Kładka Salwatorska - etap pierwszy
Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: rzeka Wisła między Salwatorem a Dębnikami
Opis projektu
Kładka Salwatorska to propozycja bardzo oczekiwanego przez mieszkańców łącznika przez rzekę Wisłę między Salwatorem a Dębnikami.
Kładka ta stanowić ma szerszy element w pieszo - rowerowym ciągu komunikacyjnym między Kampusem UJ w Pychowicach przez Zakrzówek przez os. Podwawelskie przez Dębniki przez Salwator przez Błonia aż do Kampusu AGH przy ul. Reymonta.
Kładka ta miałaby być przeprawą pieszo - rowerowerową, z zaproponowaniem takich rozwiązań, które uwzględniłyby bezpieczne i oddzielne poruszanie się pieszych i użytkowników rowerów.
Jest to pierwszy z etapów które mają doprowadzić do realizacji tego projektu.
Ponieważ propozycja powstania tej kładki wskazuje na 2 potencjalne lokalizacje, położone od siebie w odległości ok. 300 metrów,
w pierwszym etapie Biuro Planowania Przestrzennego Miasta Krakowa wspólnie z Wydziałem Architektury i Urbanistyki oraz Wydziałem Kształtowania Środowiska miasta Krakowa wskaże merytoryczne uzasadnienie, która lokalizacja ma większą zasadność do powstania.
Następnie zostanie rozpisany międzynarodowy konkurs na projekt koncepcyjno - wykonawczy. Skład jury konkursowego będzie stworzony na podobnej zasadzie jak w przypadku konkursu dla zagospodarowania terenów na Zakrzówku, uwzględniająca reprezentantów strony społecznej.
Kolejny etap będzie faktycznym rozpoczęciem działań realizacyjnych, przy czym po wyłonieniu zwycięzcy ogłoszonego konkursu o skali prac realizacyjnych będą decydowały gromadzone na ten cel fundusze.
Pula przeznaczona na wysokość nagrodzonych 3 pierwszych zwycięzców wyniesie 100 tyś złotych w proporcji wskazanej przez skład jury, przy czym pierwsze miejsce nie będzie traktowane jako skierowane do automatycznej realizacji, gdyż z 3 wyróżnionych projektów nastąpi publiczne głosowanie przez mieszkańców za pośrednictwem portalu miejskiego, oraz w wyznaczonych miejscach
Urzędu Miasta Krakowa bądź oddziałów dzielnicowych.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Celem powstania kładki Salwatorskiej jest zaspokojenie ogromnych potrzeb mieszkańców w zakresie komunikacji pieszej i rowerowej na szlaku od Kampusu UJ przez obszary zielone Zakrzówka przez os. Podwawelskie przez Dębniki przez obszar Salwatora przez zielone tereny Błoń aż do Kampusu Agh.
Tak naprawdę nie ma na dzień dzisiejszy skutecznego szlaku pieszo - rowerowego na wskazanej osi, która łączyłaby wszystkie te elementy którymi są: duże zagęszczenie mieszkańców, występowanie bardzo atrakcyjnych terenów zielonych, dwa place targowe, oraz dwóch ogromnych obszarów akademickich.
Zaproponowanie spójnej osi komunikacyjnej uwzględniającą realizację wszystkich tych aspektów a zarazem będącą alternatywą dla ruchu samochodowego jest właśnie zaprojektowanie i realizacja kładki Salwatorskiej, dającej impuls do scalenia tej wręcz oczywistej i naturalnej pieszo - rowerowej osi komunikacyjnej.
Powstanie kładki Salwatorskiej będzie miało wymierny i ogromny wpływy na życie mieszkańców z racji ożywienia i zdecydowanej poprawy w funkcjonowaniu osi komunikacyjnych tej części miasta.
Kładka ta stanie się realną i wymierną alternatywą dla szlaków samochodowych i autobusowych. Kolejnym wymiernym aspektem będzie stanowił aspekt użytkowy, polegający na zdecydowanie szybszym i prostszym komunikowaniu się lewo i prawo brzeżnej części miasta która na wysokości Salwatora i Dębnik praktycznie nie funkcjonuje.
Kolejnym istotnym aspektem będzie aspekt promocyjny i generujący postawy pro aktywne i prozdrowotne jak spacery, jazda na rowerze, jazda na rolkach, oraz możliwość łączenia się w inne szlaki pieszo rowerowe jak chociażby do Tyńca i w kierunku mostu Kotlarskiego.
Projekt powstania kładki Salwatorskiej jest spójną i logiczną propozycją, która połączy na wielu płaszczyznach oczekiwania i potrzeby mieszkańców a z drugiej strony przyczyni się do działań rozwijających jej znaczenie ponadlokalne, wykraczające poza obręb kilku osiedli a jej rola i znaczenie będzie mieć niewspółmierne znaczenie w łączeniu osi północ - południe w zachodniej części miasta Krakowa.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
kładka Salwatorska etap 1 | ogłoszenie międzynarodowego konkursu na projekt ( 100 000 pln dla 3 zwycięzców, jury wskazuje proporcje), działania przygotowujące oba brzegi rzeki pod realizację inwestycji, doprowadzenie mediów, zjazdów, zejść i pozostałe działania w ramach środków | 2 550 000,00 PLN |
2 550 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|