Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt ogólnomiejski NR 154:

Integracja pokoleniowa i społeczna- piknik rodzinny

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

237 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Park na Kurdwanowie przy ul. Franciszka Bujaka

Krótki opis projektu

Zadanie zakłada organizacje eventu rodzinno-sportowego dla mieszkańców Krakowa, bez znaczenia jest wiek, miejsce zamieszkania czy niepełnosprawność. Piknik będzie polegał na organizacji gry terenowej, oraz aktywności i integracji całych rodzin.

Opis projektu

Zadanie będzie polegało na organizacji eventu rodzinno-integracyjno-sportowego w parku miejskim na Kurdwanowie. Czas trwania pikniku to ok 8h.

Celem działania jest integracja pokoleniowa i społeczna. Chcemy w ten sposób pokazać mieszkańcom Krakowa, jak można współpracować, jednoczyć się z osobami niepełnosprawnymi spędzać razem czas. Nie ma znaczenia wiek, czy niepełnosprawność. Chcemy by było to wydarzenie, w którym nie ma barier wykluczających kogokolwiek w jego udziale. Podczas pikniku dla wszystkich uczestników czekać będzie wiele atrakcji, konkursów i zabaw.
Bardzo dużym aspektem dla niepełnosprawnych dzieci i młodzieży jest integracja ze zdrowymi rówieśnikami, aby nie czuły się bardziej wykluczone niż są. Potrzeba przynależności do grupy rówieśniczej jest ogromna, stąd inicjatywa do połączenia sił w integracji rodzin.
 

Plan Wydarzenia obejmuje zorganizowanie na terenie Parku na Kurdwanowie ( miejsce to posiada pełną dostępność architektoniczną) miejsca dla dzieci z Krakowa oraz ich rodzin. w którym będą strefy dmuchańców, strefa poczęstunku (wojsko będzie częstować bigosem i grochówką), animacje, konkursy z nagrodami oraz wiele innych atrakcji dla dzieci i ich rodzin. Kolejnym punktem będzie gra terenowa na której będą do wykonania pod okiem instruktorów różne aktywności sportowe, zadania matematyczne,tor przeszkód, zadania manualne – a w śród tych którzy zaliczą każdą stację zostaną rozlosowane nagrody w formie drobnego sprzętu sportowego, gadżetów oraz o słodyczy. Dodatkowo dla młodzieży będzie strzelnica ASG, jak również mini zoo.
 
Planuje się że przez cały dzień w zadaniu weźmie min1000 mieszkańców Krakowa. Planuje się realizację zadania 7.06.2025 w godzinach od 12 –20. Podstawowym celem jest integracja społeczna wśród dzieci i młodzieży oraz dorosłych poprzez aktywność ruchową.
 
Pomysł na realizację zadania jest wynikiem braku integracji dzieci i młodzieży oraz dorosłych w szczególności niepełnosprawnych. Po obserwacji potrzeb społecznych po przebyciu pandemii oraz wojny na Ukrainie, która niewątpliwie bardzo odznaczyła się i odznacza na psychice ludzi.
 
