Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski :

Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Podedworze

Projekt odrzucony: Budowa ciągu rowerowego postulowanego w projekcie BO.OM.224/16 pn. Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ul. Podedworze nie jest możliwa do realizacji w ramach budżetu obywatelskiego, ponieważ przeważająca część działek, na których przewidziano realizacje projektu czyli działki nr 518/5 oraz 2/4 obr. 61 Podgórze jest oddana w użytkowanie wieczyste Spółdzielni Mieszkaniowej Piaski Nowe. W związku z powyższym zgodnie z §12 punkt 6 i 7 Uchwały Rady Miasta Krakowa z dnia 16 grudnia 2015 r nr XXXIV/566/15 w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa projekt opiniowany jest negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Podedworze, Kraków, Poland

Opis projektu

Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Podedworze, od skrzyżowania z ulicą Bochenka do kościoła Matki Boskiej Rożańcowej przy ul. Podedworze (ok. 450 metrów), oraz budowa ścieżki rowerowej i remont chodnika od kościoła do ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Nowosądeckiej (kolejne 100 metrów). W sumie 550 metrów drogi.

Planowany przebieg ciągu pieszo-rowerowego po stronie wschodniej (tj. po stronie kościoła).

UZASADNIENIE PROJEKTU

Cel i potrzeba realizacji projektu

1) Poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów korzystających z drogi wzdłuż ulicy Podedworze.

2) Zwiększenie atrakcyjności komunikacji rowerowej dzięki szybkiemu i wygodnemu połączeniu z już istniejącą infrastrukturą.

3) Udrożnienie komunikacji dla samochodów.

Wpływ realizacji projektu na życie mieszkańców

Ulica Podedworze to najkrótsza droga z nowego osiedla przy ul. Bochenka do węzła komunikacyjnego Piaski Nowe (m.in. szybki tramwaj 50), jest to więc bardzo uczęszczana trasa. Obecnie na odcinku 80 metrów piesi muszą poruszac się ulicą, brak jakiegokolwiek chodnika, a istniejące "pobocze" jest zabłocone i w niektórych miejscach nie do przejścia. Drogi dla rowerów brak, a istniejąca infrastruktura (wąski chodnik zwykle zastawiony przez samochody, wąska droga w złym stanie) nie jest przyjazna dla rowerzystów. Dobudowany fragment ciagu pieszo-rowerowego umozliwi szybką, wygodną i bezpieczną komunikację dla pieszych, a ponadto będzie lączył się z istniejącą infrastrukturą rowerową, tworząc połączenie rowerowe m.in. z dworcem Płaszów, osiedlem Płaszów, węzłem Powstańców Śląskich, bulwarami Wiślanymi. Ponadto dzięki dobudowaniu fragmentu ciągu pieszo-rowerowego mozna bedzie przywrócic ruch dwukierunkowy na ulicy Podedworze (obecnie na odcinku 80 m bez chodnika Podedworze jest ulicą jednokierunkową, ze wzgledu na bezpieczeństwo pieszych i stan drogi), co dodatkowo ułatwi komunikację także dla zmotoryzowanych.

Atrakcyjność projektu

Projekt poprawi jakość komunikacji mieszkańców powstającego osiedla przy ulicy Bochenka (w tym rejonie mieszka juz teraz kilka tysięcy mieszkańców, a w budowie sa kolejne 12-piętrowe bloki mieszkalne): pieszych, rowerzystów i osób zmotoryzowanych. Dzięki temu da dużo szersze możliwości wyboru sposobu komunikacji i zwiększy atrakcyjność komunikacji rowerowej i publicznej, co jest ważne na zatłoczonym i zakorkowanym osiedlu.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Budowa ścieżki rowerowej Wytyczenie i budowa cieki rowerowej po wschodniej stronie ulicy Podedworze, na odcinku ok. 550 m od skrzyowania z ulicą Bochenka do skrzyżowania z ulicą Nowosądecką 300 000,00 PLN
Budowa chodnika Budowa chodnika dla pieszych po wschodniej stronie ulicy Podedworze na odcinku ok. 450 m pomiedzy skrzyżowaniem z ulicą Bochenka a kościołem 270 000,00 PLN
Remont istniejącego chodnika remont chodnika po wschodniej stronie ulicy Podedworze na odcinku ok. 100 m od kościoła do ul. Nowosądeckiej 30 000,00 PLN
600 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wróć do poprzedniej strony