Krakowska szkoła logicznego myślenia - nauka programowania robotów w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych
Edycja Budżet Obywatelski 2015 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Kraków, Polska
Opis projektu
Celem
projektu jest pilotażowe wdrożenie w 30 krakowskich gimnazjach i szkołach
ponadgimnazjalnych nauki programowania robotów. Zajęcia będą odbywały się w
systemie zajęć pozalekcyjnych w wymiarze 30 godzin. Będą prowadzone przez
nauczycieli wcześniej przygotowanych w ramach szkoleń prowadzonych przez
wykwalifikowanych trenerów robotyki. Na potrzeby realizowanego pilotażu
zostaną przygotowane scenariusze zajęć i materiały pomocnicze. Nauczyciele
prowadzący zajęcia będą mogli skorzystać z przygotowanej platformy doradczej.
CHARAKTERYSTYKA DŁUGOTERMINOWYCH SKUTKÓW
Projekt ma za zadanie przyczynić się do podniesienia kompetencji nauczycieli i uczniów w zakresie korzystania z nowych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem nauczania robotyki, która jak wskazują prognozy, będzie w najbliższych latach dynamicznie się rozwijać. Wiedza w zakresie robotyki i programowania sprzyja kształtowaniu się wśród uczniów umiejętności logicznego myślenia, a także rozwiązywania problemów. Programowanie staje się coraz powszechniejszym językiem komunikacji w relacjach międzyludzkich, a także w relacji człowiek-maszyna. W związku z tym, uczestnictwo w projekcie przyczyni się do zwiększenia konkurencyjności uczniów na rynku pracy oraz zaszczepi w nich pierwiastek innowacyjności i kreatywności, które będą procentować w kolejnych latach. Planowany termin realizacji projektu: wrzesień 2015 - czerwiec 2016.UZASADNIENIE PROJEKTU
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Realizacja projektu | 789 000,00 PLN | |
789 000,00 PLN |