Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica XV NR 24:

Rozbudowa i utrzymanie BikePark Mistrzejowice w Parku Reduta

Projekt odrzucony: Projekt zakłada rozbudowę i utrzymanie Bike Parku Mistrzejowice. Przedmiotowy projekt został poddany ocenie merytoryczno-prawnej oraz wysłany do opinii różnych jednostek zewnętrznych. Lokalizacja tras rowerowych znajduje się na obszarze nieaktywnego osuwiska o numerze rejestracyjnym 85871, 85872. Jak wskazano w punkcie 10. Karty rejestracyjnej osuwiska „Osuwisko jest nieaktywne, ale nie można wykluczyć dalszych ruchów. Uaktywnienia się ruchów osuwiskowych, szczególnie w obrębie stromej skarpy, można spodziewać się po długotrwałych opadach deszczu lub po wiosennych roztopach.”. W ocenie Wydziału Kształtowania Środowiska uaktywnienie się ww. osuwisk może również nastąpić w wyniku robót budowlanych, dlatego zaleca się rozbudowę tras rowerowych poza obszarem wskazanych osuwisk. Ponadto, przeważająca wskazanych działek położona jest na terenie charakteryzującym się nachyleniem powierzchni terenu przekraczającym 12%, które uznawane są za obszary predysponowane do występowania ruchów masowych. Lokalizacja zadania znajduje się w obszarze parku rzecznego Sudół Dominikański. Rozbudowa istniejącej infrastruktury nie będzie współgrała z charakterem Parku rzecznego, który posiada wysokie wartości przyrodnicze. Teren jest również bardzo zadrzewiony, a nowe ścieżki wchodziły by w kolizje z istniejącym drzewostanem. Dodatkowo we wskazanym terenie istnieje również ścieżka biegacza i martwego drewna. Do podstawowej trasy zostały w sposób nielegalny utworzone i usypane dodatkowe ścieżki, przez to trasy rowerowe i ścieżka biegacza przecinają się w kilku miejscach, a nie w jednym wyznaczonym. Do ZZM wpływają pisma i protesty związane z usunięciem istniejącego odcinka z uwagi na prędkości z jaką rowerzyści przejeżdżają przez skrzyżowania, co zagraża użytkownikom tras i ścieżek. W związku z powyższym projekt zostaje odrzucony.

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica XV Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

210 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: BikePark Mistrzejowice w północnej części Parku Reduta

Krótki opis projektu

Rozbudowa i utrzymanie BikePark Mistrzejowice w północnej części Parku Reduta - jednokierunkowych ścieżek rowerowych z bandami, hopkami, dropami i innymi naturalnymi przeszkodami, tzw. single track'ów.

Opis projektu

W 2020 roku został wybudowany na terenie północnej, niezagospodarowanej części Parku Reduta, mały, lokalny BikePark Mistrzejowice zawierający dwie pętle jednokierunkowych ścieżek rowerowych tzw. single track-ów.
Ścieżki posiadają naturalne przeszkody w rodzaju wyprofilowanych zakrętów z bandami, małe hopki, dropiki oraz muldy. Zbudowane są na zboczach w terenie o różnym nachyleniu.
Trasy rowerowe wymagają okresowej konserwacji i bieżącego utrzymania, zwłaszcza po okresie jesienno-zimowym. 
Można rozbudować ścieżki o kolejne odnogi dla zwiększenia ich atrakcyjności, szczególnie w terenie niezagospodarowanym. Do tego zadania proponuję zatrudnić profesjonalną firmę, która już wcześniej nasz BikePark zaprojektowała i wykonała.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Od samego początku BikePark Mistrzejowice zdobył niesamowitą popularność wśród rowerzystów i jest w dalszym ciągu odwiedzany przez osoby z całego Krakowa i nie tylko.
 
Jednokierunkowe ścieżki przeznaczone do jazdy dla rowerów mtb i nie tylko. Zdobyły one w ostatnim czasie ogromną popularność na całym świecie powodując na nowo szerokie zainteresowanie zarówno dzieci jak i młodzieży oraz dorosłych jazdą na rowerze.
Spędzanie wolnego czasu na świeżym powietrzu jest bardzo korzystne dla naszego zdrowia psychicznego jak i fizycznego. Odciąga dzieci, młodzież i dorosłych od siedzącego trybu życia przed komputerem i telefonem oraz ułatwia nawiązywanie pozytywnych relacji społecznych. 
 
Najważniejsze: trasy są odpowiednio oznaczone i nie kolidują ze ścieżką dla pieszych więc są bezpieczne dla wszystkich.

Galeria

powrót