Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski :

Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Nowohuckiej

Projekt odrzucony: • Droga dla rowerów po zachodniej stronie ul. Nowohuckiej na odcinkach ul. Saskiej do ul. Koszykarskiej oraz od ul. Ciepłowniczej do Ronda Dywizjonu 308 będzie realizowana w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych współfinansowanych przez Unię Europejską w najbliższych latach. Dla przedmiotowej inwestycji została opracowana dokumentacja projektowa (http://rowery.zikit.pl/audyt/przebudowa-ul-nowohuckiej-w-zakresie-budowy-drogi-rowerowej/). • Ciągi piesze na Moście Nowohuckim nie spełniają parametrów, które pozwoliłyby na oficjalne dopuszczenie na nim ruchu rowerowego a co z tym związane podniesienie barier (szerokość mniejsza niż 2m). • Przeanalizowano także możliwość wykonania drogi dla rowerów po wschodniej stronie ul Nowohuckiej. Okazało się jednak, że realizacja nie jest niestety możliwa bez wykraczania poza granice pasa drogowego. Wykonanie drogi dla rowerów wiązałoby się z koniecznością wykorzystania terenów niebędących własnością Gminy Miejskiej Kraków ( m.in. działki 1/1 obr. 54 Nowa Huta – działka oddana w użytkowanie wieczyste, 1 /2 obr. 18 Podgórze ). W związku z powyższym zgodnie z §12 punkt 4,6 i 7 Uchwały Rady Miasta Krakowa z dnia 16 grudnia 2015 r nr XXXIV/566/15 w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa projekt opiniowany jest negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Podgórze, Kraków, Polska

Opis projektu

Projekt zakłada zwiększenie bezpieczeństwa zarówno rowerzystów, jak i kierowców poruszających się po ul. Nowohuckiej od Ronda Dywizjonu 308 do skrzyżowania z ul. Kuklińskiego. Budowa oznakowanej ścieżki rowerowej wzdłuż tej ulicy wpłynie na częściowe rozładowanie korków (kierowcy jadący prawym pasem zmuszeni są zjeżdżać na lewy pas omijając jadących rowerzystów), spowoduje analogicznie jak w przypadku ul. Mogilskiej zwiększenie ruchu rowerowego kiedy powstanie bezpieczny, oznakowany trakt rowerowy. Budowie ścieżki w tym miejscu sprzyja wiele czynników takich jak : istniejące już oświetlenie, istniejące już chodniki oraz asfaltowe ciągi komunikacyjne wzdłuż całej ul. Nowohuckiej. Kosztem oprócz stworzenia projektu jest niewątpliwie koszt oznakowania, koszt modernizacji (wyrównanie nawierzchni, poprawa nierównego asfaltu, zlikwidowanie progów) oraz koszt podniesienia barierek na moście w ciągu ul. Nowohuckiej. Należy podkreślić, iż obecnym ciągiem komunikacji pieszej porusza się zdecydowanie mniej pieszych niż właśnie rowerzystów.

UZASADNIENIE PROJEKTU

1. zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów oraz kierowców
2. zmniejszenie korków na ul. Nowohuckiej poprzez udrożnienie prawego pasa
3. połączenie Czyżyn z Zabłociem trasą rowerową - uatrakcyjnienie terenów, integracja dzielnic
4. zachęcenie mieszkańców do przesiadki z samochodów na rowery (analogicznie jak ma to miejsce wzdłuż ul. Mogilskiej i Jana Pawła) co wpłynie korzystnie na jakość powietrza i zmniejszenie emisji zanieczyszczeń
5. niewielki koszt (adaptacja, dostosowanie, modernizacja), a nie budowa od samych podstaw stworzy zupełnie nowy i długi szlak komunikacji rowerowej

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
koszt wyliczony w oparciu o dane ZIKIT http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,15890867,Wszystko__co_chcielibyscie_wiedziec_o_sciezkach_rowerowych.html cena 1 km ścieżki rowerowej 600.000,00 zł x 4 km 2 400 000,00 PLN
2 400 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wróć do poprzedniej strony