Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski :

SMOG WAWELSKI - poprawa zdrowia i komfortu życia, kreowanie polityki prośrodowiskowej. Możliwość obserwacji skuteczności podejmowanych przez miasto działań, poprzez system monitorowania i udostępniania danych o środowisku.

Projekt odrzucony: Zgodnie z ustawą z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2014 r. poz. 1146) oceny jakości powietrza i obserwacji zmian dokonuje się w ramach państwowego monitoringu środowiska. Prowadzenie państwowego monitoringu należy do zadań Inspekcji Ochrony Środowiska. W odniesieniu do Krakowa funkcję tę pełni Małopolski Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska, który wykonuje w imieniu Wojewody Małopolskiego zadania i kompetencje Inspekcji Ochrony Środowiska okreslone w ustawie o Inspekcji Ochrony Środowiska z dnia 20 licpa 1991 r. (Dz. U. 2013 r. poz. 686 z późn. zm). W związku z powyższym, należy stwierdzić, iż realizacja stacji monitoringowych wykracza poza zadania własne gminy i powiatu. Zgodnie z § 1 załącznika do Uchwały nr VII/107/15 Rady Miasta Krakowa z dnia 11 lutego 2015 r. w sprawie regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, ze środków budżetu obywatelskiego finansowane są zadania zgłaszane przez mieszkańców należące do zadań własnych gminy lub powiatu.

Edycja Budżet Obywatelski 2015 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kraków, Polska

Opis projektu

Projekt zakłada stworzenie sieci stacji monitorujących zanieczyszczeniach powietrza, hałas, warunki atmosferyczne, natężenie ruchu wraz z rejestracją sytuacji drogowych w całym Krakowie. Dzięki temu mieszkańcy Krakowa uzyskają wiedze na temat stanu środowiska w wielu miejscach w Krakowie. Powszechny dostęp do danych pozwoli mieszkańcom na obserwacje zmian stanu powietrza, a przez to ocenę efektywności podejmowanych przez miasto zadań związanych z poprawą stanu powietrza. Dodatkowa funkcjonalność sytemu to informacja o natężeniu ruchu i możliwości pojawienia się korków.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Wróć do poprzedniej strony