Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski :

"Pora na ...rowery" - Parking Park & Bike pomysł na punkt startowy dla aktywnego wypoczynku w najatrakcyjniejszych częściach dzielnicy VIII Dębniki

Projekt odrzucony: Po analizie projektu stwierdzono iż: - Z względu bezpieczenstwa w ruchu drogowym, nie jest możliwe usytuowanie miejsc postojowych na działce drogowej 265/1 obręb 40 Podgórze w rejonie działki 188/76 obręb 40 Podgórze w związku z istniejącym skrzyzowaniem ul. Batalionów Chłopskich z ul. Unruga Józefa (§ 46 oraz § 49 pkt. 1 ppkt. 1 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 Prawo o ruchu drogowym Dz. U. 1997 Nr 98 poz. 602 z późniejszymi zmianami). W związku z tym konieczne jest wykonanie jezdni serwisowej do obsługi wnioskowanych miejsc parkingowych. - W związku z koniecznością budowy jezdni serwisowej do obsługi miejsc parkingowych, nie możliwe jest wykonanie w/w inwestycji w trybie zgłoszenia. - Zgodnie z Programem Obsługi Parkingowej Miasta Krakowa w wnioskowanym rejonie nie przewidziano parkingu typu Park & Ride. - Zgodnie z Studium Tras Rowerowych Miasta Krakowa w rejonie ul. Batalionów Chłopskich nie przewiduje się budowy trasy rowerowej o charakterze komunikacyjnym (trasa rowerowa nr 4 wzdłuz ciągu Skotnicka - Bunscha - Bobrzyńskiego - (...) - w odległości ok. 1 km) natomiast zgodnie z Studium Tras Turystycznych Województwa Małopolskiego nie przewiduje się w tym miejscu trasy turystycznej (najbliższe trasy do Wislana Trasa Rowerowa oraz EuroVelo wzdłuz Wisły - w odległości ok. 4 km). Ze względu na powyższe, konieczna jest korekta kosztorysu projektu. - Projekt i Zgłoszenie - zwiększenie zakresu rzeczowego inwetycji, konieczność przeprowadzenia uprzedniej inwentaryzacji zieleni w celu określenia maksymalnej ilości miejsc parkingowych (Pismo Wydziału Kształtowania Środowiska WS-07.610.23.2015.JS), rozwiązania ewentualnych kolizji mediów itp. koszt tego punktu wyniesie ok. 30 000 tys zł. - Budowa parkingu: -- Budowa 8-10 miejsc parkingowych w tym przynajmniej jednego miejsca dla osób niepełnosprawnych (obliczenia dla 10 miejsc parkingowych, w tym z miejscem dla niepełnosprawnych) przyjęto następujące parametry: --- koszt wykonania 1m2 parkingu - 350 zł (konieczność likwidacji kolizji z mediami oraz odpowiednie zabezpieczenie układu korzennego pobliskich drzew). --- wielkość powierzchni parkingu - 9 miejsc x 5m x 2,3m (103,5m2) + 1 miejsce x 5m x 3,6m (18m2) + min. 34mb krawężników (17m2), sumarycznie min. 138,5 m2 --- Łączny koszt: 48 475 zł -- Budowa jezdni manewrowej o szerokości 5 m - min. 150m2 w cenie 350 zł/m2 (przy czym w związku z koniecznością oszczędzenia drzew przed wycinka powierzchnia jezdni serwisowych może znacząco się zwiększyć) o łącznym koszcie w wysokości 52 500 zł. W wyniku czego, łączne koszty realizacji projektu wyniosą min. 162 000 zł, co przekracza maksymalną wartość projektu przewidzianą w Budżecie Obywatelskim dla Dzielnicy VIII, przy czym nie zostały uwzględnione m.in. opłaty za wycinkę istniejących drzew i nasadzenia zastępcze. W związku z powyższym, powołując się § 11 pkt. 1 Uchwała nr VII/107/15 Rady Miasta Krakowa z dnia 11 lutego 2015 r. w sprawie: Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa projekt opiniuje sie negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2015 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Batalionów Chłopskich, Kraków, Polska

Opis projektu

Przedmiotem projektu jest utworzenie miejsca przesiadkowego z samochodu na rower lub na rozpoczęcie pieszej wędrówki. Zasadą nadrzędną jest możliwość pozostawienia samochodu na parkingu w miejscu gdzie najkorzystniej jest przesiąść się na rower i z którego prowadzi kilka ciekawych tras pieszych lub rowerowych. Etap I - zakłada budowę parkingu wraz z tablicą informacyjną o trasach wycieczkowych dla posiadaczy rowerów własnych. Etap II to rozbudowa sieci miejskich wypożyczalni rowerów jako wzbogacenie miejsca o możliwość wypożyczenia roweru miejskiego dla wszystkich bez własnego roweru.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Wróć do poprzedniej strony