Uciążliwy Sąsiad - jak sobie z nim radzić
Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Kraków, Polska
Opis projektu
Kampania informacyjno-edukacyjna rozpocznie się 1 luty 2017r.i potrwa do 31 października 2017r. Czas trwania 9 miesięcy.
Zostaną informacje i reklamy zamieszczane w telewizji lokalnej, radio oraz internecie, w tym także w mediach społecznościowych.Reklama w przestrzeni publicznej (ekspozycja 100 plakatów typu citylight w najważniejszych ciągach komunikacyjnych miasta, spoty na ekranach LED), komunikacji miejskiej. Spotkania edukacyjno-informacyjne w szkołach dla dzieci i młodzieży oraz w klubach Seniora i Centrach Aktywności Seniorów we wszystkich dzielnicach miasta. Łączny koszt całej kampanii promocyjnej wyniesie 550 tys. zł.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Prawdziwą
katorgą są sąsiedzi, którzy nie dają o sobie zapomnieć. Wszystko przez to,
że przeszkadzają innym lokatorom w codziennym życiu. Zakłócenia
ciszy nocnej, niesforne dzieci krzyczące
przez cały dzień, wyjący pies, grill na balkonie, nocne imprezy, głośna muzyka w ciągu dnia albo zbieranie
śmieci w mieszkaniu, wyrzucanie resztek pokarmu przez okno, trzepanie chodników
przez balkon itd. - to tylko przykładowe problemy, z którymi muszą się zmagać
mieszkańcy osiedli, a szczególnie osoby starsze. Co wówczas możemy zrobić?
Jakie mamy prawa, aby przywołać takiego sąsiada do porządku?
Z reguły do osiągnięcia pożądanego rezultatu potrzebujemy dużego samozaparcia,
czasu, cierpliwości i wsparcia innych sąsiadów. Do tego przepisy, które mogą
nam pomóc w takich sprawach, są porozrzucane w różnych aktach prawnych, a to
nie ułatwia rozwiązania problemów. Dlatego należy rozmawiać, informować. Policjanci
i strażnicy miejscy podkreślają, że zdecydowana większość
zgłoszeń dotyczących stosunków międzysąsiedzkich dotyczy czynów, które w prawie
uznane są jako wykroczenie.
Należy dokładnie i rzetelnie poinformować mieszkańców jak postępować z uciążliwym sąsiadem, ponieważ nikt nie jest bezkarny. Istnieją narzędzia i możliwości ich zastosowania.
Z informacją należy dotrzeć do dzieci, młodzieży i seniorów. Realizacja projektu będzie miała ogromny wpływ na integrację mieszkańców.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Przygotowanie informacji | opracowanie spotów reklamowych, artykułów sponsorowanych reklamy , plakatów itd | 30 000,00 PLN |
Informacje, reklamy w przestrzeni publicznej | spoty reklamowe w radio tv i prasie | 200 000,00 PLN |
Spotkania i dyskusje | Moderowane spotkania i dyskusje z policją, z prawnikami, radnymi , członkami zarządów Wspólnot Mieszkaniowych, radnymi i innymi zaproszonymi gośćmi | 300 000,00 PLN |
Ewaluacja projektu | ankiety i opinie mieszkańców | 20 000,00 PLN |
550 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|