Automatyczna Toaleta Miejska na Azorach
Edycja Budżet Obywatelski 2016 Projekt lokalny - Dzielnica IV Realizacja projektu przewiduje ograniczoną liczbę uczestników.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Pętla autobusowa Azory
Krótki opis projektu
Projekt dotyczy postawienia toalety w miejscach dużego skupiska ludzi. Jest to podstawowa rzecz, na pętli autobusowej przy ulicy Weissa.
Opis projektu
Toaleta powinna powstać z wykorzystaniem
istniejącego budynku MPK. Istnieje tam odpowiednia przestrzeń, która niskimi
kosztami mogłaby być wykorzystana.
Temat toalet jest niezwykle istotny dla mieszkańców, ponieważ w okolicy brakuje jakiejkolwiek toalety publicznej.
W ubiegłym roku w Polsce było 2280 pojedynczych toalet, czyli bardzo, bardzo mało. Samych miast w naszym kraju jest blisko 1000. Mimo że prawo jasno określa miejsca, w których należy stworzyć ogólnodostępne toalety, rzeczywistość zwykle wygląda inaczej.
Wysoki standard toalet publicznych to wizytówka kraju w podobnym stopniu jak stadiony piłkarskie, nowe dworce, czy autostrady.
Rozporządzenie ministra infrastruktury z 2002 r. stawia sprawę jednoznacznie. Paragraf 84. dokumentu mówi, że „w budynku użyteczności publicznej i zakładu pracy należy urządzić ustępy ogólnodostępne”.
To samo rozporządzenie dokładnie wylicza co należy rozumieć przez „budynek użyteczności publicznej”. To budynki przeznaczone na potrzeby „administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynek biurowy i socjalny”. Wszędzie tam powinniśmy spodziewać się publicznie dostępnych toalet.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Projekt odpowie na potrzeby mieszkańców
Azorów, gdyż jest to jedyne osiedle w Krakowie nie posiadające toalet
publicznych. Mieszkańcy skarżą się z tego powodu na wiele niedogodności. Problem jest szczególnie odczuwalny dla osób starszych oraz dzieci.
Projekt służyć będzie zarówno mieszkańcom osiedla, jak i osobom przemieszczającym się przez niego na co dzień.
| Nazwa | Opis | Koszt |
|---|---|---|
| Wybudowanie małej sceny muzycznej | Scena muzyczna miałaby powstać przy Placu Centralnym im. Ronalda Reagana w Krakowie | 7 000,00 PLN |
| Darmowa zupa dla mieszkańców oraz przeskąski | Mieszkańcy w godzinach od 17:00-18:00 mogliby skorzystać z wcześniej przygotowanego posiłku. Wydanych zostałoby 500 zup. | 5 000,00 PLN |
| Infrastruktura potrzebna do przeprowadzenia dnia Nowohucianina tj. 4 namioty, WC, stoliki oraz krzesła. | W namiotach odbywałoby się rozdawanie posiłków, gry i zabawy, oraz prezentacje instytucji kulturalnych z Nowej Huty | 3 000,00 PLN |
| Zespół muzyczny | Od godziny 20:00 do 22:00 przy Placu Centralnym im. Ronalda Reagana w Krakowie wystąpiłby jeden z krakowskich zespołu muzycznych | 5 000,00 PLN |
| Oświetlenie, prąd, nagłośnienie | 5 000,00 PLN | |
| Organizacja gry, zabaw oraz konkursów z wiedzy o Nowej Hucie | 2 000,00 PLN | |
| Małe wesołe miasteczko dla dzieci | 6 000,00 PLN | |
| Plakaty informujące o wydarzeniu | 1 500,00 PLN | |
| Ochrona | 3 000,00 PLN | |
| 37 500,00 PLN |
| Nazwa | Opis | Data |
|---|---|---|
| 1. Pozwolenia na przeprowadzenie dnia Nowohucianina. | Wniosek do Urzędu | 30.08.2018 roku |
| 2. Organizacja | Znalezienie firm niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia między innymi takich jak: gastronomiczna, obsługa scen plenerowych, kontakt z instytucjami Nowohuckimi na temat wzięcia udziału w Dniu Nowohucianina | 30.11.2018 roku |
| 3. Wybór zespołu muzycznego | Wybór | 31.03.2019 roku |
| 4. Akcja promująca wydarzenia | (rozwieszanie plakatów) | 30.04.2019 |
| 5. Organizacja | Organizacja gier i zabaw | 23.06.2019 |