Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski :

Krakowski rower miejski dla dzieci

Projekt odrzucony: opiniuje się negatywnie zadanie budżetu obywatelskiego Krakowski rower miejski dla dzieci nr BO.OM.220/16. ZIKiT przeprowadził postępowanie mające na celu wybór operatora koncesyjnego za rozwój i zarządzanie systemem roweru miejskiego w latach 2016-2024 w wyniku, którego w maju 2016 wybrano najkorzystniejszą ofertę. W ramach koncesji począwszy od roku 2016 ZIKiT będzie nabywał jedynie usługę polegającą na utrzymaniu systemu roweru miejskiego (rozliczaną w modelu jednolitej opłaty za tzw. rowero-miesiąc), nie będzie zaś jak do tej pory właścicielem sprzętu. System będzie składał się docelowo z 1500 rowerów przeznaczonych do poruszania się wyłącznie osób dorosłych. Koncesja nie przewiduje uruchomienia stacji rowerów dziecięcych. Nie możliwe jest także zawarcie porozumienia z operatorem, który mógłby uruchomić stacje rowerków dziecięcych za dodatkowe środki pochodzące np. z budżetu obywatelskiego, ponieważ nie została jeszcze podpisana umowa koncesji. Aktualnie tut. Zarząd czeka na odniesienie się sądu do skarg złożonych do przeprowadzonego postępowania. W związku z powyższym zgodnie z §12 punkt 4 Uchwały Rady Miasta Krakowa z dnia 16 grudnia 2015 r nr XXXIV/566/15 w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa projekt opiniowany jest negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: bulwar Czerwieński, Kraków, Polska

Opis projektu

Z krakowskiego roweru miejskiego korzystają tysiące Krakowian. Jednak nie mogą korzystać z niego dzieci co często uniemożliwia rodzinnie wycieczki rowerowe. Projekt zakłada stworzenie dwóch pilotażowych stacji z ok. 20 rowerami dla dzieci na każdej z nich. Stacje miałyby powstać przy: Bulwarze Czerwieńskim umożliwiając wycieczki rowerowe wzdłuż Bulwarów Wiślanych oraz przy Błoniach – częstym miejscu aktywności fizycznej w tym rowerowej. W kolejnych latach mogłyby powstawać kolejne takie stacje.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Projekt pozwala na korzystanie z krakowskiego roweru miejskiego również dzieciom, co umożliwi rodzinne wycieczki rowerowe jak i również może stać się alternatywą dla dojazdu do szkoły (w pobliżu podanych lokalizacji znajdują szkoły podstawowe i gimnazja). Dzięki temu Krakowianie otrzymają szerszą ofertę spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. Możliwość wypożyczenia roweru może też dać dzieciom alternatywę dla spędzania wolnego czasu przed komputerem i zwiększyć ich aktywność fizyczną.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Stworzenie stacji krakowskiego roweru miejskiego dla dzieci Dwie stacje 100 000,00 PLN
Zakup rowerów 20 rowerów w jednej stacji 50 000,00 PLN
150 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wróć do poprzedniej strony