Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski NR 80:

Trwała iluminacja Mostu im. Marszałka Józefa Piłsudskiego

Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kraków, Polska

Opis projektu

Most im. Marszałka Józefa Piłsudskiego z 1933 roku jest najstarszym kompletnie zachowanym krakowskim mostem na Wiśle. Jego projekt powstał pod kierunkiem prof. Andrzeja Pszenickiego, twórcy wielu mostów w Polsce i Most Pałacowego w Petersburgu

Most jest niezwykle atrakcyjny wizualnie, niestety po zmierzchu staje się kompletnie niewidoczny. W ostatnich latach został dodatkowo zdominowany kładką Bernatka.

 Most im. Piłsudskiego został po raz pierwszy oświetlony 25 września 2005 roku na finał IV Podgórskich Dni Otwartych Drzwi organizowanych przez Stowarzyszenie PODGORZE.PL i Dom Historii Podgórza. Zgodziła się to zrobić firma ES-System. Przez ponad pół godziny most wyglądał, jak nigdy dotąd i póki co, jak nigdy potem.








UZASADNIENIE PROJEKTU

Projekt będzie służyć wszystkim mieszkańcom miasta oraz turystom. Iluminowany most będzie nie tylko zaproszeniem do Podgórza, ale także niezwykłą atrakcją podczas wieczornych spacerów bulwarami wiślanymi, zwłaszcza po tym jak zostanie zakończony montaż ich iluminacji. To kolejny krok w zwracaniu Krakowa w stronę Wisły.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt 2017 r. 52 000,00 PLN
Realizacja 2018 r. 1 953 100,00 PLN
2 005 100,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Przeprowadzenie procedury przetargowej na wyłonienie Wykonawcy na aktualizację dokumentacji projektowej 2017 r.
Uzyskanie ostatecznych decyzji formalno-prawnych 2017 r.
Realizacja 2018 r.
Charakterystyka długoterminowych skutków: Efekty iluminacji mostu im.Józefa Piłsudskiego założą czytelne przekazanie formy przeprawy mostowych w widokach dalekich oraz bliskich. W widokach bliskich z obrębu bulwarów wiślanych oraz z obrębu przeprawy podkreśli specyficzny charakter ciągu pieszego obramionego bogatą formą konstrukcji kratownic oraz charakterystycznym rytmem wieszaków podtrzymujących pomost (w formie stalowych słupów). W widokach dalekich widoczna będzie linia przeprawy oraz główne dźwigary kratownic. Realizacja zadania będzie generowała koszty utrzymania wykonanej iluminacji mostu.
Wróć do poprzedniej strony