Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski NR 71:

Stacje roweru KMK Bike dla południa Krakowa

Edycja Budżet Obywatelski 2015 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kraków, Polska

Opis projektu

Projekt ma uzupełnić system KMK Bike na południu Krakowa. W miejscach proponowanych lokalizacji stacji mieszka dużo ludzi (Ruczaj, Kapelanka, okolice Ronda Matecznego, Płaszów), jest tez sporo przestrzeni usługowo-handlowej i rekreacyjnej: rower miejski byłby bardzo dobrą alternatywą transportową. Na rok 2014 zaplanowana jest też budowa drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Wadowickiej, a także powstaje ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż ulicy Wielickiej - co tylko sprzyja nowym stacjom.

CHARAKTERYSTYKA DŁUGOTERMINOWYCH SKUTKÓW

Projekt BO jest zgodny z planami ZIKiT na rozbudowę systemu roweru miejskiego. Wnioskodawca nie opisuje dokładnie jakiej pojemności mają być to stacje, tak więc przyjmując iż będą to stacje o pojemności na 14 rowerów wraz z zakupem dodatkowych 50 rowerów do systemu KMK Bike, ZIKiT będzie zmuszony w kolejnych latach ponieść koszty w wysokości 135 000 zł rocznie na utrzymanie w/w rowerów w systemie (koszty które i tak planuje ponieść w związku z rozbudową systemu). W związku z faktem, iż ZIKiT obecnie prowadzi dialog technologiczny na rozbudowę i zarządzenie systemem roweru miejskiego w latach 2016-2020 (2024), zadanie będzie można zrealizować dopiero w roku 2016 po podpisaniu umowy z operatorem systemu na lata 2016-2020/2024. W związku z faktem zmiany zasady rozliczania usługi, od 2016 ZIKiT nie będzie kupował żadnych nowych stacji, a jedynie kupował usługę polegającą na udostępnieniu mieszkańcom odpowiedniej ilości stacji i rowerów (do 1500 rowerów i 150 stacji w roku 2017), w związku z tym środki z BO nie będą przeznaczone na zadanie inwestycyjne, a na zadanie utrzymaniowe. Dzięki przewidzianym środkom finansowym będzie możliwe utrzymanie kosztów funkcjonowania w/w stacji przez ok. 2 lata.


UZASADNIENIE PROJEKTU

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Realizacja projektu 300 000,00 PLN
300 000,00 PLN
Wróć do poprzedniej strony