Letnie Kino na Zakrzówku
Edycja Budżet Obywatelski 2025 Projekt lokalny - Dzielnica VIII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Miejscem realizacji zadania będzie polana pod skałą wspinaczkową, która może być naturalnym tłem dla ekranu kinowego.
Krótki opis projektu
Zakrzówek to miejsce wypoczynku i rekreacji. Doskonałe także na kino pod chmurką. W pięknym otoczeniu przyrody w miesiące wakacyjne - lipiec i sierpień, stwórzmy tu letnie kino. Spotkajmy się, by oglądać filmy, które bawią i wzruszają całe rodziny.
Opis projektu
Celem zadania jest pełniejsze wykorzystanie przestrzeni parku Zakrzówek. Dotychczas to miejsce spacerów, biegów, jazdy na rowerach, wspinaczki skałkowej i kąpieli w zalewie. Planuję, by w każdą środę wakacji - w lipcowe i sierpniowe wieczory można było spotkać się pod skalną ścianą i całymi rodzinami oglądać filmy poświęcone tematyce sportowej i rekreacyjnej. Projekt zakłada dziewięć środowych spotkań: jedno w czerwcu i po cztery w lipcu oraz sierpniu. W każdej z projekcji brałoby udział około 200 osób. Obsługę zapewniałaby profesjonalna ekipa z odpowiednim sprzętem - wyposażona w nowoczesny projektor, ekran i nagłośnienie. Spotkania zaczynałyby się tuż przed zmrokiem, dlatego ich pora uzależniona by była od godziny zachodu słońca. Na uczestników czekałyby leżaki. Dla ich komfortu ustawione by zostały przenośne toalety, przynajmniej 2 kabiny typu toi-toi oraz tymczasowe kosze na śmieci. A nad bezpieczeństwem i porządkiem czuwałoby dwóch-trzech ochroniarzy. Każdy mógłby też przynieść własny koc piknikowy. Odpowiednie informacje byłyby anonsowane na stronie wydarzenia na FB oraz na alejkach parku. Polska i światowa kinematografia jest pełna dobrego repertuaru. Wakacje i kino pod chmurką to doskonała okazja, by takie filmy oglądać. Jako przykład podam kilka tytułów, które pokazałyby, że sport i rywalizacja łączą ludzi jak dobra pasja. 1.„Le Mans ‘66 (2019r.) o najsłynniejszym wyścigu samochodowym; 2. „Niepokonany Seabiscuit”(2003) o jeździectwie; 3. „Wojna płci" (2017) o słynnym pojedynku tenisowym Billie Jean King z Bobbym Riggsie; 4. „Moneyball”(2011) z Bradem Pittem o baseballu, który trudno zrozumieć Europejczykowi; 5. "Rydwany ognia" (1981) - wzruszająca historia sportowego sukcesu brytyjskich biegaczy na Igrzyskach olimpijskich w 1924 roku.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Zakrzówek to piękne miejsce do wypoczynku dla mieszkańców w każdym wieku. Lato powinno sprzyjać nie tylko rekreacji. To też czas, kiedy możemy się wzajemnie poznać. I właśnie takie plenerowe spotkania przed kinowym ekranem sprzyjają zawieraniu nowych znajomości, wymianie myśli. Chciałabym, żeby park stał się miejscem spotkań, żeby można było odpocząć w miłej atmosferze, a przy okazji wspólnie śledzić sportowe emocje pokazywane na kinowym ekranie. Być może kogoś te filmy zainspirują, pokażą, że uprawianie sportu, wędrówki po turystycznych szlakach to świetny sposób na zdrowe i aktywne spędzanie wolnego czasu. Wspólne oglądanie filmów to nie tylko rozrywka. Pakiet filmów wyemitowany podczas wakacyjnych wieczorów byłby też swoistą lekcją historii światowej kinematografii, bo prezentowane obrazy to przegląd najlepszych realizacji, także takich nagrodzonych na najbardziej utytułowanych festiwalach oraz ze statuetkami Oskara.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Spot reklamowy 30 sekund przygotowany na bazie kreacji graficznej | Emisja spotu w mediach społecznościowych, a realizacja w profesjonalnym studiu. | 7 000,00 PLN |
Ustawienie dwóch przenośnych toalet typu TOI-TOI | Toalety wypożyczone na czas trwania projektu, czyli dwa miesiące. Standardowo firmy pożyczają kapsuły w systemie 4-tygodniowym z dwoma serwisami. Trzeba wynegocjować, by serwis był raz w tygodniu po każdej emisji kinowej. Wypożyczenie jednej na miesiąc to koszt ok. 450 złotych. Trzeba zaplanować na dwa miesiące, w każdym po dwie kapsuły (900 x 2) | 1 800,00 PLN |
Kreacja graficzna wydarzenia | Trzeba przygotować plakat promujący wydarzenie w profesjonalnym studiu. Do wykorzystania w mediach społecznościowych oraz druku w formie ulotek. | 7 000,00 PLN |
Dystrybucja ulotek | Szacunkowy koszt dystrybucji w jednym miejscu to około 40 złotych. Trzeba zaplanować minimum 20 miejsc (40 x 20) | 800,00 PLN |
Projekcja filmowa (pokaz filmowy z kompleksową realizacją) Jedna projekcja to koszt ok. 12000 zł. | Na projekcję składa się wypożyczenie filmu ze stosownymi zgodami, obsługa emisji oraz ochrony, a także wypożyczenie leżaków dla uczestników spotkania. Planowanych jest 9 projekcji (9 x 12000) | 108 000,00 PLN |
Wydruk ulotek, jeden projekt | Ulotki do rozdania w letniej kawiarni na Zakrzówku, przystankach tramwajowych w okolicy parku oraz na osiedlach w dzielnicy. | 1 000,00 PLN |
Kampania wydarzenia w mediach społecznościowych. | Jeden tydzień kampanii to koszt około 2500 złotych. Zakładam, że trzeba zrobić przynajmniej dwie takie kampanie. (2 x 2500) | 5 000,00 PLN |
130 600,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Start promocji wydarzenia | Letnie Kino na Zakrzówku anonsujemy dwa tygodnie przed pierwszym spotkaniem. Wykorzystujemy ulotki i filmik w mediach społecznościowych. Oraz informacje rozsyłane są do lokalnych mediów. | pierwsza połowa czerwca |
Realizacja zadania | Zadanie zaplanowane na 9 wakacyjnych środowych wieczorów. | czerwiec - sierpień |
Kontynuacja promocji wydarzenia | Relacja w mediach społecznościowych po pierwej emisji w kinie | koniec czerwca |