Archiwum projektów rozwiń menu
Projekt lokalny - Dzielnica XIV :

DROGA DLA ROWERÓW na ul. Życzkowskiego wraz z rowerowym P&R

Projekt odrzucony: Nie została dostarczona lista poparcia. Projekt przekracza też zakładany budżet na zadania dzielnicowe (40 000 zł na jeden projekt) i mimo kontaktu z autorem, nie złożył on korekty.

Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt lokalny - Dzielnica XIV Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.

800 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: prof. Michała Życzkowskiego, Kraków, Polska

Krótki opis projektu

Wykonanie Drogi Dla Rowerów wraz z rowerowym mini P&R

Opis projektu

Krakowski Park Technologiczny sp z o.o. z udziałami Skarbu Państwa (71,3%), Wojewodztwa Małopolskiego (12,7%) i Gminy Kraków (0,5%) od momentu powstania w 1997 r. wydaje zgodę na budowe coraz większej liczby biurowców w rejonie ul. Życzkowskiego w Krakowie.

Niestety, wraz z intensywną zabudową nie idzie rozwój infrastruktury komunikacyjnej na tym obszarze. Brak jest jakiejkolwiek infrastruktury rowerowej w tym dróg dla rowerów, brak jest parkingów dla rowerów, brak jest wystarczającej liczby miejsc parkingowych, brak jest rozwiązań zbiorowej komunikacji, zrealizowane projekty chodników nie tworzą żadnej spójnej całości (wręcz utrudniają poruszanie się pieszym i rodzinom z wózkami) .

To wszystko znacznie utrudnia życie mieszkańcom jak i pracownikom KPT.

W ramach niniejszego projektu proponuje się:

- wykonanie DDRu na całej długości ulicy Życzkowskiego (od skrzyżowania z Al. JP2 do samego końca niniejszej ulicy) wraz z całą potrzebną infrastrukturą (znaki, malowanie itp.) + połączenie z obecnym DDRem w ciągu al. JP2 uzupełniając w ten sposób rowerową siatkę połączeń. Forma DDRu dowolna: może być kontrapas, może być poszerzenie chodnika, zmniejszenie szerokości ulicy i na uzyskanej powierzchni wykonanie asfaltowego odcinka DDR.

- wykonanie tzw. małej pętli lub parkingu P&R przeznaczonej tylko dla cyklistów; P&R powinien być zadaszony i ogrodzony ale ogólnodostępny;

- pętla powinna znajdować się na samym końcu ulicy Życzkowskiego tak aby umożliwić jak największy dostęp zarówno dla pracowników KPT jak również studentów PK i mieszkańców, a w konsekwencji ograniczyć ruch samochodowy na tym terenie.

Forma tego rowerowego parkingu powinna być jak najprostsza i wykonana z materiałów odpornych na czynniki środowiskowe i wandalizm

Większość (lub prawdopodobnie wszystkie) gruntów i terenów przy ul. Życzkowskiego należą do POLITECHNIKI KRAKOWSKIEJ.


UZASADNIENIE PROJEKTU

Cel:  poprawienie dostępu do rozwiązań komunikacyjnych w rejonie KPT . Gmina Kraków nie zgadza się na realizację kursów MPK (mimo że udostępnia swoje pojazdy odpłatnie do kursowania na tym obszarze) stąd pilne i konieczne jest podniesienie dostępności rozwiązań komunikacyjnych innych niż samochody

Wpływ realizacji projektu na życie mieszkańców:

- wprowadzenie rozwiązań rowerowych podniesie jakość usług komunikacyjnych który obecnie praktycznie brak

- poprawa jakości powietrza poprzez ograniczenie ruchu samochodowego

- ochrona terenów zielonych , trawników, skwerów, zieleńców które obecnie są masowo dewastowane przez nadmiar samochodów parkujących na każdym wolnej przestrzeni

- poprawa wizerunku KPT, PK i gminy Kraków . KPT jako jednostka związana z innowacyjnością, nowymi techologiami i przyszłością winna wyznaczać dobre wzorce i kierunki działań

Atrakcyjność projektu:

Projekt jest skierowany do wszystkich pracowników i mieszkańców Czyżyn . Zebrane dotychczas uwagi, skargi, wnioski pokazują dużą determinację i oczekiwania mieszkańców dot. poprawy rozwiązań komunikacyjnych.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Koszt całości inwestycji Wykonanie 1400 m tartanowej ścieżki o szerokości 2,5 m na terenie krakowskiego Bulwaru Kurlandzkiego - od Mostu Marszałka Józefa Piłsudskiego do Mostu Kotlarskiego 800 000,00 PLN
800 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wykonanie dokumentacji projektowej Wykonanie projektów, uzyskane stosownych opinii i zezwoleń pierwsza połowa 2019
Faza realizacji inwestycji Przygotowanie miejsca robót, realizacja projektu, przegotowanie terenu, utwardzenie przestrzeni, położenie nakładki tartanowej druga połowa 2019
Oddanie ścieżki do użytku mieszkańców Uroczyste otwarcie nowej przestrzenie przyjaznej aktywności sportowej mieszkańców Krakowa koniec 2019

Galeria

powrót