Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt ogólnomiejski :

Mosty na rzekach to gotowe tunele dla biegaczy i rowerzystów

Projekt odrzucony: Realizacja projektu pn. Mosty na rzekach to gotowe tunele dla biegaczy i rowerzystów nr nie jest możliwa w ramach budżetu obywatelskiego z uwagi na fakt, iż miejsca wykonania proponowanych przejść pod mostami zlokalizowane są na działkach, które nie stanowią własności Gminy Miejskiej Kraków (m.in. działki nr 409/1 obr. 14 Krowodrza, 549/5 obr. 12 Podgórze, 288/33 obr. 30 Podgórze, 288/37 obr. 30 Podgórze, 304 obr. 32 Podgórze, 539/5 obr. 32 Podgórze, 271 obr. 16 Śródmieście) i w większości znajdują się we władaniu Małopolskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych bądź Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej. W związku z powyższym zgodnie z §12 punkt 6 i 7 Uchwały Rady Miasta Krakowa z dnia 16 grudnia 2015 r nr XXXIV/566/15 w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa projekt opiniowany jest negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

41 600,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Most na Rudawie ul. Focha (przy Błoniach)

Krótki opis projektu

Przejazdy pod mostami to bezpieczeństwo i ciągłość ruchu, z dala od ulicy. Inwestycja wykorzystująca istniejącą infrastrukturę. Zjazdy pod most: na Rudawie bezkolizyjnie połączą Błonia z bulwarami Wisły, na Wildze połączą Ruczaj z bulwarami Podgórza, ...

Opis projektu

Pomimo licznych projektów i propozycji krakowska sieć rzeczna jest wciąż niedoceniana i niewykorzystana w celach rekreacyjno-komunikacyjnych (komunikacja pieszo-rowerowa). Rzeki będące korytarzami napływu czystego powietrza to najlepsza w mieście przestrzeń do biegania i jazdy na rowerze, świadczy o tym popularność ścieżek rowerowych wzdłuż Wisły na Kolną, z Dąbia na Salwator, czy niewielki odcinek ścieżki przy Rudawie.
Na mapach widać jak krakowskie rzeczki podzielone są licznymi ulicami, a nawet wielopasmowymi arteriami. Rzeczka wpływa pod most, który staje się przeszkodą nie do przebycia i trzeba zejść z przyjemnego traktu na ruchliwą drogę.

Musimy zmienić myślenie: most to nie przeszkoda, ale w 90% gotowe bezkolizyjny tunel umożliwiający przejazd pod głośną, zasmrodzoną spalinami ulicą. Wystarczy tylko zrobić ścieżkę przeprowadzającą nas pod mostem.

ścieżki powinny być odpowiednio utwardzone raczej naturalne (szutrowe) wkomponowane w wał. Nachylenie zjazdów pod most max 10 stopniowe z rozdzielonym w okolicach mostu ruchem pieszym i rowerowym. Szerokosć ścieżki pieszej 1m. szerokosć ścieżki rowerowej 2 m. pod mostem się łączą. Często istnieją tzw techniczne zjazdy pod most wykonane kiedyś przez koparki regulujące rzeki np. Wilgę zjazdy te są jak najbardziej do wykorzystania. Wiele przejazdów pod mostami ma gotowe szerokie i utwardzone brzegi przy przyczółkach mostu, oprócz uprzątnięcia śmieci nie wymaga żadnej inwestycji

UZASADNIENIE PROJEKTU

Celem projektu jest pokazanie, że most jest sprzymierzeńcem biegacza, rowerzysty, a pośrednio i kierowcy.
Potrzeba realizacji - w odpowiedzi na liczne postulaty mieszkańców o wykorzystanie cieków wodnych jako terenów rekreacyjnych dla poprawy jakości życia w mieście.

Wpływ na życie mieszkańców: Skorzystają spacerowicze, biegacze, rowerzyści
- dłuższy odcinek przyjemnej drogi poza zgiełkiem ulicznym
- im dalej od ulicy, tym dalej od spalin
- ciągłość ruchu (nie trzeba czekać na zmianę światła)
- bezkolizyjny, bezpieczny przejazd (nie ma ryzyka kolizji z samochodem)
Skorzystają zmotoryzowani
- zmniejszy się ruch na danym przejściu dla pieszych
- znikną sportowcy ryzykanci przebiegający przez ulicę
 
Miasto zyska we wszelkich rankingach (wysoko punktuje się dostępność terenów zielonych, bezkolizyjną ekologiczną komunikację)

Atrakcyjnosć projektu: Ma pokazać, że most to nie przeszkoda, ale szybkość i wygoda w pokonywaniu znajdujących się nad nim ulic. Umożliwi łączenie kolejnych odcinków przyjaznych i przyjemnych dróg spacerowo rowerowych. To przykład inwestycji nie wymagający wielkich nakładów finansowych, wykorzystujący istniejącą infrastrukturę, a znacząco poprawiający jakość życia w mieście.





Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Koszt wynajmu pływalni 2 tory x 60 zł x 90 godz. 10 800,00 PLN
Instruktor nauczyciel 90 godz. x 1 osoba x 100 zł 9 000,00 PLN
Ratownik wodny 90 godz.x 1 osoba x 30 zł 2 700,00 PLN
Obsługa kadrowo księgowa 10 m-cy x 2 osoby x 150 zł 3 000,00 PLN
Prace porządkowe, szatnia, obsługa, recepcja, 90 godz. x 3 osoby x 30 zł 8 100,00 PLN
Promocja: zaprojektowanie, wydruk plakaty, ulotki, dyplomy 1 500,00 PLN
Materiały biurowe papier ksero, tonery, długopisy itp 1 000,00 PLN
Pomoce dydaktyczne deski do pływania, płetwy, makarony, skrzydełka 2 500,00 PLN
Koordynator projektu: prowadzenie rekrutacji, opracowanie regulaminu, sprawozdanie 10 m-cy x 1 osoba x 300 zł 3 000,00 PLN
41 600,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Realizacja zajęć 30 niedziel Wyznaczone niedziele: 3 godziny lekcyjne, 2 tory styczeń-grudzień 2020 r.

Galeria

powrót