Piłkarskie krakowianki
Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Kraków ul. Niebieska 2
Krótki opis projektu
Projekt polega na promocji piłki nożnej dla dziewczynek poprzez zorganizowanie zajęć treningowych opartych na scenariuszach najlepszych bajek dla dzieci oraz przeprowadzeniu cyklu turniejów dla dziewczęcych zespołów piłkarskich.
Opis projektu
Projekt polega na zorganizowaniu i przeprowadzeniu cyklu treningów i turniejów dla dziewczęcych zespołów piłkarskich. W zawodach wezmą udział drużyny w kategoriach wiekowych: żak, orlik, młodzik. Beneficjentami będą dziewczynki trenujące piłkę nożną, ale i te które będą dopiero rozpoczynały swoją piłkarską przygodę. Zajęcia treningowe będą mieć charakter ogólnorozwojowy z elementami piłki nożnej i opierać będą się scenariuszach najlepszych bajek dla dzieci. Bazując na scenariuszach bajek Walta Disneya przygotowany zostanie konspekt treningowy, w którym dzieci wcielą się w role bohaterów bajek i poprzez zajęcia ruchowe będą odgrywać scenki z tych bajek. Celem projektu jest zachęcenie dziewczynek oraz ich rodziców i opiekunów do trenowania piłki nożnej poprzez organizację cyklu treningów, wykładów/ szkoleń, turniejów piłkarskich oraz uroczystej gali na zakończenie. W projekcie weźmie udział blisko 450 dzieci oraz ich rodzice, opiekunowie, a także trenerki i trenerzy. Uczestnictwo w projekcie jest ogólnodostępne dla chętnych. Rywalizacja sportowa będzie się odbywać w systemie turniejowym. Zakłada się przeprowadzenie 12 turniejów, jednej gali i 20 jednostek treningowych dla chętnych dziewczynek (2 x po 10 jednostek treningowych) oraz 6 wykładów/ szkoleń dla rodziców, trenerów i trenerek. Zawody rozgrywane w kategoriach wiekowych objętych zadaniem odbywać się będą bez podawania końcowego wyniku. Dzięki temu dzieci czerpią radość i satysfakcję z uprawiania sportu. Trenerzy podczas prowadzenia zajęć oraz rozgrywek kładą nacisk na podnoszenie umiejętności sportowych dzieci, ich ogólny rozwój fizyczny oraz kształtowanie prawidłowych postaw.
TURNIEJE: organizacja łącznie 12 turniejów dla 3 kategorii wiekowych: do lat 8, do lat 10, do lat 12 (żak, orlik, młodzik), w edycji wiosennej i jesiennej. W ramach jednej edycji odbędzie się 6 turniejów. W jednym dniu rozgrywania turniejów weźmie udział 30 zespołów z każdej kategorii wiekowej. Każdy zespół będzie liczył około 15 osób. Planuje się przeprowadzenie jednego dnia 3 turniejów, po jednym dla każdej kategorii wiekowej, zatem jednego dnia w turniejach weźmie udział łącznie blisko 450 dziewczynek. Nad przebiegiem turniejów czuwać będą trenerzy. Zakłada się udział 20 trenerek/trenerów. Przyjmuje się udział w zadaniu mniejszej liczby trenerów niż zespołów, gdyż część turniejów będzie prowadzić ten sam trener/trenerka. Dzieciom w turniejach będą kibicować całe rodziny (rodzice, rodzeństwo, dziadkowie).Uczestnictwo w zespołach jest ogólnodostępne, dla osób chętnych.
CYKL TRENINGÓW: treningi będą prowadzone na podstawie scenariuszy 10-cio odcinkowych bajek. Zakłada się wykorzystanie scenariuszy bajek Walta Disneya. Każda bajka będzie składać się z 10 odcinków, które tworzyć będą całą jej historię. Zatem jedna kompletna bajka to 10 zajęć. Absencja uczestniczki w zajęciach nie wyklucza dalszego udziału w projekcie i możliwości kontynuacji zajęć. Scenariusze poszczególnych treningów będą tak napisane, aby dziecko w przypadku nieobecności na którymś z treningów nie utraciło wątku bajki. Do udziału w treningach dziewczynki będą mogły dołączyć w każdej chwili, nawet jeśli nie rozpoczęły udziału w projekcie od pierwszego odcinka. W treningach będzie mogła wziąć udział każda dziewczynka. W jednym treningu wezmą udział maksymalnie 24 dziewczynki (na jednego trenera przypadać będzie 12 osób). Jeden trening będzie trwał 60 min. Zakłada się przeprowadzenie łącznie 20 jednostek treningowych (2 x po 10 jednostek).
