Znasz już swoje obowiązki. Poznaj też swoje prawa!
Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Kraków, Polska
Opis projektu
Kampania informacyjno-edukacyjna składająca się z czterech modułów:
Założenia i prowadzenia w okresie [od 1 września 2017r. do 31 grudnia 2017r.] portalu internetowego - Znasz już swoje obowiązki. Poznaj też swoje prawa! Informacje zawarte na portalu internetowym miałyby służyć obywatelom na przyszłość. Czynne prowadzenie portalu tj. jego bieżąca aktualizacja miałaby odbywać się przez okres 5 najbliższych lat od dnia rozpoczęcia jego funkcjonowania.
Reklamy w telewizji MPK prezentującej część informacji z portalu i promującej portal – w terminie: wrzesień 2017 – grudzień 2017- pozostawiamy możliwość wyboru przez miasto jednego miesiąca, w którym realizowana będzie kampania reklamowa (przewidywana zatem przez nas długość kampanii reklamowej to cztery tygodnie) częstotliwość: 50 razy w ciągu doby, reklama o długości ok. 30 sekund (zestaw standardowy)
Warsztatów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz dla słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku, w terminie: wrzesień 2017 – grudzień 2017 - min. 8 zajęć dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz min. 12 dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych- w sumie minimum 20 spotkań warsztatowych. Jeden spotkanie to jeden pełny warsztat w grupie liczącej maksymalnie 30 uczestników. Przewidywany czas trwania jednego spotkania to 120 minut.
Promocja współistniejąca z kampanią informacyjno-edukacyjną na portalu internetowym projektu oraz reklamy w telewizji MPK, wysyłka elektronicznych materiałów promocyjnych droga mailową, ogłoszenia w radiu, pozycjonowanie strony na hasło: demokracja, petycje, wybory lokalne; z lokalizacji Kraków. Obsługa techniczna portalu, obsługa zapytań za pośrednictwem moderowanego forum dyskusyjnego.
Zakres tematyczny kampanii obejmuje kompleksowe informacje na temat możliwości udziału obywateli w życiu społecznym, w szczególności takie mechanizmy jak: podstawy ustroju demokratycznego, trójpodział władz, wybory, inicjatywa ustawodawcza i uchwałodawcza, prawa obywatelskie, referendum, prawo do petycji, prawo dostępu do informacji publicznej, ochrona danych osobowych, administracja publiczna, administracja samorządowa i inne.
Podstawowym nośnikiem kampanii jest portal internetowy, działający w ramach Miejskiej Platformy Internetowej, prezentujący w sposób przystępny i praktyczny kompendium wiedzy obywatelskiej. Treści kampanii będą opracowane z wykorzystaniem takich form jak: infografiki, poradniki, instrukcje „krok po kroku”, wzory pism. Reklama w telewizji MPK stanowi wsparcie promocyjne dla portalu – zachęcając do skorzystania z niego.
Warsztaty skierowane do dwóch grup docelowych – młodzieży i seniorów, bazować będą na tym samym zakresie tematycznym co kampania internetowa, pozwalając pogłębić wiedzę, ale przede wszystkim nabyć praktyczne umiejętności korzystania z praw obywatelskich. Dla zachowania spójności prowadzenie portalu www oraz warsztatów powinno zostać zlecone w formule otwartego konkursu ofert organizacji/wykonawcom, które wykażą się następującymi kryteriami:
-studiami z zakresu Prawa Konstytucyjnego (ukończonymi lub w trakcie)
-brakiem przynależności do partii politycznych
-wiedzą z zakresu prowadzenia warsztatów metodami aktywnymi.
oraz zagwarantują wysoki poziom merytoryczny i techniczny realizacji.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Realizacja kampanii ma na celu:
Budowanie świadomości obywatelskiej i budowa społeczeństwa obywatelskiego
Zwiększenie aktywności obywateli w życiu publicznym
Zainteresowanie obywateli instytucjami demokracji bezpośredniej
Zwiększenie poczucia odpowiedzialności za dobro wspólne
Podniesienie frekwencji wyborczej
Wzrost zainteresowania obywateli procesem prawotwórczym
Zbliżenie obywateli do władzy
Integrację mieszkańców w ramach realizacji wspólnych projektów
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Opracowanie merytoryczne treści | warsztaty, kampania informacyjno-promocyjna | 25 000,00 PLN |
Kampania w autobusach | Według cennika MPK | 10 000,00 PLN |
Kampania w autobusach | Opracowanie treści | 5 000,00 PLN |
Warsztaty | Stawka trenerska- 100 zł/h | 4 000,00 PLN |
Warsztaty | Materiały pomocnicze (broszury, ulotki, informator dla uczestników, materiały biurowe) | 5 000,00 PLN |
Wytworzenie portalu | CMS + szata graficzna + dostosowanie do wymogów bezpieczeństwa SI UMK | 25 000,00 PLN |
Asysta techniczna portalu | 5 lat | 15 000,00 PLN |
Aktualizacja struktur i szkieletu portalu zgodnie ze standardami | 5 lat | 25 000,00 PLN |
Hosting | 5 lat | 5 000,00 PLN |
Pozycjonowanie portalu na konkretne słowa kluczowe | 5 lat | 60 000,00 PLN |
Przygotowanie materiałów na strony | 100 infografik | 20 000,00 PLN |
Opracowanie materiałów graficznych reklamy portalu | 1 000,00 PLN | |
Reklama portalu | 3985,20zł/mies (3 miesiące) | 11 955,60 PLN |
Obsługa portalu | 4 etaty (2 etaty prowadzenie bieżące stron + 2 etaty dla forum moderowanego) - 5 lat | 600 000,00 PLN |
811 955,60 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Przeprowadzenie otwartego konkursu ofert | od 1 stycznia 2017 r. do 30 czerwca 2017 r. | |
Stworzenie opisu funkcjonalności strony WWW | od 1 lipca 2017 r. do 31 sierpnia 2017 r. | |
Przygotowanie kampanii informacyjno-promocyjnej oraz warsztatów | opracowanie warsztatów, kampanii informacyjno-promocyjnej, treści materiałów | od 1 lipca 2017 r. do 31 sierpnia 2017 r. |
Nabór uczestników warsztatów | od 1 września 2017 r. do 30 listopada 2017 r. | |
Prowadzenie portalu | od 1 wrzesnia 2017 r. do 31 grudnia 2022 r. | |
Przeprowadzanie akcji promocyjnej w autobusach | Od 1 września 2017 r. do 31 grudnia 2017r. | |
Prowadzenie warsztatów | od 11 września 2017 r. do 31 grudnia 2017 r. |