Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci z dzielnicy 10
Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica X Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: teren szkół samorządowych zlokalizowanych w dzielnicy X, które będą zainteresowane udziałem w projekcie
Krótki opis projektu
Projekt polega na zorganizowaniu cyklu warsztatów Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci ze szkół samorządowych w dzielnice Swoszowice.
Opis projektu
Projekt polega na zorganizowaniu pilotażowych warsztatów Trening Umiejętności Społecznych dla dzieci i młodzieży w samorządowych szkołach podstawowych, zlokalizowanych w dzielnicy X, które zgłoszą chęć do udziału w zajęciach podczas procesu naboru do projektu (na terenie dzielnicy Swoszowice zlokalizowanych jest 5 szkół samorządowych). Celem warsztatów TUS jest budowanie kompetencji społecznych u dzieci i młodzieży, w tym: umiejętności zarządzania emocjami, współpracy w grupie, rozwiązywania konfliktów, pokonywanie trudności w angażowaniu się w obowiązki szkolne, radzenie sobie ze stresem, asertywność, etc. W ramach projektu planowane jest zorganizowanie łącznie 5 cykli warsztatów (każda grupa max 10 osób) –każdy cykl obejmujący po 10-12 spotkań ( ostateczna liczba spotkań uzależniona od decyzji osób prowadzących). Warsztaty zostaną zorganizowane na terenie szkół z dzielnicy - SP nr 14, SP nr 43, SP nr 97, SP nr 134. Nabór dzieci do grup warsztatowych powinien być zorganizowany w ścisłej współpracy z psychologiem/pedagogiem szkolnym, od opinii których zależeć będzie wybór: 1. grup wiekowych dla których będą zorganizowane warsztaty (znajomość specyfiki problemów każdej z grup wiekowych pozwoli na ocenę które grupy wiekowe w danym momencie potrzebują wsparcia w postaci warsztatów) 2. wybór konkretnych osób do udziału w warsztatach (znajomość trudności z jakimi borykają się poszczególne osoby pozwoli na skierowanie wsparcia tam, gdzie będzie ono najbardziej potrzebne i efektywne)
Kluczowe jest, aby prowadzący warsztaty TUS mieli nie tylko przygotowanie do prowadzenia warsztatów TUS, ale żeby byli to również psychologowie/psychoterapeuci. Łączna liczba grup warsztatowych zorganizowanych w ramach projektu to 8 grup.
W sytuacji, jeżeli nie wszystkie szkoły samorządowe zlokalizowane na terenie Swoszowic będą zainteresowane udziałem w projekcie, dodatkowe grupy warsztatowe mogą zostać zrealizowane w pozostałych szkołach – decydować będzie kolejność zgłoszeń. Zajęcia TUS mogą być organizowane w ciągu dnia bądź popołudniami - w zależności od indywidualnych ustaleń organizatorów z dyrektorami szkół.
Projekt ma charakter pilotażowy. W razie dużego zainteresowania udziałem w warsztatach, planowana jest jego kontynuacja.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Wg raportu opracowanego na zlecenie Fundacji "Dajemy Dzieciom Siłę" (2022 r) stan zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w Polsce staje się coraz poważniejszym problemem. Przedstawione w raporcie statystyki pokazują, że sukcesywnie rośnie liczba dzieci i młodzieży objętych specjalistyczną pomocą psychologiczną i psychiatryczną. Izolacja wywołana pandemią COVID-19 pogłębiła istniejące problemy zdrowia psychicznego u młodych, co jest bardzo zauważalne zarówno w gabinetach psychologów i pedagogów szkolnych, jak i poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Koordynacja projektu | Działania organizacyjne związane z naborem szkół do projektu, rekrutacja uczestników, współpracą ze szkołami, dokumentacją, etc. | 5 000,00 PLN |
Koszty organizacyjne | Koszty związane z organizacją warsztatów w szkołach, w tym m.in.: koszt udostepnienia sali, media, sprzątanie i śr czystości, ochrona etc. (rozliczane ryczałtem – 1000 zł/szkołę) | 5 000,00 PLN |
Przeprowadzenie warsztatów TUS | Przeprowadzenie 5 cykli warsztatów TUS (każdy cykl 10-12 spotkań, każda grupa max 10 osób) dla szkół samorządowych z terenu dzielnicy X (5 000 zł/cykl x 5 cykli = 25 000 | 25 000,00 PLN |
35 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Wyłonienie wykonawcy zadania | Wyłonienie wykonawcy | I kwartał 2025 |
Rekrutacja | Nabór szkół chętnych do udziału w projekcie, rekrutacja uczestników | I kwartał 2025 |
Realizacja zadania | Organizacja i przeprowadzenie 5 cykli warsztatowych we wszystkich chętnych szkołach | II - IV kwartał 2025 |
Zakończenie realizacji zadania | Sprawozdanie i rozliczenie projektu | IV kwartał 2025 |