Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica XVI NR 29:

SZYBCIEJ ROWEREM NIŻ UBEREM Z BULWAROWEJ NA WZGÓRZA KRZESŁ.

Projekt odrzucony: Projekt zakłada stworzenie ciągu pieszo-rowerowego z okolic Zalewu Nowohuckiego (ul. Bulwarowa) w kierunku Wzgórz Krzesławickich (ul. Melchiora Wańkowicza). Na etapie wstępnej weryfikacji przedmiotowy projekt został poddany ocenie merytoryczno-prawnej oraz wysłany do opinii do różnych jednostek, Wydziałów UMK m.in. Wydział Skarbu Miasta, Zarządu Transportu Publicznego, Zarządu Dróg Miasta Krakowa, który przekazał informacje o braku posiadania tytułu prawnego do władania czy zarządzania działką nr 654 obręb 44 jednostka ewid. Nowa Huta, oraz o braku połączenia istniejącego ciągu pieszego z drogą gminą ze względu na fakt, iż działka 472 obręb 44 jednostka ewid. Nowa Huta jest własnością osób fizycznych. Ponadto odnośnie wskazanych działek numer 200/3, oraz 200/6 obręb 44 jednostka ewid. Nowa Huta wskazał własność skarbu Państwa pozostających w użytkowaniu wieczystym. Zgodnie z § 17. pkt. 6. UCHWAŁY NR LI/1410/21 RADY MIASTA KRAKOWA z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności oraz z par.17 ust.1 pkt;7 Uchwały nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa sprawie Regulaminu BO w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które są planowane do realizacji na gruntach nienależących i niepozostających we władaniu Miasta. Dodatkowo zgodnie z informacjami przekazanymi przez Wydział Skarbu Miasta działki nr 192/15 i 192/10 obręb 44 jedn. ewid. Nowa Huta objęte są wydaną w trybie przepisów ustawy z dnia 24.04.2009 r. o inwestycjach w zakresie terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego w Świnoujściu, decyzją Wojewody Małopolskiego WI-IV.747.1.21.2023 z dnia 16.10.2023 r., wydaną na wniosek Inwestora: Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-System S.A., o ustalenie lokalizacji inwestycji towarzyszącej inwestycji w zakresie terminalu dla inwestycji pn.: Budowa w ramach sieci przesyłowej gazociągu wysokiego ciśnienia DN500 wraz z budową technicznej infrastruktury towarzyszącej oraz niezbędną dla potrzeb zadania rozbiórką w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy gazociągów w miejscu skrzyżowań z drogami na terenie TJE Kraków” Zadanie nr I - pn.: „Gazociąg DN 500 Łukanowice – Śledziejowice – Zederman”. Decyzja wraz z załącznikami dostępna jest w BIP Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego. W związku z powyższym projekt został odrzucony.

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica XVI Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

660 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: teren zieleni wzdłuż rzeki Dłubni pomiędzy ul. Bulwarową na wysokości Hotelu Ibis, a ul. Wańkowicza - działki nr: 192/15, 200/3, 200/6, 192/14, 192/10 Obr. NH44

Krótki opis projektu

Budowa ciągu pieszo-rowerowego niezwykle skróci przejazd rowerem i przejście pieszo z okolic Zalewu Nowohuckiego w kierunku Wzgórz Krzesławickich. Użytkownicy nie tylko skrócą sobie drogę do celu, ale też zyskają nowy teren do spacerów wzdłuż Dłubni.

Opis projektu

Projekt polega na utworzeniu ścieżki pieszo- rowerowej, pozwalającej w szybki i bezpieczny sposób przedostać się z ul. Bulwarowej (na wysokości hotelu Ibis) do ul. Wańkowicza. Utworzenie tego niewiekiego fragmentu ciągu pieszo-rowerowego (długości ok. 250 m) niezwykle skróci przejazd rowerem lub przejście pieszo z okolic Zalewu Nowohuckiego w kierunku Wzgórz Krzesławickich, bez konieczności robienia objazdu do ul. Kocmyrzowskiej i jazdy rowerem wzdłuż tej ruchliwej drogi.
W miejscu projektowanej ścieżki pieszo-rowerowego znajduje się obecnie ciąg pieszy wykorzystywanych przez okolicznych mieszkańców, jednak z uwagi na fatalny stan nawierzchni jest to bardzo utrudnione.
Utworzenie ścieżki pieszo-rowerowej w tym miejscu ułatwi życie zarówno rowerzystom jak i pieszym, którzy nie tylko będą mogli skarać sobie drogę do celu, ale także zyskają nowy teren do spacerów. Jest to bowiem teren zieleni wzdłuż rzeki Dłubni. Wybudowanie ścieżki pieszo-rowerowej stanie się pierwszym etapem utworzenia na tym odcinku parku rzecznego Dłubni.
 
Autorka projektu dopuszcza odstępstwa w przebiegu ścieżki pieszo-rowerowej i jej charakteru zgodnie z możliwościami i wysokością środków. Nie musi to być typowy ciąg pieszo-rowerowy, zgodny z wymogami technicznymi, ale utwardzony ciąg pieszy, gdzie będzie również możliwe przemieszczanie się rowerem.
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Obecnie, aby przemieścić się rowerem lub pieszo w bezpieczny sposób z ul. Bulwarowej (na wysokości Zalewu Nowohuckiego i Hotelu Ibis) w kierunku Wzgórz Krzesławickich, konieczny jest objazd ul. Bulwarową w kierunku ul. Kocmyrzowskiej, przy czym ostatni odcinek trzeba pokonać rowerem ruchliwą jezdnią z uwagi na bardzo wąski chodnik. Jazda wzdłuż ul. Kocmyrzowskiej również jest uciążliwa, nie tylko z uwagi na brak ścieżki rowerowej i fatalny stan chodnika, ale ze względu na intensywny ruch samochodów i brak cienia. Taka trasa od ul. Bulwarowej do skrzyżowania z ul. Łowińskiego ma ok. 2,2 km. Wystarczy wybudować niewielki fragment ciągu pieszo rowerowego o długości 250m, aby zamiast tej trasy móc wybrać krótszą prawie o połowę i  przyjemną przejażdżkę w cieniu drzew, wzdłuż Dłubni, wśród zieleni, a nastepnie mało uczęszczanymi ulicami, aby dotrzec do tego samego punktu. 
Obecnie w miejscu planowanej ścieżki znajduje się chodnik w bardzo złym stanie, mimo to ciąg ten jest nadal intensywnie użytkowany przez pieszych, co świadczy o potrzebie zbudowania w tym miejscu ciągu pieszo-rowerowego, łączącego Bieńczyce i “starą” Nowa Hutę ze Wzgórzami Krzesławickimi.

Galeria

powrót