Podczas pikniku chcemy uspołecznić, odbudować relacje społeczne, zbudować siatkę relacji, integrować ludzi, budować nowe więzi a także dać ludziom oddech, pomóc zwalczać stres. Proponowany przez nas event ma charakter pikniku dla wszystkich pokoleń, wszystkich mieszkańców tych starych i tych nowych, młodszych i niepełnosprawnych. Projekt zadania zakłada bezpłatny udział w zadaniu dla mieszkańców Krakowa.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Beneficjentami proponowanego zadania są mieszkańcy Krakowa w każdym wieku bez jakichkolwiek selekcji. Zadanie jest zadaniem bezpłatnym dla jego odbiorców i jest zadaniem ogólnodostępnym. Z uwagi na fakt w jakich czasach przyszło nam żyć i jak będzie wyglądał świat po pandemii należy pamiętać ze ludzie będą koncentrować się na zaspokojeniu i zapewnieniu sobie i swoim bliskim tzw. podstawowych potrzeb a potrzeby rozrywki, integracji, rozwoju , kultury i sportu będą na znacznie dalszym planie.
Zadanie zakłada ze mieszkańcy będą mieli możliwość nie tylko spędzenia czasu na świeżym powietrzu ale również zintegrować się i poruszać, czy to indywidualnie czy w grupach. Mieszkańcy naszego miasta potrzebują spotkań, świadomości jak wiele miasto dla nich robiło i robi.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Koszt zakupu rzeczy do zadania Zakup sprzętu sportowego i innych rzeczy potrzebnych do realizacji zadania, materiały papiernicze, głośnik, kable, mikrofon, worki na śmieci, kubki, sztućce, miseczki, taśmy, i inne. 30 000,00 PLN
Zakup koszulek i strojów dla obsługi i wolontariuszy Zakup koszulek, identyfikatorów dla wolontariuszy, obsługi zadania, w celu identyfikacji osób pracujących przy zadaniu 10 000,00 PLN
Zakup dyplomów dla uczestników Druk, projekt 1 000,00 PLN
Zakup wody Zakup wody i soczków dla uczestników zadania 10 000,00 PLN
Zakup nagród Zakup nagród rzeczowych, gadżetów, książek, słodyczy dla najmłodszych uczestników 20 000,00 PLN
Koszt instruktorów Zatrudnienie instruktorów Tańca i sportu - 4 os 20 000,00 PLN
Obsługa techniczna zadania Obsługa techniczna zadania 10 000,00 PLN
Promocja zadania Prace związane z promocja i upowszechnianiem w tym materiały 5 000,00 PLN
Koordynacja zadania Prace związane z koordynacją zadania 4- os 20 000,00 PLN
Obsługa administracyjna i księgowa zadania Prace związane z obsługa administracyjną, księgową i kadrową zadania 10 000,00 PLN
Zaiks Prawa autorskie do wykorzystywanej muzyki 3 000,00 PLN
Konferansjer Obsługa konferansjera 8 000,00 PLN
Poczęstunek dla wolontariuszy Drobny poczęstunek la wolontariuszy, kawa, herbata, owoce 5 000,00 PLN
Obsługa medyczna Zabezpieczenie medyczne eventu, zakup środków opatrunkowych 10 000,00 PLN
Ubezpieczenie ubezpieczenie eventu 1 000,00 PLN
Wypożyczenie dmuchańców Wypożyczenie dmuchanych zamków, trampolin itp 20 000,00 PLN
Zakup wsadu dla wojska Zakup art. spożywczych potrzebnych do ugotowania przez wojsko bigosu i grochówki 15 000,00 PLN
Koszt wynajmu mobilnej strzelnicy ASG Koszt wynajmu mobilnej strzelnicy ASG 5 000,00 PLN
Koszt wypożyczenia zwierząt Koszt wypożyczenia zwierząt, oraz obsługi ich 5 000,00 PLN
Koszt usługi sprzątającej Koszt usługi posprzątania miejsca po evencie 7 000,00 PLN
Wynajem animatorów Wynajem animatorów, malowanie buzi, tatuaże 4os 10 000,00 PLN
Koszt usługi Waty cukrowej Wata cukrowa 2 000,00 PLN
Koszt wynajmu namiotu Koszt wynajmu namiotów eventowych, stołów oraz krzeseł. 10 000,00 PLN
237 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Rozpoczęcie realizacji zadania Przygotowanie informacji, plakatów, banerów na stronę internetową, rozklejenie plakatów . Rozesłanie informacji do współpracowników w tym do wolontariuszy, zebranie komitetu organizacyjnego, ustalenie i zatwierdzenie planu i harmonogramu prac, regulaminów i innych dokumentów. 1-30.04.2025
Zakup i zamówienie rzeczy do realizacji zadania. Zakup i zamówienie wszystkich niezbędnych rzeczy do realizacji zadania w tym dyplomy, materiały plastyczne,papiernicze, taśmy, do konkursów, koszulki,woda, drobny poczęstunek, i inne). 1-31.05.2025
Podpisanie umów z wolontariuszami i osobami pracującymi przy zadaniu. Podpisanie umów z wolontariuszami i osobami pracującymi przy zadaniu. 1-6.06.2025
Realizacja Pikniku - obycie się zadania Odbycie się eventu 7.06.2025
Prace sprawozdawczo-raportująco – rozliczeniowe Prace sprawozdawczo- raportująco – rozliczeniowe.Realizacja prac sprawozdawczo raportujących,podsumowując zadanie, przygotowanie, opisanie wszystkich dokumentów 7-30.06.2025
powrót