SZKOLENIA DLA TRENERÓW/ TRENEREK ORAZ RODZICÓW DZIEWCZYNEK BIORĄCYCH UDZIAŁ W PROJEKCIE: w ramach szkoleń poruszona zostanie tematyka z zakresu zdrowego żywienia, wysiłku fizycznego, psychologii sportu, dojrzewania dziewcząt, cyklu menstruacyjnego, prewencji urazowej. Wykładowcami będą osoby posiadające stosowne kompetencje, wykształcenie, dorobek w danej dziedzinie, tj. psycholog sportu, fizjoterapeuta, dietetyk, trener przygotowania motorycznego. Szkolenie przewidziane jest dla łącznie 180 osób, tj. dla 150 rodziców (realizacja 5 szkoleń dla grup liczących po 30 osób) oraz dla 30 trenerów (jedno szkolenie dla grupy 30 osób). Udział w szkoleniu jest dobrowolny. Poruszone zostaną tematy zdrowego żywienia, wysiłku fizycznego, aspektów psychologii sportu, kwestii dojrzewania, cyklu menstruacyjnego czy prewencji urazowej.
GALA NA ZAKOŃCZENIE: na zakończenie realizacji projektu planowane jest przeprowadzenie uroczystej gali, która będzie podsumowywała zmagania sportowe uczestniczek zadania. W gali wezmą udział dziewczynki, ich rodzice/ opiekunowie prawni, przedstawiciele klubów, trenerzy i zaproszeni goście. Podczas gali wręczone zostaną nagrody dla wszystkich drużyn w postaci vouchera na sprzęt sportowy do zrealizowania w hurtowni sportowej. Gala zorganizowana zostanie przy okazji ostatniego turnieju. Szacuje się, że w gali weźmie udział ok 400 osób.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Sport to inwestycja w następne pokolenia. Aktywność fizyczna to zdrowy styl życia, kształtowanie koleżeństwa, nauka systematyczności, odpowiedzialności i dobrych zachowań. Poprzez sport uczymy dzieci zasad fair play, szacunku do pracy i własnych obowiązków. Dziewczynki często natrafiają na stereotypowe postrzeganie piłki nożnej jako dyscypliny "dla chłopców". Projekt ma otworzyć im możliwości i złamać stereotypowe postrzeganie piłki nożnej. Jest to idealny przykład różnorodności i otwartości na zmiany.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Koordynacja i promocja | Koordynacja przeprowadzenia projektu - realizacja turniejów zgodnie z preliminarzem, kontakt z drużynami, kontakt z dostawcami, dokumentacja, opracowanie preliminarza rozgrywek, stworzenie bazy rozgrywek i aktualizowanie jej podczas realizacji projektu – wprowadzanie danych. Nadzór nad realizacją projektu – pilnowanie przebiegu zgodnie z założeniami zadania oraz przyjętym preliminarzem, Zawieranie umów z poszczególnymi osobami i dokonywanie zakupów zgodnie z harmonogramem projektu. Podsumowanie i rozliczenie zadania, itp. Koszt koordynacji zadania przez 11 miesięcy = 2 454,54 zł/ miesiąc. | 27 000,00 PLN |
Nagrody dla drużyn | Każda drużyna otrzyma na koniec voucher na sprzęt sportowy w wysokości 5000 zł do zrealizowania w hurtowni sportowej. 30 drużyn x 5 000 zł | 150 000,00 PLN |
Obsługa medyczna | Zapewnienie opieki medycznej na każdym turnieju. 12 turniejów x 400 zł = 4 800 zł. | 4 800,00 PLN |
Gala na zakończenie | Zorganizowanie i przeprowadzenie uroczystej gali na zakończenia projektu - podsumowanie zmagań sportowych, wręczenie nagród dla uczestników turnieju. Na koszt 52 000 zł składają się wynajem sali (12 000 zł), scena, światło, dźwięk (15 000 zł), produkcja filmu podsumowującego projekt (5 000 zł), prowadzenie gali/ konferansjer (5 000 zł), catering (kawa, herbata, woda, soki, przekąski słodkie i słone, ciepłe danie – 15 000 zł) | 52 000,00 PLN |
Woda i zdrowa żywność | Zapewnienie wody mineralnej i zdrowych przekąsek dla dzieci na każdy turniej. 150 uczestników w turnieju x 10 zł x 12 turniejów = 18 000zł. | 18 000,00 PLN |
