizacje wiat znajdują się na terenach silnie uzbrojonych. Lokalizacja nr 1 i 2 – przewody elektroenergetyczne Lokalizacja nr 3 – przewody elektroenergetyczne, gazowe oraz wodociągowe – brak miejsca na rozwiązanie kolizji Alternatywa 1 – po wschodniej stronie parkingu wąski zieleniec – kable elektroenergetyczne i przewody specjalne – brak miejsca na rozwiązanie kolizji, po stronie południowej natomiast szpaler dorodnych klonów. Alternatywa 2 – kable elektroenergetyczne, przewody wodociągowe i kanalizacyjne oraz ciepłociąg– brak miejsca na rozwiązanie kolizji. W lokalizacji nr 2, zgodnie z informacją przekazaną przez Zarząd Zieleni Miejskiej w Krakowie nasadzenia wykonane w ubiegłych latach w ramach kompleksowego zagospodarowania przedmiotowego terenu. Zgodnie z Regulaminem budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa § 17 ust.1 pkt. 4 w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta, § 17 ust.1 pkt. 6 które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, § 17 ust.1 pkt 9 które wymagają podjęcia przez Radę Uchwały. Realizacja zadania jest sprzeczna z zapisami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Mistrzejowice – Południe” zatwierdzonego Uchwałą nr XLVII/1293/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 14 października 2020 r. zmiana Planu wymaga podjęcia Uchwały przez Radę Miasta. Ponadto wskazane lokalizacje znajdują się w kolizji z istniejącym uzbrojeniem i brak jest możliwości rozwiązania kolizji z uwagi na ograniczenia terenowe – lokalizacja nr 3, alternatywa nr 1 i alternatywa nr 2. W związku z powyższym propozycję zadania opiniuje się negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica XV Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

85 500,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Osiedle Tysiąclecia

Dodatkowe lokalizacje: 1.Działka ewidencyjna 30/4, jednostka ewidencyjna i obręb: Kraków-Nowa Huta, NH-2 – na terenie zielonym przy chodniku prowadzącym z przystanku tramwajowego os. Złotego Wieku na teren osiedla (na wprost warzywniaka „Bananek”) 2.Działka ewidencyjna 14/2, jednostka ewidencyjna i obręb: Kraków-Nowa Huta, NH-2 – przy boisku i ogródku 3.Działka ewidencyjna 269/2, jednostka ewidencyjna i obręb: Kraków-Nowa Huta, NH-2 - na terenie zielonym przy wjeździe na osiedle – w rejonie garaży

Krótki opis projektu

Projekt zakłada budowę trzech wiat rowerowych wraz ze stojakami (na 30 miejsc postojowych) zlokalizowanych w rejonie osiedla Tysiąclecia i odpowiada na potrzebę wygodnego i bezpiecznego przechowywania rowerów dla mieszkańców osiedla.

Opis projektu

W ostatnich latach zauważalny jest znaczący wzrost ruchu rowerowego w mieście. Rower stał się nie tylko elementem rekreacji, ale również środkiem codziennego transportu mieszkańców naszego Miasta. Zauważalna jest również rosnąca liczba rowerów przypinanych w różnych miejscach nieprzeznaczonych do tego celu. Wiele osób korzystających na co dzień z roweru boryka się z problemem jego przechowywania. Problem jest szczególnie dotkliwy na starych osiedlach, w których brak jest dedykowanych pomieszczeń wspólnych (rowerowi) do przechowywania rowerów a także wind umożliwiających swobodne przechowywanie rowerów w mieszkaniu/piwnicy. Do takich osiedli należy osiedle Tysiąclecia.


Projekt ma odpowiedzieć na powyższy problem poprzez budowę trzech wiat rowerowych w rejonie osiedla Tysiąclecia, które pozwolą na bezpieczne i wygodne pozostawianie rowerów w miejscach do tego przeznaczonych. Wszystkie wiaty będą ogólnodostępne oraz będą zabezpieczały rowery przed działaniem czynników atmosferycznych.

Wygląd wiat:

Proponuje się wiaty o stalowej konstrukcji, zabezpieczonej przed korozją, zadaszone i obudowane z trzech stron, co zapewni ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi (deszcz, śnieg). Każda z wiat byłaby wyposażona w stojaki rowerowe typu „U” zgodne z Standardami technicznymi i wykonawczymi dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa. Jedna wiata powinna pomieścić min. 5 stojaków rowerowych, co przekłada się na 10 miejsc postojowych dla rowerów pod jedną wiatą. Teren bezpośrednio pod wiatą byłby utwardzony.
 
Przykładowa wiata zrealizowana na terenie miasta:

Lokalizacja wiat:

Lokalizacja wiat została wytypowana na podstawie dostępności działek gminnych w rejonie osiedla Tysiąclecia, na których można zlokalizować projekty budżetu obywatelskiego.
 
Proponuje się następujące lokalizacje wiat:
 
1. Działka ewidencyjna 30/4, jednostka ewidencyjna i obręb: Kraków-Nowa Huta, NH-2 – na terenie zielonym przy chodniku prowadzącym z przystanku tramwajowego os. Złotego Wieku na teren osiedla (na wprost warzywniaka „Bananek”) 
Lokalizacja 1 - Google Maps

 
2. Działka ewidencyjna 14/2, jednostka ewidencyjna i obręb: Kraków-Nowa Huta, NH-2 – przy boisku i ogródku
Lokalizacja 2 - Google Maps

 
3. Działka ewidencyjna 269/2, jednostka ewidencyjna i obręb: Kraków-Nowa Huta, NH-2 - na terenie zielonym przy wjeździe na osiedle – w rejonie garaży
Lokalizacja 3 - Google Maps
Lokalizacje alternatywne:
  • Działka ewidencyjna 30/4, jednostka ewidencyjna i obręb: Kraków-Nowa Huta, NH-2 – teren zielony przy parkingu obok Spółdzielni Mieszkaniowej i Biblioteki Publicznej
    Lokalizacja alternatywna 1 - Google Maps
  • Działka ewidencyjna 267/5, jednostka ewidencyjna i obręb: Kraków-Nowa Huta, NH-2 – teren zielony wzdłuż chodnika na wprost ulicy Nieszawskiej
    Lokalizacja alternatywna 2 - Google Maps

UZASADNIENIE PROJEKTU

Wiele osób mieszkających na starszych osiedlach boryka się z problemem przechowywania rowerów. Brak jest na nich dedykowanych pomieszczeń wspólnych (rowerowi), a także wind umożliwiających swobodne ich przechowywanie w mieszkaniu bądź pomieszczeniach przynależnych. W efekcie rowery przetrzymywane są w miejscach nieprzeznaczonych do tego celu bądź trudnodostępnych w wyniku czego chęć ich codziennego użytkowania spada.


Realizacja zadania umożliwi mieszkańcom osiedla Tysiąclecia bezpieczne i wygodne przechowywanie swoich rowerów i zabezpieczenie ich przed działaniem czynników atmosferycznych poza budynkami mieszkalnymi. Można się spodziewać, że długoterminowym efektem projektu będzie zachęcenie mieszkańców do zamiany samochodu na ekologiczny środek transportu jakim jest rower oraz wspieranie zdrowego stylu życia.
 

Galeria

powrót