Projekt ogólnomiejski
:
"Pora na ...rowery" - Parking Park & Bike pomysł na punkt startowy dla aktywnego wypoczynku w najatrakcyjniejszych częściach dzielnicy VIII Dębniki
Projekt odrzucony:
Po analizie projektu stwierdzono iż: - Z względu bezpieczenstwa w ruchu drogowym, nie jest możliwe usytuowanie miejsc postojowych na działce drogowej 265/1 obręb 40 Podgórze w rejonie działki 188/76 obręb 40 Podgórze w związku z istniejącym skrzyzowaniem ul. Batalionów Chłopskich z ul. Unruga Józefa (§ 46 oraz § 49 pkt. 1 ppkt. 1 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 Prawo o ruchu drogowym Dz. U. 1997 Nr 98 poz. 602 z późniejszymi zmianami). W związku z tym konieczne jest wykonanie jezdni serwisowej do obsługi wnioskowanych miejsc parkingowych. - W związku z koniecznością budowy jezdni serwisowej do obsługi miejsc parkingowych, nie możliwe jest wykonanie w/w inwestycji w trybie zgłoszenia. - Zgodnie z Programem Obsługi Parkingowej Miasta Krakowa w wnioskowanym rejonie nie przewidziano parkingu typu Park & Ride. - Zgodnie z Studium Tras Rowerowych Miasta Krakowa w rejonie ul. Batalionów Chłopskich nie przewiduje się budowy trasy rowerowej o charakterze komunikacyjnym (trasa rowerowa nr 4 wzdłuz ciągu Skotnicka - Bunscha - Bobrzyńskiego - (...) - w odległości ok. 1 km) natomiast zgodnie z Studium Tras Turystycznych Województwa Małopolskiego nie przewiduje się w tym miejscu trasy turystycznej (najbliższe trasy do Wislana Trasa Rowerowa oraz EuroVelo wzdłuz Wisły - w odległości ok. 4 km). Ze względu na powyższe, konieczna jest korekta kosztorysu projektu. - Projekt i Zgłoszenie - zwiększenie zakresu rzeczowego inwetycji, konieczność przeprowadzenia uprzedniej inwentaryzacji zieleni w celu określenia maksymalnej ilości miejsc parkingowych (Pismo Wydziału Kształtowania Środowiska WS-07.610.23.2015.JS), rozwiązania ewentualnych kolizji mediów itp. koszt tego punktu wyniesie ok. 30 000 tys zł. - Budowa parkingu: -- Budowa 8-10 miejsc parkingowych w tym przynajmniej jednego miejsca dla osób niepełnosprawnych (obliczenia dla 10 miejsc parkingowych, w tym z miejscem dla niepełnosprawnych) przyjęto następujące parametry: --- koszt wykonania 1m2 parkingu - 350 zł (konieczność likwidacji kolizji z mediami oraz odpowiednie zabezpieczenie układu korzennego pobliskich drzew). --- wielkość powierzchni parkingu - 9 miejsc x 5m x 2,3m (103,5m2) + 1 miejsce x 5m x 3,6m (18m2) + min. 34mb krawężników (17m2), sumarycznie min. 138,5 m2 --- Łączny koszt: 48 475 zł -- Budowa jezdni manewrowej o szerokości 5 m - min. 150m2 w cenie 350 zł/m2 (przy czym w związku z koniecznością oszczędzenia drzew przed wycinka powierzchnia jezdni serwisowych może znacząco się zwiększyć) o łącznym koszcie w wysokości 52 500 zł. W wyniku czego, łączne koszty realizacji projektu wyniosą min. 162 000 zł, co przekracza maksymalną wartość projektu przewidzianą w Budżecie Obywatelskim dla Dzielnicy VIII, przy czym nie zostały uwzględnione m.in. opłaty za wycinkę istniejących drzew i nasadzenia zastępcze. W związku z powyższym, powołując się § 11 pkt. 1 Uchwała nr VII/107/15 Rady Miasta Krakowa z dnia 11 lutego 2015 r. w sprawie: Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa projekt opiniuje sie negatywnie.
Edycja Budżet Obywatelski 2015
Projekt ogólnomiejski
Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.
90 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Batalionów Chłopskich, Kraków, Polska
Krótki opis projektu
Przedmiotem projektu jest utworzenie miejsca przesiadkowego z samochodu na rower lub na rozpoczęcie pieszej wędrówki. Zasadą nadrzędną jest możliwość pozostawienia samochodu na parkingu w miejscu gdzie najkorzystniej jest przesiąść się na rower.
Opis projektu
Przedmiotem projektu jest utworzenie miejsca przesiadkowego z samochodu na rower lub na rozpoczęcie pieszej wędrówki. Zasadą nadrzędną jest możliwość pozostawienia samochodu na parkingu w miejscu gdzie najkorzystniej jest przesiąść się na rower i z którego prowadzi kilka ciekawych tras pieszych lub rowerowych. Etap I - zakłada budowę parkingu wraz z tablicą informacyjną o trasach wycieczkowych dla posiadaczy rowerów własnych. Etap II to rozbudowa sieci miejskich wypożyczalni rowerów jako wzbogacenie miejsca o możliwość wypożyczenia roweru miejskiego dla wszystkich bez własnego roweru.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Kosztorys
| Nazwa |
Opis |
Koszt |
| projekt+realizacja |
Opracowanie dokumentacji projektowej (wraz z uzyskaniem stosownej decyzji administracyjnej) i realizacja |
90 000,00 PLN |
|
|
90 000,00 PLN |
Harmonogram działań
| Nazwa |
Opis |
Data |
| Projekt |
Opracowanie dokumentacji projektowej (wraz z uzyskaniem stosownej decyzji administracyjnej) |
III kw.2019 |
| Realizacja |
Realizacja inwestycji |
IV kw.2019 |
Załączniki