Uzupeł. infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Armii Krajowej
Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Wpisz lokalizację
Opis projektu
Projekt ma za zadanie budowę nowych DDR i CPR ułatwiających poruszanie się pieszo i na rowerze po Krakowie. W ramach projektu zaprojektowane i zrealizowane zostaną następujące zadania:
1. Remont chodnika i wytyczenie DDR po wschodniej stronie ulicy Armii Krajowej łączącej istniejące DDR przy Rondzie Ofiar Katynia I DDR na Młynówce Królewskiej, wraz z wyznaczeniem przejazdów rowerowych wzdłuż istniejących przejść dla pieszych.
2. Remont chodnika i wytyczenie DDR, (jeśli się nie da to CPR) po zachodniej stronie ulicy Armii Krajowej na odcinku miedzy istniejącym DDR przy Rondzie Ofiar Katynia, a przejściem dla pieszych prowadzącym na druga stronę ulicy wraz z wyznaczeniem przejazdów rowerowych wzdłuż istniejących przejść dla pieszych, w tym przez ulice AK.
3. Budowa brakującego odcinka chodnika i DDR wzdłuż ulicy Armii Krajowej miedzy ulica Przybyszewskiego, a Piastowska, tak aby rowerzyści mogli włączyć się do ruchu za skrzyżowaniem.
Z uwagi na istniejący wiadukt kolejowy w jego obrębie dopuszcza się zawężenie planowanych ciągów.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Celem projektu jest ułatwienie i usprawnienie poruszania się pieszo i na rowerze po Krakowie. Do projektu wybrane zostały obszary, na których, występuje duży ruch rowerowy, jednakże jest on utrudniony z powodu braku odpowiedniej infrastruktury. Budowa CPR/DDR wzdłuż ulicy Armii Krajowej pozwoli na połączenie istniejącej infrastruktury rowerowej przy Rondzie Ofiar Katynia z Młynówka Królewska. Dodatkowo wyznaczenie przejazdów rowerowych ułatwi poruszanie się na rowerze. Obecnie rowerzyści jadący chodnikiem zmuszeni są do schodzenia z roweru. Dodatkowo równoczesna naprawa chodnika poprawi komfort poruszania się pieszo.
ZAKRES I ZASTOSOWANIE PROJEKTU
Projekt ten bezpośrednio służyć będzie mieszkańcom poruszających się na rowerach (do pracy lub rekreacyjnie) i pieszym, a pośrednio również pozostałym mieszkańcom. Lepsza infrastruktura rowerowa to więcej osób, na co dzień poruszających się rowerem zamiast samochodem. A mniej osób na drogach to mniejsze korki, więcej wolnych miejsc parkingowych i mniejsze zanieczyszczenie powietrza.
Ad.1,2 Na czerwono zaznaczone DDR lub CPR do wykonania. Na niebiesko przejścia dla pieszych wzdłuż których należy wykonać przejazdy rowerowe.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Projekt | Wykonanie projektu wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii i uzgodnień | 185 000,00 PLN |
Budowa | Budowa drogi dla rowerów oraz przebudowa chodnika wraz ewentualną przebudową sieci uzbrojenia terenu na odcinku o łącznej długości ok. 1,85 km – 1850m x 4m x 250zł | 1 850 000,00 PLN |
2 035 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Zamówienie publiczne | Zamówienie publiczne na realizację zadania w formie” zaprojektuj i zbuduj” | I-IV 2017 r. |
Wykonanie dokumentacji | Wykonanie dokumentacji i uzyskanie koniecznych opinii i uzgodnień | V-VIII 2017 r. |
Realizacja prac | Realizacja prac | IX-XI 2017 r. |
Odbiór prac | Odbiór prac | XII 2017 r. |