Szkolenie dla rodziców i trenerów | Szkolenie z zakresu zdrowego żywienia, wysiłku fizycznego, aspektów psychologii sportu, kwestii dojrzewania, cyklu menstruacyjnego czy prewencji urazowej. Koszt jednego szkolenia dla grupy 30 osób 5 000 zł, na który składa się: wynajem sali na 6h – 1 000 zł, przerwa kawowa (dla 30 osób w ciągu 6 h) – 1 200 zł (40 zł/ osobę), lunch dla 30 osób – 1 200 zł (40 zł/osobę), prelegenci (4 osoby na każdym wykładzie) – 1 600 zł. Planowane jest przeprowadzenie 6 szkoleń x 5 000 zł = 30 000 zł | 30 000,00 PLN |
Wynajem obiektów na turnieje | Koszt wynajmu boisk na przeprowadzenie 12 turniejów. 12 x 1000 zł | 12 000,00 PLN |
Sprzęt sportowy | W tę pulę wchodzi zakup niezbędnego sprzętu do przeprowadzenia turniejów. Piłki, bramki, stroje meczowe. Każda drużyna otrzyma też starter pack na który składa się komplet strojów meczowych (15 zawodniczek a więc 15 koszulek, spodenek, getr, piłek, dresów na chłodne dni, ortalionów). Koszt 1 pakietu 500 zł. 15 zawodniczek x 30 zespołów x 500 zł = 225 000 zł. Dodatkowo w celu realizacji cyklu treningów i turniejów zostaną zakupione piłki (115 zł x 30 szt. = 3 450 zł), bramki (6 sztuk o wymiarach 3x1,55 – 2 350 zł x 6 szt. = 14 100 zł, i 6 sztuk o wymiarach 5x2 – 3 500 zł x 6 szt. = 21 000), narzutek (30 zł x 45 szt. = 1 350 zł), stożków (60 zł 0x 10 kompletów = 600 zł) w kwocie 5 000 zł. | 230 000,00 PLN |
Sędziowie | Koszty diet sędziowskich na 1 turniej 250 zł. Łącznie 2 sędziów na turniej x 12 turniejów x 250 zł | 6 000,00 PLN |
Vouchery dla trenerów uczestniczących w turniejach | Vouchery na zakup sprzętu sportowego dla każdego trenera czuwającego nad przebiegiem turniejów (20 trenerów x 3000 zł) | 60 000,00 PLN |
Działania promocyjne projektu | ogłoszenia, strona www, facebook, ulotki | 3 000,00 PLN |
Treningi dla dzieci | Przeprowadzenie otwartych treningów w dwóch edycjach po 10 jednostek w każdej. Łącznie 20 jednostek. Na koszt jednostki treningowej wchodzą: wynajęcie obiektu, dwóch trenerów prowadzących, opracowanie konspektów treningowych. Koszt pracy jednego trenera: 200 zł/ jedną jednostkę treningową, koszt wynajęcia obiektu: 200 zł/ jedną jednostkę treningową. Koszt trenerów przy organizacji 20 jednostek treningowych (udział 24 dzieci – 2 grupy po 12 osób): 2 x 200 zł x 20 = 8 000 zł. W koszcie trenera zawarty jest zarówno koszt przygotowania konspektu jak i przeprowadzenia samego treningu. Koszt wynajmu obiektu: 20 x 200 zł = 4 000 zł. | 12 000,00 PLN |
544 800,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Wyłonienie wykonawcy projektu | Wyłonienie realizatora zadania, podpisanie umowy. | 03.2026 |
Prace przygotowawcze | Zaproszenie drużyn do współzawodnictwa, zbudowanie terminarza rozgrywek, zamówienie sprzętu, nagród, zamówienie usług niezbędnych do przeprowadzenia zadania, powołanie kolegium sędziowskiego zawodów. | 03.2026 |
Start wiosennych turniejów | Przeprowadzenie wiosennej części turniejów (po 2 turnieje w 3 kategoriach) - 6 turniejów łącznie | 04-06.2026 |
Start jesiennych turniejów | Przeprowadzenie wiosennej części turniejów (po 2 turnieje w 3 kategoriach) - 6 turniejów łącznie | 09-11.2026 |
Treningi "Małych Krakowianek" edycja 1 | Treningi piłkarskie na podstawie popularnych bajek dla dzieci. 10 jednostek to 1 edycja. Edycja wiosna | 04-06.2026 |
Treningi "Małych Krakowianek" edycja 2 | Treningi piłkarskie na podstawie popularnych bajek dla dzieci. 10 jednostek to 1 edycja. Edycja jesień | 09-10.2026 |
Zakończenie projektu | Zakończenie projektu, komunikaty końcowe, rozliczenie zadania | 12.2026 |
Gala finałowa | Gala finałowa na zakończenie projektu | 11.2026 |