Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Podedworze
Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Podedworze, Kraków, Poland
Krótki opis projektu
Budowa ściezki rowerowej oraz chodnika dla pieszych wzdłuż ulicy Podedworze, od skrzyżowania z ulicą Bochenka do skrzyżowania z ulicą Nowosądecką.
Opis projektu
Budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Podedworze, od skrzyżowania z ulicą Bochenka do kościoła Matki Boskiej Rożańcowej przy ul. Podedworze (ok. 450 metrów), oraz budowa ścieżki rowerowej i remont chodnika od kościoła do ciągu pieszo-rowerowego przy ul. Nowosądeckiej (kolejne 100 metrów). W sumie 550 metrów drogi.
Planowany przebieg ciągu pieszo-rowerowego po stronie wschodniej (tj. po stronie kościoła).
UZASADNIENIE PROJEKTU
Cel i potrzeba realizacji projektu
1) Poprawa bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów korzystających z drogi wzdłuż ulicy Podedworze.
2) Zwiększenie atrakcyjności komunikacji rowerowej dzięki szybkiemu i wygodnemu połączeniu z już istniejącą infrastrukturą.
3) Udrożnienie komunikacji dla samochodów.
Wpływ realizacji projektu na życie mieszkańców
Ulica Podedworze to najkrótsza droga z nowego osiedla przy ul. Bochenka do węzła komunikacyjnego Piaski Nowe (m.in. szybki tramwaj 50), jest to więc bardzo uczęszczana trasa. Obecnie na odcinku 80 metrów piesi muszą poruszac się ulicą, brak jakiegokolwiek chodnika, a istniejące "pobocze" jest zabłocone i w niektórych miejscach nie do przejścia. Drogi dla rowerów brak, a istniejąca infrastruktura (wąski chodnik zwykle zastawiony przez samochody, wąska droga w złym stanie) nie jest przyjazna dla rowerzystów. Dobudowany fragment ciagu pieszo-rowerowego umozliwi szybką, wygodną i bezpieczną komunikację dla pieszych, a ponadto będzie lączył się z istniejącą infrastrukturą rowerową, tworząc połączenie rowerowe m.in. z dworcem Płaszów, osiedlem Płaszów, węzłem Powstańców Śląskich, bulwarami Wiślanymi. Ponadto dzięki dobudowaniu fragmentu ciągu pieszo-rowerowego mozna bedzie przywrócic ruch dwukierunkowy na ulicy Podedworze (obecnie na odcinku 80 m bez chodnika Podedworze jest ulicą jednokierunkową, ze wzgledu na bezpieczeństwo pieszych i stan drogi), co dodatkowo ułatwi komunikację także dla zmotoryzowanych.
Atrakcyjność projektu
Projekt poprawi jakość komunikacji mieszkańców powstającego osiedla przy ulicy Bochenka (w tym rejonie mieszka juz teraz kilka tysięcy mieszkańców, a w budowie sa kolejne 12-piętrowe bloki mieszkalne): pieszych, rowerzystów i osób zmotoryzowanych. Dzięki temu da dużo szersze możliwości wyboru sposobu komunikacji i zwiększy atrakcyjność komunikacji rowerowej i publicznej, co jest ważne na zatłoczonym i zakorkowanym osiedlu.
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| projekt | opracowanie dokumentacji projektowej | 60 000,00 PLN |
| realizacja | posadowienie toalety wg projektu | 290 000,00 PLN |
| 350 000,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| projekt | opracowanie dokumentacji projektowej | I - IV kw. 2020 r. |
| realizacja | posadowienie toalety wg projektu | II - III kw. 2021 r. |