Przejście pod nasypem kolejowym Chałupnika - Lotnicza
Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Kazimierza Chałupnika, Kraków
Opis projektu
Projekt obejmuje budowę przejścia dla pieszych i rowerzystów pod nasypem kolejowej obwodnicy towarowej (linie kolejowe nr 100 i 947) przebiegającym na odcinku pomiędzy ul. Pilotów i ul. Mogilską. Możliwe są dwa warianty lokalizacji przedsięwzięcia:
- wariant I obejmuje budowę przejścia podziemnego na przedłużeniu ulic Lotniczej i Kazimierza Chałupnika, który zapewni połączenie obu ulic dla ruchu pieszych i rowerzystów,
- wariant II obejmuje budowę przejścia podziemnego na przedłużeniu ulicy Farmaceutów, łącząc ją ze ścieżką pieszo-rowerową planowaną zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego po wschodniej stronie nasypu.
Z uwagi na charakter zabudowy terenu przyległego, prowadzenie ruchu rowerowego oraz przebieg linii kolejowych w nasypie budowa przepustu wydaje się lepszym rozwiązaniem niż budowa przejścia górą tj. kładki.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Głównym celem realizacji projektu jest połączenie rozdzielonych przez obwodnicę kolejową dzielnic Krakowa i umożliwienie dogodnego i bezpiecznego przemieszczania się mieszkańców. O potrzebie realizacji projektu świadczy brak możliwości zgodnego z przepisami i bezpiecznego przekraczania torów kolejowych na długości około 1150m pomiędzy ulicami Pilotów i Mogilską.
Budowa przepustu umożliwi jednocześnie likwidację nielegalnych przejść, które zagrażają zdrowiu i życiu korzystających z nich osób. Obecnie w trakcie budowy jest droga dojazdowa wzdłuż nasypu kolejowego od ul. Ostatniej do ul. Mogilskiej w Krakowie. Na
dalszym odcinku, aż do ulicy Kazimierza Chałupnika w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego zaplanowano ciąg pieszo-rowerowy w miejscu zlikwidowanej bocznicy kolejowej do zakładów zbożowych. Ponadto w przyległym terenie tracie budowy jest szereg budynków mieszkaniowych i usługowych, co istotnie wpłynie na zwiększenie potrzeb komunikacyjnych mieszkańców, w tym przemieszczanie się w poprzek nasypy kolejowego. Powyższe uwarunkowania przemawiają za realizacją projektu, jako istotnego elementu, bez którego istniejąca oraz budowana i planowana sieć połączeń nie będzie w pełni spełniać zamierzonego celu.
Realizacja projektu korzystnie wpłynie na życie mieszkańców Krakowa, w szczególności Dzielnicy II i Dzielnicy III. Aktualnie kładzie się duży nacisk na unikanie grodzenia przestrzeni publicznej podczas realizacji nowych inwestycji infrastrukturalnych i mieszkaniowych. Kwestie te regulują to zarówno ustawy, np. ustawa krajobrazowa, a także prawo miejscowe. Obwodnica kolejowa
rozcina przestrzeń publiczną i pomimo, że istnieje od kilkudziesięciu lat jest nadal zmorą życia codziennego mieszkańców. Realizacja zadania niewątpliwie wpłynie na poprawę życia w mieście poprzez zapewnienie możliwości bezpiecznego przemieszczania się mieszkańców - pieszych i rowerzystów. Budowa przepustu dla pieszych i rowerzystów w proponowanej lokalizacji będzie atrakcyjna dla mieszkańców Krakowa głównie z uwagi na otwarcie przestrzeni publicznej w rejonie, uzupełnienie istniejącej i planowanej sieci ciągów pieszych i rowerowych, istotne skrócenie dystansu koniecznego do pokonania, aby dotrzeć do celu podróży (np. do licznych urzędów miejskich zlokalizowanych w rejonie pomiędzy obwodnicą kolejową a rondem
Mogilskim) zarówno pieszo, jak i na rowerze. Dodatkowo może wpłynąć pozytywnie na dostępności miejscowego handlu i usług.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Dokumentacja studyjno - koncepcyjna | Opracowanie dokumentacji studyjno - koncepcyjnej wraz z wykonaniem niezbędnych analiz, pozyskaniem warunków technicznych oraz wybór wariantu realizacyjnego | 25 000,00 PLN |
Projekt budowlany i wykonawczy wraz z decyzją umożliwiającą realizacje zadania | Opracowanie projekt budowlanego i wykonawczego wraz z pozyskaniem decyzji umożliwiającej realizację zadania | 50 000,00 PLN |
Realizacja zadania | Wykonanie robót budowlanych | 650 000,00 PLN |
725 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|